Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Louise
Yael skrev:Åh, det låter som en bra idé! Med knuten på magen.
Finns det några bilder? Lite svårt att förstå hur man skulle göra.
Bilder finns om cirka en vecka på vår sida i instruktionerna för en ny trikåsjal Tricot Slen.

Jag testade först knytningen med en trikåsjal härom dagen och det fungerade super. Idag gjode jag knytningen med vävd sjal och det kändes bylsigt med knuten på magen och det kändes inte riktigt som att den fyllde någon funktion. Ska testa någon mer gång med vävd sjal men som sagt med trikåsjal tyckte jag det var toppen.

Helena!
Ja, lite långt ner kommer ju smokingbältet. Det tycker jag i och för sig alltid att det gör om man har ett barn som vill har armarna utanför.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Louise skrev:Jag har sett en ny knytinstruktion för omsluten på ryggen som jag testade idag. Skillnaden mot vanlig omsluten på ryggen är att man gör en knut fram på magen, under bysten, innan man lägger upp tyget över axlarna. Knuten gör att det blir mycket enklare att få till tyget över ryggen bra eftersom man redan har knutit åt barnet så att det sitter tight mot ens rygg. Förstår ni? Säg till annars så ska jag försöka förklara bättre.
Tycker detta med att knyta en knut fram är en höjdare!
Plötsligt gick det ju faktiskt att knyta en hyfsad omsluten knytning på ryggen även för mig! :lol:

Testade att knyta både under bysten och ovanför som jag gör när jag knyter ryggsäck, och jag tycker nog att det var smidigare att ha knuten ovanför bysten. Kändes som K kom en aningens högre upp då!
Användarens profilbild
Av nimbus
Jag provade med att knyta ovanför byst idag och det gick bra... fast det blev inte lika skönt framtill och över axlarna sen... så jag fortsätter nog som vanligt... men det är en fördel att man får fast barnet ordentligt innan man ska svänga upp sjalen över axlarna iallafall.... hmmm, kanske en vanesak...
Användarens profilbild
Av Helena
nimbus skrev:Jag provade med att knyta ovanför byst idag och det gick bra... fast det blev inte lika skönt framtill och över axlarna sen... så jag fortsätter nog som vanligt... men det är en fördel att man får fast barnet ordentligt innan man ska svänga upp sjalen över axlarna iallafall.... hmmm, kanske en vanesak...
Så är det för mig också, jag får inte det bra över axlarna när jag gör en knut fram. Och så har jag en 5,2 sjal, känns lite jobbigt att göra en knut med den. Går snabbare för mig att bara korsa.

Fast jag behöver ju inte grubbla så mycket över knytningar just nu, Miles gillar ju inte långsjalar för tillfället. :( Här är det nästan bara höftbärning som gäller.
Användarens profilbild
Av Helena
Louise skrev:Bilder finns om cirka en vecka på vår sida i instruktionerna för en ny trikåsjal Tricot Slen.
Oj, ännu en lång trikåsjal. Vad är det för skillnad på den och Moby Wrapen.
Användarens profilbild
Av Louise
Helena skrev:
Louise skrev:Bilder finns om cirka en vecka på vår sida i instruktionerna för en ny trikåsjal Tricot Slen.
Oj, ännu en lång trikåsjal. Vad är det för skillnad på den och Moby Wrapen.
Den är i ekologiskt odlad bomull. Lite dyrare men väldigt hög kvalitet. Tyget är tjockare kvalitet än Moby och mycket längre avsmalning på ändarna så knuten blir oerhört liten. Den har en väldigt fin broschy med knytinstruktioner, lite nya varianter för trikåsjal.
Användarens profilbild
Av Louise
Helena skrev:Så är det för mig också, jag får inte det bra över axlarna när jag gör en knut fram. Och så har jag en 5,2 sjal, känns lite jobbigt att göra en knut med den. Går snabbare för mig att bara korsa.
Det var en stor skillnad på att göra knytningen med trikåsjal och vävd sjal. Jag håller med om att det blev omständigt och knöligt med en lång vävd sjal. Sedan tror jag framförallt att man tjänar på den extra stabiliteten knut ger om man använder trikåsjal, vävd sjal är ju stadigare även utan knut.
Användarens profilbild
Av KATARINA
också testa det med en trikåsjal. Tycker inte heller det blir riktigt skönt att knyta en vävd sjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?