Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tigerlilja
Nu har jag också PMat.
Av Smultronbarn
binaem skrev:
Smultronbarn skrev:Opps, satt och velade om jag skulle vara med, såg tråden nyss.. men nu verkar det ändå vara försent att anmäla sig om adresserna redan är ute. :roll:
Så då slipper jag göra en trasa... fast jag som så gärna vill eha en disktrasa i lin.... Kanske kan få köpa nån provbit av nån duktig pysslare sen... :wink: 8)
Det är inte för sent att anmäla sig till Juni-bytet. Skicka din adress så puttar jag in dig.
Oki, tack!
Egentligen törs jag inte riktigt, men på en månad måste det ju gå att få till en liten disktrasa tycker jag ju... :roll: Jo, jag vill nog i alla fall! PM:ar nu. :D
Av Sia
JAG VILL OCKSÅ VARA MED!:eld:
Anmälda:
Binaem
Britt
Bubbi
doddit
Emmiez
Fryle
Häjk
Knyttet & K
Kaffemoster
Key
liten vus
Maddemoa
Marion
Monia
Nettan
sarahlc
sirisirius
sofiutane
solängel
thanisa
Trista
zandrama
zmurfan
APelsin
Sia

Eller är det försent?? :hide:
det kanske finns nån som vill byta med mig utanför listan isåfall??
Användarens profilbild
Av binaem
Sia skrev:JAG VILL OCKSÅ VARA MED!:eld:
Eller är det försent?? :hide:
det kanske finns nån som vill byta med mig utanför listan isåfall??

Pm behövs senast i morgon bitti, har 2 andra som kommit in sent som jag skall PM:a då
Användarens profilbild
Av Fryle
Anmälda:
APelsin
Binaem
Britt
Bubbi
doddit
Emmiez
Fryle
Häjk
Kaffemoster
Key
Knyttet & K
liten vus
Maddemoa
Marion
Monia
Nettan
sarahlc
Sia
sirisirius
sofiutane
solängel
thanisa
Trista
zandrama
zmurfan

Och så var det i bokstavsordning igen...
Användarens profilbild
Av Monia
Nu har jag börjat med en diskduk. Men det ser helt galet ut!!! :shock: Tror att jag får göra en som inlärning :wink: Det är ett tag sedan jag stickade så....

Men om jag har förstått det hela rätt så ska den vara ganska luftig?? Jag stickar med stickor 5 och det är ganska tunn tråd.

En fråga: På mitt garn står det att det ska tvättas i 30 grader. Kan det vara bra till en diskduk???
Användarens profilbild
Av zmurfan
Nu har jag virkat två olika disktrasor. En orange/brun som blev lite liten och som jag använder ganska mycket ändå.
Och sen blev en grön klar häromdagen. Lite större och lite snyggare. Var tänkt att den skulle vara med i junibytet men efter tvätt så blev den.....

knepig.....

Den blev alldeles luden och hade ingen vidare uppsugningsförmåga heller.
Kan det vara sån gräslig skillnad på lingarn?
Av Sia
Jippi!!! :vågen: :vågen: Jag fick vara med fast jag såg tråden så sent!
Tack Binaem för besväret!!
Nu ska här inhandlas garn!!
Användarens profilbild
Av Fryle
Monia skrev:Nu har jag börjat med en diskduk. Men det ser helt galet ut!!! :shock: Tror att jag får göra en som inlärning :wink: Det är ett tag sedan jag stickade så....

Men om jag har förstått det hela rätt så ska den vara ganska luftig?? Jag stickar med stickor 5 och det är ganska tunn tråd.

En fråga: På mitt garn står det att det ska tvättas i 30 grader. Kan det vara bra till en diskduk???
Ja, de ska vara luftiga och åtminstone mina ser lite märkliga ut, men är fantastiska (tycker jag) att använda.

På många linprodukter står det tvätt i 30 eller 40 grader, men det brukar bara gälla om det är noga att färg och passform inte ändras. Just detta har sällan någon betydelse för en disktrasa...
Användarens profilbild
Av Monia
Fryle skrev:
Monia skrev:Nu har jag börjat med en diskduk. Men det ser helt galet ut!!! :shock: Tror att jag får göra en som inlärning :wink: Det är ett tag sedan jag stickade så....

Ja, de ska vara luftiga och åtminstone mina ser lite märkliga ut, men är fantastiska (tycker jag) att använda.

På många linprodukter står det tvätt i 30 eller 40 grader, men det brukar bara gälla om det är noga att färg och passform inte ändras. Just detta har sällan någon betydelse för en disktrasa...
Tack! Då är det bara att jobba vidare då..... :wink:
Användarens profilbild
Av sofiutane
Den jag gör ser HÖGST märklig ut! Hoppas inte min mottagare bryr sig så mycket om formen utan funktionen (fast sen vet jag ju faktiskt inte om den funkar så bra :? ).
Användarens profilbild
Av Häjk
Lite skönt att höra att andras skapelser också ser lite märkliga ut. :D
Jag har en idé om hur jag vill ha mitt slutresultat, men om det går i uppfyllelse i verkligheten sen är ju en annan femma. :wink:
Arbetet är iaf påbörjat.
Användarens profilbild
Av Marion
Jag tror att jag är nästan klar med min. Jag har stickat tre stycken redan, den första blev stor som en handduk :roll:, den andra gav jag bort till sambons mormor och den tredje måste bara avslutas. Hoppas den inte krymper :?.

Ska man tvätta sin trasa innan man skickar iväg den förresten?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Marion skrev:Ska man tvätta sin trasa innan man skickar iväg den förresten?
Jag har kokat min och skrubbat den lite för hand, bara för att få bort den värsta stelheten i fibrerna i alla fall. Den kommer förhoppningsvis på lådan idag =).
Av Emmiez
Kaffemoster skrev:
Marion skrev:Ska man tvätta sin trasa innan man skickar iväg den förresten?
Jag har kokat min och skrubbat den lite för hand, bara för att få bort den värsta stelheten i fibrerna i alla fall. Den kommer förhoppningsvis på lådan idag =).
:shock: e du redan klar? :vågen:
ja har kommit ungefär halvvägs :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?