Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Molinia
Vilken längd är lämplig för ryggknyt? Jag vill kunna knyta både ryggsäck och ryggomslut, är 165 cm och ca. 65 kg. Gillar också ett extra halvvarv med ändarna + att det gärna får bli en svans...
Av anna m
Jag knyter ryggsäck med tibetanskt avslut och då tycker jag 4,2 är en bra längd.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Knyter ryggomslut med didy på ca 4,7 blir lite svans, är lika lång men lite tyngre :wink:
Användarens profilbild
Av zingo
zero.sara skrev:Knyter ryggomslut med didy på ca 4,7 blir lite svans, är lika lång men lite tyngre :wink:
:iagree: Fast jag har en stork på 4.6 ska man bära ute med ytterkläder å allt behövs det.
Användarens profilbild
Av Molinia
Då tror jag 4,7 kan bli bra. Hellre lite för lång än för kort, och min man måste kunna bära i den också, den är nämligen till honom... 8)
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag är ungefär av din längd och vikt (hm, nåja, plus några kilo) och när jag knyter ryggsäck med min 4,6 Hoppe blir det mycket sjal över (så mycket att köp :twisted: börjar tycka att jag behöver en sjal till). För ryggomslut är den ganska lagom.
Av anna m
Auroratiger skrev:Jag är ungefär av din längd och vikt (hm, nåja, plus några kilo) och när jag knyter ryggsäck med min 4,6 Hoppe blir det mycket sjal över (så mycket att köp :twisted: börjar tycka att jag behöver en sjal till). För ryggomslut är den ganska lagom.
:iagree:
Användarens profilbild
Av Molinia
Hmm, då blev det svårt. Jag försöker få till en sjalträff, så jag kan testa.
Användarens profilbild
Av thanisa
Nu ska man inte titta så mycket på hoppes uppgivna längder då de oftast är mycket längre än vad som är uppgivet. Min hoppe 4,6 meter var i själva verket 490 cm. Jag har inte lagt in mina nya sjalar här men en del av mina sjalar finns med i den här tabellen. Då kan kan de se den verkliga längden på sjalen. http://www.df.lth.se/~thanisa/aff/sjalar/sjalfakta.html

Jag är kortare men lite tjockare än dig och jag kan göra omslutet med en sjal som är 4 meter. Jag vill dock helst ha minst 4,6 meter till det. Det för att sjalen ska räcka att sätta den ena ändan mellan benen när man sträcker den andra.

Till ryggsäck så beror det lite på vilken av varianterna man gör men 3 meter räcker, 2,4 meter är för kort. Har men en kort sjal så kan man knyta under baken på barnet men jag gillar inte det själv.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
thanisa skrev:Nu ska man inte titta så mycket på hoppes uppgivna längder då de oftast är mycket längre än vad som är uppgivet. Min hoppe 4,6 meter var i själva verket 490 cm. Jag har inte lagt in mina nya sjalar här men en del av mina sjalar finns med i den här tabellen. Då kan kan de se den verkliga längden på sjalen. http://www.df.lth.se/~thanisa/aff/sjalar/sjalfakta.html
Men längden mäts väl minus de snedskurna ändarna? Trodde jag, har iofs inte kontrollmätt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?