Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sockertopp
zmurfan skrev:
Eld77 skrev: Maken fick en Wellen Silver från Edén Baby i julklapp, den bor numera i Umeå (åtminstone halva hos Zmurfan),
Den finns för tillfället i Nordmaling och väntar på att cinnamon ska få sin bebis (mars 2007) så den får bli använd igen. Jag har använt den hela 4 ggr sedan jag (vi) köpte den. Har övat omslutet på ryggen med den. Jag som annars bara kör ryggsäck med tibetanslut.

Min sjalhistoria:
Min första var en ringsjal som cinnamon hade sytt. Den är numera slaktad till servetter.
Min första långsjal var hemmasydd och lila. Den är också slaktad till servetter.
Sydde även en blå långsjal som blev servetter.
Min första köpte långsjal var en Amazonas Brasil Tropical som jag köpte på ebay och som numera bor i USA tack vare ett "wrap-swap".
En 4.2 EllaRoo Maija kom som utbyte i det bytet och hon ska stanna kvar här för henne älskar jag.
Min andra köpte långsjal var Inka 4.6 som kom från Greta Garn och numera bor hemma hos jemmah.
Norrskenet som kom och vände (var hos mig mindre än en vecka) kom från marlene och for till Nova.
Lena 4.6 köpte jag på ebay. Hon ligger hemma på hatthyllan och väntar på att antingen jag börjar använda henne eller att bli såld.
ComfyJoey bärpåse köpte jag för att testa och den finns kvar. Den ska jag bära bebis i på BB om det blir fler barn.
En Ergo Classic köpte jag från Marielle med Runa också. Den flyttade här för någon vecka sedan. Minns inte vem.
Det är väl min sjalhistoria tror jag. Jag ska kolla när jag kommer hem om jag glömt någon.

Tillägg:
Didymos Lena har blivit såld.
En Bebina Stjärntecken Fisk har flyttat in hit. Marlene hade den före mig.
Jag har köpt en Girasol Regnbåge på ebay.
Men Zmurfan.....har inte du haft nåt udda-märke....typ en Nivea eller Lana eller nåt. Mörkblå långsjal från e-bay eller nåt byte eller nåt......
Och nånting med fasligt mycket pärlor eller broderier på.....är det ComfyJoeyn eller nått annat i din lista. Eller har jag helt enkelt taskigt minne :lol: :oops: :roll:
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Nu ska vi se här om jag minns allt, jag är ju praktiskt taget dement! :lol:

1. Svart Moby Wrap, köpt beg. på blocket, fast den låg fortfarande försluten i påsen när den kom. Jag och moby kom inte överens så den flyttade till en kompis till mig innan Clara ens var en vecka.

2. Stork Johannes, köpt på e-bay, bytt med Zmurfan mot...

3. Stork Anna. Superfin och mjuk mysig. Den flyttade till Monique29 (?) för inte så hemskt länge sen.

4. Azurblå skrynkelgauze. Första sjalen Clara åkte i, då var hon 3 dagar gammal. Flitigt använd, sen såldes den till Catnip som har sålt den vidare.

5. Rosa-rödrandig ringis av en Hoppediz. Köpt av Isanna och flitigt använd här hemma flera gånger i veckan.

6. Easy Regnge, hyrd från hyrsjal.se, den är fortfarande kvar här.

7. Hoppe Costa Rica, köpt ny från Eden Baby, favorit ett tag, nu har den flyttat till Porotina (som fortfarande väntar på instruktionsboken, den kommer snart! :wink: )

8. Easy Norrsken, köpt på e-bay av en förvirrad människa som hade skrivit fel längd i annonsen. Den var för kort och flyttade vidare, men till vem? Det var nån här på forumet iaf.

9. Didy Lisa, köpt av GosKina som köpt den på Tradera. Den var knappt provknuten när den kom till mig. Supersnygg sjal som jag trånat efter sen innan Clara föddes, tyvärr gillade jag inte fållen så den fick flytta till Asereht.

10. BB-Slen Strawberry Stripe, köpt på Tradera och såld vidare till sacha42.

11. Stork Inka, köpt av Marlene. Åh vad fin den är, och lång och bra!

12. Orange Easy, köpt ny från sjalar.nu. Favoriten! :heart:

13. Stork Leo choklad, en färgad natur köpt av Alven. Lite kort, men det funkar! Supersnygg!

Jag tror att jag fått med alla, men det vore typiskt mig att komma på nån mer precis när jag har tryckt på skicka! :wink:
Användarens profilbild
Av Lumlum
Jag började min karriär med en svart ergo classic och en stork leo natur,4,6 m för två år sedan när sonen var ett halvår. Jag kunde helt enkelt inte välja, så det blev en av varje… :oops: Ingen av dem får säljas för maken, även om han inte bär själv alls.

Därefter kom jag på att det var oumbärligt med en ringsjal, så en blå sådan införskaffades från ringsjalar.tk. Den flyttade nyligen till sonja, eftersom jag inte använt den alls sedan jag köpte en annan ringsjal.

Så småningom fick jag syn på en bild med hoppis havanna och blev kär och köpte en 4,6 m. Dessvärre använde jag den aldrig, så den fick flytta vidare till Porotina.

Härefter köpte jag en Ringo förgätmigej som finns kvar, men är korttidsutlånad till en vän i mammagruppen, Sushi.

En trikåsjal fick givetvis flytta hit när jag väntade lillan, en Cuddly Wrap sage. Den är för närvarande utlånad till en behövande mamma…

Sedan föll jag för gåshypen i somras, och köpte en chokladgås. Denna älskades varmt tills jag fortfarande av okänd anledning sålde den till Bina. :hmm:

Sedan en månad tillbaka bor det en brun didy wellen 4,2 m här. Den lär stanna länge, för den gillar vi! :loving:

Det var nog allt! Det lät betydligt mer än det känns. :roll:

Vem vet vad som flyttar in härnäst!!! En didy himbeer bör komma från Norge vilken dag som helst, och sedan hängde jag på beställningen av bärabarn svartpeppar… Ooops!
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Mary_Cherry skrev:Nu ska vi se här om jag minns allt, jag är ju praktiskt taget dement! :lol:

Jag tror att jag fått med alla, men det vore typiskt mig att komma på nån mer precis när jag har tryckt på skicka! :wink:
Det var ju klart jag glömde några! :lol: En Bära Barn svartpeppar köpt från Barnens Bokklubb. Den fick fina svarta ringar men jag gillade den inte mer för det, så den flyttade till nån här på forumet, men vem? :hmm:

En Patapum köpt av MiaMaria och såld till fredrica till förmån för en ny Ergo Denim.

NU ska väl allt vara med! :wink:
Användarens profilbild
Av Ester
Tisse skrev:Ok, jag började starkt men insåg sen att jag hade pinsamt dålig koll och att fasligt många sjalar gjort entré och flyttat vidare här hemma :oops: Så jag gav upp med historien om Tisses sjalar!
:iagree:

samma här :roll:

jag vet iallafall att det är runt 30 sjalar&selar som kommit och gått.....inte ens värt att försöka minnas....
Användarens profilbild
Av Panakeia
oj! nu får vi se...

Startade min kariär med en hemmasydd apkass sjal (finns kvar som skräckexempelssjal!)...

gick vidare på en något bättre hemmasydd variant.

Köpte sedan Montrealen, ny, från babydesign, som såldes nyligen.

Efter detta blir min minne småluddigt... men

JA! jag köpte ju ett par ringsjalsringar samtidigt som montrealen, så rimligen så sydde jag väl en ringsjal nu nånstans...

Tror att jag sedan sydde min första ABC, som också har utvandrat...

Tror att EllaRoo ALoe kom sedan in i mitt hushåll... köpt från blocket och såld på tradera

Efter detta kom nog min hemmasydda kortsjal som jag använde en hel del faktiskt...

Kom Diddy LARS sedan kanske? från Mi kanske....flyttade nyligen vidare till Pernilla J

hu, det är så svårt att veta när man sydde sina ringsjalar?

Efter Lars måste det väl varit kortsjalen hoppis Nairobi som vistades här en kort tid, innan den såldes vidare till Sirisirius...

Eller? bärabarnsjalen? ja jo, den var också i denna vevan, min kära bärabarn plommon.

Sydde också min á la ergo nånstans här också...

Sen kom väl Amazonas Carrysling iaf Ny från mammabarn.se!

Efter det köpte jag Babybundler, på tradera sålde den här på sjalbarn utan att ha använt den, för att den inte var som jag tänkt. För bred och för kort.

Sedan inkom min röööda moby i byte mot montrealen, som fick flytta :cry:

Lars flyttade också och finansierade en mameco (också mammabarn.se), som dock bara var i min ägo utan att användas för vi bestämde oss för returnering, tyvärr, då färgen inte var som jag trott...

Sist men inte minst så är senaste investeringen en minimundus randig sand/beige.

Ska tillägga att det inemellan här har passerat många hemmasydda kreationer som sålts vidare på tradera och här på sjalbarn!
Tror jag har med alla köpta sjalar nu iaf, men som sagt inte hälften av mina hemmasydda.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Sockertopp skrev:
zmurfan skrev:
Eld77 skrev: Maken fick en Wellen Silver från Edén Baby i julklapp, den bor numera i Umeå (åtminstone halva hos Zmurfan),
Den finns för tillfället i Nordmaling och väntar på att cinnamon ska få sin bebis (mars 2007) så den får bli använd igen. Jag har använt den hela 4 ggr sedan jag (vi) köpte den. Har övat omslutet på ryggen med den. Jag som annars bara kör ryggsäck med tibetanslut.

Min sjalhistoria:
Min första var en ringsjal som cinnamon hade sytt. Den är numera slaktad till servetter.
Min första långsjal var hemmasydd och lila. Den är också slaktad till servetter.
Sydde även en blå långsjal som blev servetter.
Min första köpte långsjal var en Amazonas Brasil Tropical som jag köpte på ebay och som numera bor i USA tack vare ett "wrap-swap".
En 4.2 EllaRoo Maija kom som utbyte i det bytet och hon ska stanna kvar här för henne älskar jag.
Min andra köpte långsjal var Inka 4.6 som kom från Greta Garn och numera bor hemma hos jemmah.
Norrskenet som kom och vände (var hos mig mindre än en vecka) kom från marlene och for till Nova.
Lena 4.6 köpte jag på ebay. Hon ligger hemma på hatthyllan och väntar på att antingen jag börjar använda henne eller att bli såld.
ComfyJoey bärpåse köpte jag för att testa och den finns kvar. Den ska jag bära bebis i på BB om det blir fler barn.
En Ergo Classic köpte jag från Marielle med Runa också. Den flyttade här för någon vecka sedan. Minns inte vem.
Det är väl min sjalhistoria tror jag. Jag ska kolla när jag kommer hem om jag glömt någon.

Tillägg:
Didymos Lena har blivit såld.
En Bebina Stjärntecken Fisk har flyttat in hit. Marlene hade den före mig.
Jag har köpt en Girasol Regnbåge på ebay.
Men Zmurfan.....har inte du haft nåt udda-märke....typ en Nivea eller Lana eller nåt. Mörkblå långsjal från e-bay eller nåt byte eller nåt......
Och nånting med fasligt mycket pärlor eller broderier på.....är det ComfyJoeyn eller nått annat i din lista. Eller har jag helt enkelt taskigt minne :lol: :oops: :roll:
Det där med massa pärlor och broderier på var ComfyJoey bärpåsen. Den bor numera nånstans i USA igen.
Och visst har jag haft en Nivea-sjal och en Lana Regnbåge med. Och med TBW-swap där jag fick Maija så kom det även med en kort azurblå sjal. Hittade igen nåt turkosrandigt tygstycke som blev en 6-meters långsjal. Den flyttade till någon sjalbarnare som gillade färgen. Vem?
Och nu har jag köpt Mias vackra Inka så förtillfället känns min sjalgarderob komplett.

Det som finns hemma här nu är:
Inka, Girasol regnbåge, bebina fisk, AA jeans (som jag för övrigt inte riktigt kommer ihåg hur den kom hit) och sen har vi ju silver wellen som jag har tillsammans med cinnamon.
Just nu har jag "bara" 4 sjalar här hemma och det känns som att det räcker med dem.
Senast redigerad av zmurfan den lör maj 26, 2007 10:55, redigerad totalt 1 gånger.
Av eamane
Oj vilka listor! Ska se hur det går med min (och jag har bara hållit på i 2 månader!)
Svart Moby köpt på Tradera, den ska ha varit ny tror jag.
Lila-röd hemmasydd trikåsjal, nu utlånad.
Turkos (himmel?) Rebozo köpt ny på Tradera.
Bebina skytte köpt av mirko här fast jag hittade annonsen på sjalar.nu.
Lila hemmasydd linnesjal.
Röd hemmasydd sjal.
Didymos Lena köpt av Keke här.

Hm ja det var alla... Att jag sen har tyg hemma till ett par sjalar till och till en MT är ju inget som räknas just nu :D
Användarens profilbild
Av emelie
Ja, här ligger man i lä! :shock: :lol:

Min sjalhistoria är inte så lång:

Prolog: en BabyBjörn som användes i fem månader till barn nr1 o sen lånades ut.

Sjalhistorien:
Moby Wrap köptes från omhulda medan Oliver var i magen. Efter mkt om och men så blev det en skogsgrön.

Vid fyra månader började Mobyn släppa efter för mkt o min mamma köpte en underbar Bebina Vattuman i Mors Dagspresent åt mig från Stellaris. (snart ettårskalas för Bebinan!!)
Den användes flitigt.

En Ergo NG Denim kom hit från EdenBaby för nån månad sen.
Även sambon bär i den.

Mobyn ska jag försöka låna ut till min svägerska.
Bebinan använder vi ibland här hemma bara för att den är så bra.
Annars ligger de i en särskild sjallåda som Oliver ibland tömmer, och så rullar han in sig i båda sjalarna i en stor hög på golvet.

To be continued...
Det planeras för en kortsjal här!

Fortsätter här då mars 2008
Köpte en röd didymos ellips av Isanna som efter ett drygt halvår flyttade till mammahappy.

Strax efter att ellipsen kommit hit köpte jag en grön testGroddy av kaffemoster (vill jag absolut minnas att det var) och om jag inte minns fel var den ursprungligen Tisses.

Jag köpte två rebozo ringsjalar av mexanemma, havsbris o regnbåge soluppgång.

Sen köpte jag en ringsjal av mammahappy, sydd av en Easycare Lagun.

Sen köpte jag en halv Hoppediz Florens av Auroratiger o det är också en ringsjal nu.

Sen köpte jag en mimmi-Mei Tai, jag tror att det var av mist.

Senaste affären var med corpset och Becospindeln flyttade hit.

Allt bor kvar utom didyn. och någon kortsjal blev det visst inte. :roll: :lol:
Senast redigerad av emelie den tor mar 27, 2008 20:38, redigerad totalt 1 gånger.
Av dora
lägger till min sjalhistoria här med :D

in the beginning was babybjörn bärsele 8)
sedan sydde jag en egen långsjal i grönt och vitt
sedan köpte jag en hoppediz havanna från babydesign.se och en ringo havssäv också
mot sommaren köpte jag en chokladgauze från knyt-an.se samt en ergo från... å, jag minns inte :roll: och så sydde jag en MT

där tror jag det får vara slut för den här gången... hoppas på fler barn och i och med det, tillägg till den här listan :wink:
Användarens profilbild
Av Edith
Har jag rätt i att minst en sjalhistorik på sjalbarn mest skulle påminna om en roman? 8)

För egen del är historien kort:

Först var det en sele à la Babybjörn, fast en Babyboom från Gekås... den bor numera i förrådet. Funderar på att knycka spännena ifrån den.

Sedan kom en naturfärgad Minimundussjal och omvände oss... men den var bara till låns. :(

Sedan flyttade en Hoppediz Oslo in hos oss, ännu så länge hyrd från Hyrsjal, men ska köpas loss nästa månad.

En MT och en ringsjal syddes av ett jättemönstrat tyg från 10-gruppen. Används i princip aldrig...

Väntar slutligen på en Amazonas Carry Sling Lollipop... hoppas den dyker upp snart! :eld:

Sen smids det planer förstås... så jag knappt kan sova på nätterna :D
Av Emmiez
1. min första sjal är en hemmasydd trikåsjal.

2. Sen köpte jag en sandfärgad Pikku ruu av aneeha som numera är utlånad till en kompis utanför sjalbarn
3. Sen köpte jag en blå/rutig ergo av Tlillan som numera är utlånad till en kompis utanför sjalbarn
4. Sen köpte jag en Amazonas Carry Sling laguna av Kosmos
5. Nu väntar jag på en Beco metropolis köpt av Dvipa :)
Senast redigerad av Emmiez den tor mar 27, 2008 21:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Samuels mamma
Ringon köpte jag ny från Knyt-An. Lavan, som blivit min sambos favorit (han och sonen var praktiskt taget invirade i den hela dagarna ett tag) köpte jag av Tisse. Superfina Amazonen köpte jag av Kotten och den var definitivt min favorit i somras! Om de bott någon annanstans före Tisse och Kotten har jag ingen aning om.
Användarens profilbild
Av Nira
1. Ny naturvit Moby Wrap (från Omhulda tror jag) inhandlades ny inför lillemans ankomst, den är nu utlånad på prov till en nybliven tvillingmamma.
2. Ergo Svart/Cranberry, också ny från Edenbaby, till mannen främst, används varje dag fortfarande.
3. Naturgås, ny från Knyt an, bytt mot ringsjal med Panakeia.
4. Ellaroo Christiane köpt på Tradera, kändes oanvänd när den kom, en favorit!
5. Hemsydd MT, var ju tvungen att prova att sy en när det fanns så många bra beskrivningar här. Den bor i bilen som reservsjal.
6. Ringsjal från Föräldrar och Barn, klart man kan prenumerera på en tidning för att få en sjal... Den flyttade till Leeloo för jag kommer inte överens med ringsjalar men var ändå tvungen att prova nr 7
7. Ringsjal Lilja från Panakeia.
8. Fler hemsydda MT, mamma fick lust att sy såna så nu har jag fler än jag klarar av att använda.
9. Wellen Silver från Zmurfan/Cinnamon (Eld77 första ägaren)
10. Blå Pärla från MariTres för att jag fick låna Äpplebus sköna gröna och tyckte den var så mysig.
Användarens profilbild
Av thanisa
Ska försöka mig på att få ner min sjalhistoria

1. didymos katja st 6 köpt från activa babycare januari/februari 2003
2. hoppediz oslo köpt från edenbaby såld till boedica
3. didymos koralle köpt av sasha42
4. didymos eva docksjal köpt från edenbaby
5. didymos indio zimt-kobalt med ull köpt från lotusbarn
6. didymos wellen aqua köpt från allt-i-tyg
7. didymos wellen aqua köpt från didymos tyskland färgad till wellen forest
8. indio med hampa köpt från didymos tyskland samtidigt med
9. didymos wellen silver färgad till wellen bohuslän
10. didymos björn köpt från matildamamma färgad till björna
11. angelpack lx köpt från återförsäljare i tyskland samma dag jag fick den fick jag även
12. didymos wellen bettan köpt av bettan i sjalbarns snabbaste affär. 2 timmar från utlagd annons tills jag hade den i mina händer. har varit en wellen violett som ingick i ett trepartsbyte mellan bettan, sagogrynet och någon mer.
13. didymos wellen anso, köpt av anso. en wellen silver som blivit blåfärgad.
14. en grön vattensjal köpt ?

Tror det är min sjalhistoria, har också en meitai och en dock meitai som kom till innan min andra didymos sjal. De används dock inte.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?