Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur f*n lyckas man breda ut tyget sådär snyggt och skönt över ryggen på ungen, det känns nästan omöjligt! Jag får till det inne, men när vi ska ut och ungen har fleecejacka på sig är det kört, det går bara inte, antingen får jag be om hjälp eller så får jag leva med att tyget inte blir utbrett alls nästan. Kollar jag i spegeln blir det aningens bättre, men då är ju problemet att vi svettas ihjäl innan vi kommer ut, jag knyter hellre ute så vi inte blir för varma. Någon som har något bra tips? Knytningen är ju underbart skön så ja använder den gärna, önskar bara att det gick bättre att få till den bra även med vinterkläder.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Är det över barnets rumpa eller rygg som du tycker det är svårt att få till? Eller båda? Vilken "instruktion" följer du?
Användarens profilbild
Av Kristina
Över ryggen mest, meckar jag ordentligt får jag till det så tyget går över rumpan på henne iaf, men högre än så kommer jag inte... Gör som dom gör på mamatoto.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Hmm då kan jag nog inte hjälpa dig jag gör ju på samma sätt. Men över ryggen kommer det bara i undantagsfall om hon råkar ligga rätt. Över rumpan brukar jag dock alltid få det. Men jag har aldrig testat när hon haft fleecetröja på sig förstås :roll:

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Kristina
Nä, det kanske är fleecejackan som är problemet, men har jag "halare" kläder på henne blir det så bylsigt liksom... Inne blir det ju bättre, men jag får fortfarande inte upp tyget ordentligt över ryggen, du vet sådär som Helena med Miles hade på sin avatar, det är så jag VILL få till det ju!
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Jo jag förstår men det har jag bara lyckats med ett fåtal gånger när Fanny legat platt mot ryggen när jag knutit men det gör hon ju nästan aldrig. Jag tycker att det blir bra spridning om jag när jag slängt tyget över axeln så tar jag bara i kanten som skall vara överst eller vad man ska säga och tar den så långt bort jag kan och drar den under barnets fot så att den kommer fram på magen. Sen samlar jag ihop resten av tyget och följer efter. Och sen dra til i kanten i gen och allt det där. Det är det bästa jag har att komma med. Good luck.
Användarens profilbild
Av Kristina
jag försöker det... äh, det är väl träning som gäller antar jag och det blir förmodligen lättare när det blir varmare ute så man inte behöver lika mycket kläder.
Användarens profilbild
Av Helena
Det är väl det att fleecejackan liksom hindrar att tyget glider bra. Jag tycker att det går rätt bra att bre ut tyget, jag gör som den där mamatoto.org med Anna Storchenwiegen, men problemet för mig är ju att det glider ner sedan när Miles börjar röra på sig.
Tycker inte du att det är jobbigt att ha sjalen ovanpå din egen jacka också, jag har aldrig haft sjalen utanpå min jacka, men däremot ovanpå en tjock tröja, och jag tycker inte att man kan dra åt så bra när man har tjocka kläder under sjalen, jag känner inte riktigt hur hårt jag ska dra i den.

Håller med om att det är hemskt att knyta sjal när man svettas inomhus, jag brukar öppna fönstren, men ofta blir det sutemin iallafall, speciellt ifall jag är ensam med två barn.
Användarens profilbild
Av Kristina
Helena skrev:Det är väl det att fleecejackan liksom hindrar att tyget glider bra. Jag tycker att det går rätt bra att bre ut tyget, jag gör som den där mamatoto.org med Anna Storchenwiegen, men problemet för mig är ju att det glider ner sedan när Miles börjar röra på sig.
Tycker inte du att det är jobbigt att ha sjalen ovanpå din egen jacka också, jag har aldrig haft sjalen utanpå min jacka, men däremot ovanpå en tjock tröja, och jag tycker inte att man kan dra åt så bra när man har tjocka kläder under sjalen, jag känner inte riktigt hur hårt jag ska dra i den.

Håller med om att det är hemskt att knyta sjal när man svettas inomhus, jag brukar öppna fönstren, men ofta blir det sutemin iallafall, speciellt ifall jag är ensam med två barn.
Nja, jag bär inte på ryggen när det är snorkallt, då klämmer vi in oss i min stora dunjacka, utan när det är så pass varmt att jag kan ha tjocktröja och väst på mig istället för vinterjacka, det funkar bra att knyta, hårt nog blir det, men som sagt, svårt att bre ut det ordentligt... Nåja, det blir väl lättare till sommaren. :) Jag brukar stå på balkongen och knyta ibland, men där har vi ju inte heller nån spegel... :?
Användarens profilbild
Av Alven
Jag gör så ibland när jag inte får det att funka att jag tar hela tyget i motsatt arm (hoppas du fattar nu...). Alltså: tyget över min axel och över Davids nacke till motsatt sida, och sen brer jag ut från andra hållet liksom... är det NÅGON som fattar? Himla svårt att förklara... :D
Användarens profilbild
Av Louise
Jag har sett en ny knytinstruktion för omsluten på ryggen som jag testade idag. Skillnaden mot vanlig omsluten på ryggen är att man gör en knut fram på magen, under bysten, innan man lägger upp tyget över axlarna. Knuten gör att det blir mycket enklare att få till tyget över ryggen bra eftersom man redan har knutit åt barnet så att det sitter tight mot ens rygg. Förstår ni? Säg till annars så ska jag försöka förklara bättre.
Av Alexandra
Louise skrev:Jag har sett en ny knytinstruktion för omsluten på ryggen som jag testade idag. Skillnaden mot vanlig omsluten på ryggen är att man gör en knut fram på magen, under bysten, innan man lägger upp tyget över axlarna. Knuten gör att det blir mycket enklare att få till tyget över ryggen bra eftersom man redan har knutit åt barnet så att det sitter tight mot ens rygg. Förstår ni? Säg till annars så ska jag försöka förklara bättre.
Det måste jag prova!
Användarens profilbild
Av Helena
Louise skrev:Jag har sett en ny knytinstruktion för omsluten på ryggen som jag testade idag. Skillnaden mot vanlig omsluten på ryggen är att man gör en knut fram på magen, under bysten, innan man lägger upp tyget över axlarna. Knuten gör att det blir mycket enklare att få till tyget över ryggen bra eftersom man redan har knutit åt barnet så att det sitter tight mot ens rygg. Förstår ni? Säg till annars så ska jag försöka förklara bättre.
Ovanför brösten har jag hört talas om, men inte under, blir inte smokingbältet rätt långt ner då på barnet?
Användarens profilbild
Av Yael
Åh, det låter som en bra idé! Med knuten på magen.
Finns det några bilder? Lite svårt att förstå hur man skulle göra.
Användarens profilbild
Av Louise
Yael skrev:Åh, det låter som en bra idé! Med knuten på magen.
Finns det några bilder? Lite svårt att förstå hur man skulle göra.
Bilder finns om cirka en vecka på vår sida i instruktionerna för en ny trikåsjal Tricot Slen.

Jag testade först knytningen med en trikåsjal härom dagen och det fungerade super. Idag gjode jag knytningen med vävd sjal och det kändes bylsigt med knuten på magen och det kändes inte riktigt som att den fyllde någon funktion. Ska testa någon mer gång med vävd sjal men som sagt med trikåsjal tyckte jag det var toppen.

Helena!
Ja, lite långt ner kommer ju smokingbältet. Det tycker jag i och för sig alltid att det gör om man har ett barn som vill har armarna utanför.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?