Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

:lol: vissa dagar är livet bara så härligt. Allt faller på plats och inte minst tackvare våra underbara bärredskap. Mei taien har hängt med sen sonen föddes och är fortfarande nu när han är 1 år lika ovärderlig. Sen har vi ju ringsjalar och trikåsjalarna och nu tryckte jag precis på köpknappen för en långsjal. Jag bara längtar tills den flyttar hem till oss. Det känns som vardagen med barn är så mycket enklare tack vare sjalar och bärselar. Jag fattar faktiskt inte hur man får dagen att funka utan. Men det här är nog fel ställe att fråga hur man klarar vardagen utan sjalar. :roll:

Vi tog nyss vårt pick och pack och flyttade till vårt nyköpta hus med en egen gård. En riktig dröm när sommaren är så fin som nu. Här hemma huserar jag om dagarna med min 1 åring och bebis nr 2 i magen. Sonen är sedan födelsen en reggaefantast så det ljuder nog för det mesta ut ur vårt hus. Då å då vill han fortfarande sova i mei taien på mammasrygg och gärna när jag gungar lite till nån härlig reggaebit. Jag funderade häromdagen vad grannarna tänker om oss som köpt det lilla gröna huset när jag med stora gravidmagen :babysits: svansar runt i trädgården och vattnar blommorna med sonen i mei tai på ryggen gungandes till en schyst reaggelåt. Undra om de kan se hur underbart livet är :D :heart: Jag gissar att vi framstår som några riktiga bohemer lr hippies i deras ögon. Nu hör jag grannens bebis skriker igen. Kanske borde jag gå över och låna ut min trikåsjal så hon får hänga tvätten i lugn och ro :loving:
Användarens profilbild
Av milimani
Låter som ni har det superhärligt!! Jag har slutat bry mig vad andra tycker. Jag är också Ale-bo (bor o Bohus) och jag tror att du och jag är de enda i hela kommunen som använder sjal. Iallafall om man får tro alla blickar...
Av dora
låter skönt!! hade velat bo granne med er ju!! :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Vad härligt det låter :loving:

Strunt i vad grannarna tycker, och njut istället! Fast jag kan känna igen mig, undrar vad våra grannar tycker om oss :roll: :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av lillvilda
haha ja det är nog inte så många sjalare iaf för jag har inte sett en enda sen jag flyttade hit :D
Användarens profilbild
Av milimani
Vi kanske kan träffas och göra riktigt mycket sjalreklam tillsammans? Min bvc-sköterska är jätteimpad över att jag fortfarande orkar bära ALexander i sjal, och hon höll på att trilla av stolen när jag sa att jag bär Elin ibland också. Men tygblöjorna diggar hon mycket. Hon blev helt till sig när Alexander hade vikblöjor en dag, för det hade hon själv haft när hon var liten. Dock utan den finurliga "snappin"!
Användarens profilbild
Av lillvilda
milimani skrev:Vi kanske kan träffas och göra riktigt mycket sjalreklam tillsammans? Min bvc-sköterska är jätteimpad över att jag fortfarande orkar bära ALexander i sjal, och hon höll på att trilla av stolen när jag sa att jag bär Elin ibland också. Men tygblöjorna diggar hon mycket. Hon blev helt till sig när Alexander hade vikblöjor en dag, för det hade hon själv haft när hon var liten. Dock utan den finurliga "snappin"!
ja det vore toppen! jag får kanske be dig om att hjälpa mig knyta sjalen jag beställt :wink: Det är nämligen min första långsjal. Jag kommer nog svettas lite innan jag får upp sonen på ryggen i en bra knytning. :lol: ser det fram för mig hur jag kommer slita.
Ja min MVC sköterska i bohus sa -tänk om fler kunde göra som ni! när jag berättade att vi inte skulle skaffa syskonvagn än för vi kommer ändå bära bebisen mesta tiden. hihi vilken härlig BVC sköterska du har! ja vi kör ju med tygblöjor vi med. Mest vikblöjor faktiskt. Vi har nån pocket oxå men har trivts väldigt bra med vikblöjorna. Snappi har vi inte provat men vi kör ju med ytterbyxor med karborre så det går ju smidigt ändå.
Användarens profilbild
Av milimani
lillvilda skrev:
milimani skrev:Vi kanske kan träffas och göra riktigt mycket sjalreklam tillsammans? Min bvc-sköterska är jätteimpad över att jag fortfarande orkar bära ALexander i sjal, och hon höll på att trilla av stolen när jag sa att jag bär Elin ibland också. Men tygblöjorna diggar hon mycket. Hon blev helt till sig när Alexander hade vikblöjor en dag, för det hade hon själv haft när hon var liten. Dock utan den finurliga "snappin"!
ja det vore toppen! jag får kanske be dig om att hjälpa mig knyta sjalen jag beställt :wink: Det är nämligen min första långsjal. Jag kommer nog svettas lite innan jag får upp sonen på ryggen i en bra knytning. :lol: ser det fram för mig hur jag kommer slita.
Ja min MVC sköterska i bohus sa -tänk om fler kunde göra som ni! när jag berättade att vi inte skulle skaffa syskonvagn än för vi kommer ändå bära bebisen mesta tiden. hihi vilken härlig BVC sköterska du har! ja vi kör ju med tygblöjor vi med. Mest vikblöjor faktiskt. Vi har nån pocket oxå men har trivts väldigt bra med vikblöjorna. Snappi har vi inte provat men vi kör ju med ytterbyxor med karborre så det går ju smidigt ändå.
Går ni på bvc i bohus?! Vem har ni? Vi har Amira.
Jag träffas väldigt gärna även om jag inte är någon expert på ryggknut. När jag började med ryggbärning så var jag rätt så gravid med Alexander så jag bar mest i ergon. Du kan väl PM:a om du vill så bestämmer vi nåt.
Jag har vart hemma lääänge nu och törstar efter sällskap...
Användarens profilbild
Av lillvilda
[/quote]

Jag träffas väldigt gärna även om jag inte är någon expert på ryggknut. När jag började med ryggbärning så var jag rätt så gravid med Alexander så jag bar mest i ergon. Du kan väl PM:a om du vill så bestämmer vi nåt.
Jag har vart hemma lääänge nu och törstar efter sällskap...[/quote]

:) nej jag går inte på BVC i bohus, jag går på bvc i Älvängen ett litet bvc. Jag går på MVC , jag kommer ihåg nu på rak arm vad hon hette. jag väntar nämligen ett syskon till sonen i augusti. Så jag är väldigt gravid oxå nu när jag ger mig in på att lära mig långsjal :lol: men har hittat ett sätt att bära sonen i meitaien iallafall. :tumup: Hoppas hitta ett sätt att bära i sjalen oxå fast jag har en STORmage ivägen. :babysits: Ja men jag är nyinflyttad i Ale så jag känner ingen här än så det vore ju perfekt om vi kunde ses någonting :-D Jag ska se hur det ser ut framöver så får jag höra av mig :D alltid roligt att lära känna nya människor :D
Användarens profilbild
Av milimani
lillvilda skrev:
Jag har vart hemma lääänge nu och törstar efter sällskap...[/quote]

:) nej jag går inte på BVC i bohus, jag går på bvc i Älvängen ett litet bvc. Jag går på MVC , jag kommer ihåg nu på rak arm vad hon hette. jag väntar nämligen ett syskon till sonen i augusti. Så jag är väldigt gravid oxå nu när jag ger mig in på att lära mig långsjal :lol: men har hittat ett sätt att bära sonen i meitaien iallafall. :tumup: Hoppas hitta ett sätt att bära i sjalen oxå fast jag har en STORmage ivägen. :babysits: Ja men jag är nyinflyttad i Ale så jag känner ingen här än så det vore ju perfekt om vi kunde ses någonting :-D Jag ska se hur det ser ut framöver så får jag höra av mig :D alltid roligt att lära känna nya människor :D[/quote]

Och vi är också nyinflyttade så jag känner inte heller någon!
Användarens profilbild
Av MilanE
Och jag är den enda på vår ort som bär i sjal (är jag rätt säker på) så ni kan ju tänka er blickarna när vi går på "byn" i vår härliga Miami eller i rebozon med fransarna :D. I helgen frågade en kvinna "MEN, finns de där i Sverige?? Hur har du lärt dig hur man ska göra??" Härligt va!
Användarens profilbild
Av lillvilda
MilanE skrev:Och jag är den enda på vår ort som bär i sjal (är jag rätt säker på) så ni kan ju tänka er blickarna när vi går på "byn" i vår härliga Miami eller i rebozon med fransarna :D. I helgen frågade en kvinna "MEN, finns de där i Sverige?? Hur har du lärt dig hur man ska göra??" Härligt va!
:-) konstigt det där att sjal fortfarande är så ovanligt. Till min glädje fick jag iaf höra att de nu har börjat lära ut på bb här. Min mans arbetskamrat hade fått prova sjal på bb och därefter köpt en. Det är ju härligt tycker jag för jag tror många inte vågar köpa sjal för de tycker det ser knepigt ut att knyta.
Användarens profilbild
Av korell
Jag skulle gärna ha er till grannar! :) Låter ju hur härligt som helst. Jag vill också gunga bebis till reagge. *rotar bland musiken* det närmsta jag kommer är Peps, det får räknas :) 8) Om jag flyttar in på andra sidan dina grannar så kan vi omvända dem till sjalbohemer tillsammans :twisted: Moahha ha ha ha

Jag bor i Kungälv i vanliga fall. Jag har inte träffat millimani ännu heller. Vore skoj att ses när vi kommer hem igen! :) (troligen mars-09)
Användarens profilbild
Av lillvilda
korell skrev:Jag skulle gärna ha er till grannar! :) Låter ju hur härligt som helst. Jag vill också gunga bebis till reagge. *rotar bland musiken* det närmsta jag kommer är Peps, det får räknas :) 8) Om jag flyttar in på andra sidan dina grannar så kan vi omvända dem till sjalbohemer tillsammans :twisted: Moahha ha ha ha

Jag bor i Kungälv i vanliga fall. Jag har inte träffat millimani ännu heller. Vore skoj att ses när vi kommer hem igen! :) (troligen mars-09)
Låter underbart :D fler "bohem familjer" är fullt välkomna :lol: Jag läste just er blogg, härligt att dra iväg till och spendera ett år i värmen. Förstår att det är tufft till en början när lillan är sjuk å så men det låter som ni kommer få det hur härligt som helst när ni landat. Japp peps är helt okej :D det kör vi här med ibland. hihihi. Hahah ja vi får boka in en träff i mars 09, jag skulle gärna höra mer om ert äventyr. Kul med någon som törs hitta på nått annorlunda. Trotts vad grannarna tror är vi nog riktiga "svenssons". :wink:
Användarens profilbild
Av korell
lillvilda skrev:
korell skrev:Jag skulle gärna ha er till grannar! :) Låter ju hur härligt som helst. Jag vill också gunga bebis till reagge. *rotar bland musiken* det närmsta jag kommer är Peps, det får räknas :) 8) Om jag flyttar in på andra sidan dina grannar så kan vi omvända dem till sjalbohemer tillsammans :twisted: Moahha ha ha ha

Låter underbart :D fler "bohem familjer" är fullt välkomna :lol: Jag läste just er blogg, härligt att dra iväg till och spendera ett år i värmen. Förstår att det är tufft till en början när lillan är sjuk å så men det låter som ni kommer få det hur härligt som helst när ni landat. Japp peps är helt okej :D det kör vi här med ibland. hihihi. Hahah ja vi får boka in en träff i mars 09, jag skulle gärna höra mer om ert äventyr. Kul med någon som törs hitta på nått annorlunda. Trotts vad grannarna tror är vi nog riktiga "svenssons". :wink:
Ja men då ses vi i mars-09 :notes: :wink:
Om man ser bortom årslånga resor, bärsjalar och samsovning så är nog även vi en hyfsat vanlig familj.
Ett tag hade vi tom Volvo kombi och hund! 8

Jag har förresten varit brevbärare i Alafors, så jag kanske vet var din brevlåda bor! :lol:

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?