- lör jun 07, 2008 17:51
vissa dagar är livet bara så härligt. Allt faller på plats och inte minst tackvare våra underbara bärredskap. Mei taien har hängt med sen sonen föddes och är fortfarande nu när han är 1 år lika ovärderlig. Sen har vi ju ringsjalar och trikåsjalarna och nu tryckte jag precis på köpknappen för en långsjal. Jag bara längtar tills den flyttar hem till oss. Det känns som vardagen med barn är så mycket enklare tack vare sjalar och bärselar. Jag fattar faktiskt inte hur man får dagen att funka utan. Men det här är nog fel ställe att fråga hur man klarar vardagen utan sjalar.
Vi tog nyss vårt pick och pack och flyttade till vårt nyköpta hus med en egen gård. En riktig dröm när sommaren är så fin som nu. Här hemma huserar jag om dagarna med min 1 åring och bebis nr 2 i magen. Sonen är sedan födelsen en reggaefantast så det ljuder nog för det mesta ut ur vårt hus. Då å då vill han fortfarande sova i mei taien på mammasrygg och gärna när jag gungar lite till nån härlig reggaebit. Jag funderade häromdagen vad grannarna tänker om oss som köpt det lilla gröna huset när jag med stora gravidmagen
svansar runt i trädgården och vattnar blommorna med sonen i mei tai på ryggen gungandes till en schyst reaggelåt. Undra om de kan se hur underbart livet är
Jag gissar att vi framstår som några riktiga bohemer lr hippies i deras ögon. Nu hör jag grannens bebis skriker igen. Kanske borde jag gå över och låna ut min trikåsjal så hon får hänga tvätten i lugn och ro

Vi tog nyss vårt pick och pack och flyttade till vårt nyköpta hus med en egen gård. En riktig dröm när sommaren är så fin som nu. Här hemma huserar jag om dagarna med min 1 åring och bebis nr 2 i magen. Sonen är sedan födelsen en reggaefantast så det ljuder nog för det mesta ut ur vårt hus. Då å då vill han fortfarande sova i mei taien på mammasrygg och gärna när jag gungar lite till nån härlig reggaebit. Jag funderade häromdagen vad grannarna tänker om oss som köpt det lilla gröna huset när jag med stora gravidmagen

Stolt sjalmamma med buspojkarna storebror f april 2007 och lillebror f augusti 2008, bonusdotter f aug 2003.Bär i långsjal, mei tai och ringsjal. Tror att mei tai är guds gåva till småbarns familjer!