Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
Emmiez skrev:
Kaffemoster skrev:
Marion skrev:Ska man tvätta sin trasa innan man skickar iväg den förresten?
Jag har kokat min och skrubbat den lite för hand, bara för att få bort den värsta stelheten i fibrerna i alla fall. Den kommer förhoppningsvis på lådan idag =).
:shock: e du redan klar? :vågen:
ja har kommit ungefär halvvägs :)
Tror att man är olika. Jag vill inte börja förrän jaag vet vem jag ska skicka till. Det för att kunna se hur den ska passa den som ska få den bäst. Håller just nu på med en test som vi ska ha själva, tror jag har börjat få bukt med hur vill jag ha den disktrasan som jag ska skicka iväg nu.
Av Smultronbarn
Monia skrev:
Fryle skrev:
Monia skrev:Nu har jag börjat med en diskduk. Men det ser helt galet ut!!! :shock: Tror att jag får göra en som inlärning :wink: Det är ett tag sedan jag stickade så....

Men om jag har förstått det hela rätt så ska den vara ganska luftig?? Jag stickar med stickor 5 och det är ganska tunn tråd.

En fråga: På mitt garn står det att det ska tvättas i 30 grader. Kan det vara bra till en diskduk???
Ja, de ska vara luftiga och åtminstone mina ser lite märkliga ut, men är fantastiska (tycker jag) att använda.

På många linprodukter står det tvätt i 30 eller 40 grader, men det brukar bara gälla om det är noga att färg och passform inte ändras. Just detta har sällan någon betydelse för en disktrasa...
Tack! Då är det bara att jobba vidare då..... :wink:
På mitt lintowgarn som jag köpt står det 60 grader, men det är ofärgat (naturellt) å andra sidan.... Ska man inte kunna koka en disktrasa? :hmm:
Av Smultronbarn
Opps, läste dåligt, såg nu att det var en modig kvinna som kokat sin trasa! :vågen:

Men hörrni, hur stor ska den vara egentligen? Vad är bra och bekvämt rent arbetsmässigt när man använder den? Wettex-storlek eller större?
Av Emmiez
thanisa skrev:
Emmiez skrev:
Kaffemoster skrev:
Jag har kokat min och skrubbat den lite för hand, bara för att få bort den värsta stelheten i fibrerna i alla fall. Den kommer förhoppningsvis på lådan idag =).
Tror att man är olika. Jag vill inte börja förrän jaag vet vem jag ska skicka till. Det för att kunna se hur den ska passa den som ska få den bäst. Håller just nu på med en test som vi ska ha själva, tror jag har börjat få bukt med hur vill jag ha den disktrasan som jag ska skicka iväg nu.
Ja det har du nog rätt i :)
Användarens profilbild
Av Fryle
Smultronbarn skrev: Men hörrni, hur stor ska den vara egentligen? Vad är bra och bekvämt rent arbetsmässigt när man använder den? Wettex-storlek eller större?
Något störrre än Wettwx tycker jag, eftersom den är tunnare. Gärna 30x30.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Emmiez skrev:
Kaffemoster skrev:
Jag har inte börjat än.
Men juni har ju bara börjat än. :)
Av Sia
25*30 är mina gamla trasor, och det är ungefär lagom,
Av Nettan
Jag vill att de zkall vara lagom ztora i handen när man kramar ur vattnet.
Tror runt 40 gram är lagom. Ialla fall med det garnet jag hittillz använt.
Av Smultronbarn
Tack för era storlekssvar! :D Ska provsticka en lapp nu få se hur det blir.

Men hur var det nu förresten...rätstickning, moss, resår? Vilka metoder har ni prövat?
Användarens profilbild
Av Fryle
Smultronbarn skrev:Tack för era storlekssvar! :D Ska provsticka en lapp nu få se hur det blir.

Men hur var det nu förresten...rätstickning, moss, resår? Vilka metoder har ni prövat?
Jag har bara stickat rätstickning, men det blir säkert snyggt med moss.
Av Smultronbarn
Fryle skrev:
Smultronbarn skrev:Tack för era storlekssvar! :D Ska provsticka en lapp nu få se hur det blir.

Jag har bara stickat rätstickning, men det blir säkert snyggt med moss.
Oki, tack! :D Gjorde en provlapp idag, men hade nog för små stickor för den blev väldigt tät och svårstickad... :( För antar att disktrasan skall vara luftig??? :hmm:
Av Smultronbarn
oops, dubbla inlägg... :oops: Det var så segt nät igår att inget funkade, och så kom båda försöken fram ändå... Ja ja :roll:
Senast redigerad av Smultronbarn den ons jun 04, 2008 14:36, redigerad totalt 1 gånger.
Av Ponyo
Jag har jagat runt för att hitta lingarn i min mottagares favoritfärg. Tillslut hittade jag det perfekta garnet. Men givetvis var det ett gigantiskt "nystan". Så jag fick gå slokörad och tomhänt hem. :(
Användarens profilbild
Av zandrama
Min trasa ligger fortfarande halvfärdig, och jag har fortfarande inte lyckats köpa mer garn. :roll:
Meeen, nu har jag fått skatteåterbäringen, så nu har jag iaf möjlighet att köpa. :P
Av Smultronbarn
Om nån har ett jättenystan med färglatt garn, och vill bli av med lite så kan jag tänka mig att köpa några meter... :hello:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?