- ons jan 18, 2006 20:50
Sjalvänner,
Har en elastisk sjal (Moby) som jag tycker är otroligt smidig och föjsam till min 9,3 kilo tunga/lätta 7 månaders. Märker dock skillanden i avlastning nu när han har blivit större.
Har nyligen investerat i en vävd sjal (Easycare) eftersom det känns som det naturliga steget nu när han oundvikligen blir äldre och tyngre
. Jag tycker att den är fantastisk i färg och form, men det är så mycket stumt (?!) tyg om man jämför med den elastiska. Tycker att det är stor skillnad på att knyta den elastiska jämfört med den vävda. Den vävda är bökigare pga att det är så mycket mer tjockt tyg (framför allt på bredden. Behöver den verkligen vara 70 cm bred????) och är därmed svårare att hantera. Tycker att det ser så smidigt ut på alla bilder där ni bär era små (och stora
) i vävda sjalar och tittar jag på framsidans knytinstruktioner ser det ut som rena rama barnleken. Så ser det INTE ut när jag ska knyta min trassliga son. Är det en träningsfråga???? Kanske jag förhastade mig. Det hade kanske räckt med min elastiska sjal som jag verkligen gillar....*funderar*...
Hur upplever ni skillnaden mellan elastisk och vävd? Hade kanske ni rent av samma funderingar i början???
Hoppas att någon har något klokt (
) att säga eller råda.
/Cecilia
Har en elastisk sjal (Moby) som jag tycker är otroligt smidig och föjsam till min 9,3 kilo tunga/lätta 7 månaders. Märker dock skillanden i avlastning nu när han har blivit större.
Har nyligen investerat i en vävd sjal (Easycare) eftersom det känns som det naturliga steget nu när han oundvikligen blir äldre och tyngre

Hur upplever ni skillnaden mellan elastisk och vävd? Hade kanske ni rent av samma funderingar i början???
Hoppas att någon har något klokt (

/Cecilia
Mamma till sagolika Svea född -99, strålande Sture hemmafödd -05 och gudomliga Gösta -08