Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Molla
Nar ni ska ut och tar pa jackan, hur gör ni da för att sjalen inte ska aka upp pa axlarna? Det ar ju helkepigt att dra ner den igen nar jackan val ar pa.. :roll:
Eller ar detkanske bara jag som ar klumpig :lol:

Sen har jag ju last har att barnet ska sitta i navelhöjd eller högre. Maste saga att jag har litesvart att fa till det. Lyckas jag tycker jag nog att det blir sa trangt och att det trycker massa över mina kansliga axlar!? Brukar knyta högt men liite lösare men da sjunker hon ju ner anda efter ett tag.. :roll:

Och Katla gillar inte heller alltför tight knytning. Sen ar det ju sa att da kommer ju huvudet framför ens eget. Helt ok i vaket tillstand (babisens alltsa, brukar inte sova sa ofta sjalv med sjal :lol: ) men om hon somnar vill jag kunna peta in huvudet under sjaltyget sa att hennes huvud lutar mot mig. Sa brukar vi ha det pa promenad ocksa sa hon slipper den kalla vinden rakt i ansiktet.

Hur gör ni? Lite tips kanske?

Det ar förresten en baby bundler jag har.
Av ansve9
Vad gör du för knytning? Fram eller bak? Jag brukar ha tyget över axlarna lite utbrettfrån axlarna och nedåt. Först när jag knyter ligger det samlat över axeln och sedan näar jag är klar med knytningen drar jag ut tygets ena sida ut över armen. Då blir det liksom ganska slätt tyg från axeln och ända ned på armen, sedan drar jag tillbaka nedersta sidan upp på axeln så att tyget blir dubbelt helt eneklt och man har bägge sidorna uppe på axeln mot halsen och vikningen en bit ut på armen. Hoppas detta var begripligt :wink:

Ang hur högt barnet ska vara gäller väl att fram ska barnet vara så högt upp att man kan pussa pannan. Jag tyckte det blev lite knepigt att få till det riktigt bekvämt fram när min son blev runt 60 cm.

Underbara namn på dina barn!
Var på Island bor du? Jag har varit på Island några gånger och nu är en av mina hetaste önskningar att samla tillräckligt med pengar för att åka dit igen på en lång resa och rida över hela ön. Måste oxo vara barn- och amningsfri :wink:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag tycker också att det korvar sig när man tar på jackan, trots att jag gör som anvse9 beskriver... :? Så där har jag inga tips.

När det gäller höjden på barnet så upplever jag att ju större Gabriel blir desto mer har han benen ut på sidorna och då sjunker han ihop lite och hänger lite tung i baken... alltså han blir inte så lång ändå :roll: Fast visst är det skillnad. Ibland ser man knappt var man går :shock:

Jag tycker nog att rumpan är liksom mitt för naveln... tyngdpunkten blir vid naveln när knytningen är bra. Så nederkanten av rumpan är ju en liten bit nedanför naveln... Äh jag kan inte förklara :oops: :roll:
Användarens profilbild
Av Helena
Har man en vävd sjal kan man lossa lite på knytningen för att stoppa in huvudet ifall det inte går. Men jag minns att det var lite knepigt med min Babybundler, den häftar ju fast sig så i kläderna, att det är svårt att lossa på knytningen. Men du kan ju prova.
Användarens profilbild
Av Suskiv
När det börjar bli så långa att huvudet sticker upp framför huvudet så brukar de faktiskt kunna sova ganska bra utan att man behöver dra tyget över huvudet på dem. Iaf gör jag så att när/om torkel somnar i sjalen så lägger jag hans huvud till rätta mot axeln och drar upp smokingbälet och satoppar in armarna innanför kortset. Då sover han stadigt även om han inte har tyg över huvdet.

Ang korvande axelband i samband med jacka så har jag lärt mig att acceptera det. Drar lite i axelbanden innan jag knäpper jackan men sen får det vara. Det är iaf bekvämmare än att bära utanför ytterkläderna.
Användarens profilbild
Av Molla
Tack för svaren! Jag ar iallafall inte ensam da om att axelbanden aker upp iallfall :wink:
Har exprimenterat lite och jag börjar nog kunna fa till en lite tightare knytning utan att det trycker pa axlarna. Fast jag maste ha lite att "dra fram" i axelbandet nar hon somnat, i alla fall om vi ska ut. (Havsvinden ar kall)

ansve9: Pa norra island bor jag. Later som en spannande resa!! Hade ridning som "light hobby" innan barnen kom, nu hinns det inte med. (Har för övrigt en man som avskyr hastar -eller det sager han i vart fall :wink: )
Av ansve9
trodde alla islänningar gillade hästar :wink: Man kan tro det om man är på landet utanför Rejkjavik en söndag, hur mycketfolk som helst som tar sig en liten ridtur
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?