- tor maj 29, 2008 21:51
Det är mycket frågor om ryggbärande nu, men jag känner trots det att jag måste fråga en sak jag också. Bär allt oftare skruttmuffinsen på ryggen - han väger drygt 9 kilo så på längre promenader börjar det kännas jobbigt att ha honom på magen. ja, och så börjar han ju bli stor och sitter liksom ivägen mer på magen. men hur gör ni som bär på ryggen när ni går ut själva?
Jag får till knytningen (gör secured high back carry eller omslut) rätt bra numera, men jag har ju inte ögon i nacken eller händer på ryggen. Visst kan man ta med en spegel i fickan, men vad hjälper det om jag märker att han tappat mössan eller nappen eller vad det nu är, om jag inte når att åtgärda det? Eller om han somnar och jag vill fixa stöd för huvudet?
Hur gör ni, o visa, rutinerade ryggbärande SB:are?
Jag får till knytningen (gör secured high back carry eller omslut) rätt bra numera, men jag har ju inte ögon i nacken eller händer på ryggen. Visst kan man ta med en spegel i fickan, men vad hjälper det om jag märker att han tappat mössan eller nappen eller vad det nu är, om jag inte når att åtgärda det? Eller om han somnar och jag vill fixa stöd för huvudet?
Hur gör ni, o visa, rutinerade ryggbärande SB:are?
En son född 070923 och en till på jäsning. BF 100603.