- tor mar 27, 2008 14:34
Jag blir galen... jag har köpt en påtdocka men fattar inte hur man ska göra? Kan nån hjälpa mej?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
mimmis skrev:Tack för informationen. Jag hittade även denna länk: http://www.juhlin.nu/slojd/ak2/patasnodd.html så nu gick detJa vad bra!!!!
Amiechan skrev:Kommer ihåg att vi fingervirkade massor på dagis när jag var litenzandrama skrev:Det låter som man gör när man fingervirkar. Jag väntar på bild.Jo, fingervirkning är ju påtning men utan docka
korell skrev:Vi gjorde skitfula halsband av demAmiechan skrev:Kommer ihåg att vi fingervirkade massor på dagis när jag var litenzandrama skrev:Det låter som man gör när man fingervirkar. Jag väntar på bild.Jo, fingervirkning är ju påtning men utan docka![]()
men vad gjorde man eg med de där "nätkorvarna" som blev resultatet:hmm:
Kaja skrev:Hur pass komplicerat är det?? Sonen är och drar i mina garner och vill sticka och virka också. Kanske kunde vara något lagom att börja med åt honom??Det är halvpilligt, men en pillig och pysslig fyraåring kan nog börja försöka. Det enda trista när mina barn har hållt på är att det tar ganska lång tid innan man själv ser resultatet. Det syns ju inte vad fint man har gjort förrän man fått en snodd som är så lång att den sticker ut i andra änden och det är mycket längre än man tror
Han är fyra, men väldigt pillig av sig.
//Kaja
korell skrev:men vad gjorde man eg med de där "nätkorvarna" som blev resultatet:hmm:På dotterns 6-års fingervirkades det massor i höstas och då hade de en ambitiös plus-jobbare som tog en stor virknål och virkade ihop korvarna till mattor och mössor (men mössorna blev rätt klumpiga och fula). ska man göra nåt sånt behövs det verkligen superlånga korvar. En 10-meterskorv blev en matta med kanske 40 cm diameter! Hon gick i alla fall runt till alla barnen med sin virknål hela tiden och virkade ihop korvarna efterhand, så man behövde inte ha 7 barns 10-meterskorvar farande över hela rummet utan alla hade sin lilla rundel i slutet av korven.
Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?