- sön mar 09, 2008 11:00
Har du lust att väga dem? (Eller åtminstone uppskatta vikten?) Jag tycker det låter så orimligt i mönstret från Järbo som länkades till i den andra tråden, att det skulle gå åt 200g garn till en trasa på 25x25 cm...
Fryle skrev:Jag gör nu disktrasor på löpande band. Den orange till vänster är stickad i rätstickning i 100% lintowgarn (1950 meter (en jätterulle) för fem kronor på loppis). Den randiga till höger virkad med *en fastmaska, en luftmaska* upprepat med virknål 2,5 (ett riktigt klosterarbete, jag gör nog inte fler sådana) i cottolingarn också billigt från loppis. Båda är cirka 25x25 cm.Tjusigt!
Den virkade trasan har jag ännu inte provat, men de stickade är mycket bra, suger upp bra och luktar aldrig illa! Dessutom är de uppskattade presenter (till rätt valda mottagare).
Har du lust att väga dem? (Eller åtminstone uppskatta vikten?) Jag tycker det låter så orimligt i mönstret från Järbo som länkades till i den andra tråden, att det skulle gå åt 200g garn till en trasa på 25x25 cm...
K -05 och B -07