- sön apr 06, 2008 11:42
Han lider som tur är inte så mycket av att folk stirrar på honom och brukar mest skratta åt att folk kan tro att han är efterbliven osv.. men jag kan ta ganska illa upp av hur folk beter sig ibland faktiskt..
De flesta som stirrar när man bär i sjal gör det ju faktiskt på ett positivt sätt och tittar för att de tycker det ser så mysigt ut. Fast visst kan det bli jobbigt ändå när man inte är på toppenhumör och kanske ser lite allmänt sunkig ut och inte direkt vill bli utstirrad. Det värsta tycker jag är när Linnéa blir ledsen när hon är i sjalen, vilket som tur är händer väldigt sällan. Då stirrar folk verkligen som att jag skulle misshandla henne eller något, konstigt nog stirrar folk inte lika mycket på alla som låter sina barn ligga i vagnen och skrika utan att ens försöka trösta barnet.
Ullegulle78 skrev:Tyvärr är det väldigt permanentElin J skrev:Oj, ja det kan jag tänka mig.camsch skrev:Glor de lika mycket på någon med ett handikapp?Ja många gör det tyvärr. Gissa hur mycket folk stirrade idag när jag var ute och bar Linnéa i sjalen och drog min man i rullstolen.
Sen lite flaskmatning och en ögonlapp på det så blir du rena turistatraktionen..
Nej men seriöst, det är himla jobbigt när man bara vill smälta in i mängden och inte kan det.
Som tex. när man har ett handikapp...
Sjal kan man ju välja bort, men rullstolen är inte lika lätt att lämna hemma..
Hoppas din man inte är i den permanent, det var min farmor och det var inget kul..

De flesta som stirrar när man bär i sjal gör det ju faktiskt på ett positivt sätt och tittar för att de tycker det ser så mysigt ut. Fast visst kan det bli jobbigt ändå när man inte är på toppenhumör och kanske ser lite allmänt sunkig ut och inte direkt vill bli utstirrad. Det värsta tycker jag är när Linnéa blir ledsen när hon är i sjalen, vilket som tur är händer väldigt sällan. Då stirrar folk verkligen som att jag skulle misshandla henne eller något, konstigt nog stirrar folk inte lika mycket på alla som låter sina barn ligga i vagnen och skrika utan att ens försöka trösta barnet.