Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag vill ha lappar att sätta på mina hemmagjorda grejer. Men vad ska det stå? Min pysselblogg heter K-märkt och just nu står det mellan det och kajsahelena. Det första är ju lite fyndigt, men det är ju också ett inarbetat uttryck, eller vad man ska säga. Ibland är jag med på designmarknad och säljer grejer och då är det kanske inte så bra. Någon som har något annat förslag?

Och finns det något annat bra ställe än minanamnband.se att beställa ifrån. Ska det stå kajsahelena på lapparna gillar jag inte typsnitten man kan välja där.

Det blev visst en fråga till, är det någon som specialbeställt från minanamnband? Vad kostar det på ett ungefär?
Senast redigerad av Knyttet & K den fre mar 14, 2008 23:45, redigerad totalt 1 gånger.
Av TygTiger
www.namnband.se har ju massor av produkter, kanske kan hitta något som passar där? K-märkt kan jag hålla med om är lite olämpligt eftersom det kan missförstås - och kajsahelena blir ju som en vanlig namnmärkning. "kajsahelenas" kanske är bättre? Eller rakt av "av kajsahelena"?
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag har specialbeställt från Mina namnband. Man måste beställa 300 stycken och då kostade det 1200 kronor drygt. Beställde man 500 stycken så blev det 1450 (inklusive frakt). Jag räknade på att de sista 200 kostade ungefär 1 krona styck i alla fall, så jag beställde 500.

Annars så går det ju att göra en hel del med de vanliga namnbanden faktiskt. Men, jag ville ha texten åt "fel" håll och så ett annat format på etiketterna så att jag kunde fästa dem i en söm.

Tycker att K-märkt är jättecoolt...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
florin skrev:K-märkt är ju så bra egentligen men kan blir lite knasigt i vissa sammanhang...

Jag tycker det ska stå Knyttet & K :tumsup:
Jag har Knyttet & K-lappar, men det har kommit att kännas så MeiTai/barnrelaterat. Fast det behöver det ju eg inte vara :hmm:

Inga andra tips på var man kan beställa band?
Av TygTiger
Klart det ska stå Knyttet och K! Det är ju ett jättebra namn!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tror det får bli Knyttet & K-lappar. Då är bara frågan - vilken färgställning???
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
gröna band med gul text ger mig lite Björklövenvibbar. Jag älskar gult, men frågan är om textfärgen slår igenom för mycket? Blått är min nya favoritfärg, men frågan är hur knallblå banden är? :hmm:
Användarens profilbild
Av florin
Lekte lite med olika färgkombinationer. Ang typsnitt så har jag ingen aning om vad jag tycker blir snyggast...Jag gillar ceris/gul, brun/gul och grön/gul.

Bild
Senast redigerad av florin den lör mar 15, 2008 18:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Squig
Jag tycker rött band med vit text. Text nr 9 mary från minanamnband
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Upplösningen närmar sig :lol:
Jag tror jag har bestämt mig för gult band med cerise text. Då är frågan vilket typsnitt...
Bild
Bild
Bild
Bild

Och så en bubblare. Mazarin är Agnes smeknamn. Det kändes bra på något vis...
Bild
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Upplösningen närmar sig :lol:
Jag tror jag har bestämt mig för gult band med cerise text. Då är frågan vilket typsnitt...
Bild
Bild
Jag gillar dessa två :D

/Anna (formgivare och illustratör)

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?