Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tumbler
Wow! Vad fina dom är!
Användarens profilbild
Av melon
Anso skrev:
melon skrev:
Anso skrev:Förresten, vad är tränsen gjorda av? Är det färdiga band eller har du varit riktigt kreativ och virkat????
Kreativ virkning :wink:

Dig kan man lita på! :tumsup: :lol:
Alltid! :mrgreen: Varför göra nåt den lätta vägen? :roll:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
:Plockar upp hakan från tangentbordet där den hamnade på B-knappen:

Va snygga! Får ungarna verkligen leka med dom? :shock:
Användarens profilbild
Av melon
Skogskajsa skrev:bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
:Plockar upp hakan från tangentbordet där den hamnade på B-knappen:

Va snygga! Får ungarna verkligen leka med dom? :shock:
:lol: :lol: :lol: :lol:

Ja, men det tar allt emot lite :roll: :oops:
Användarens profilbild
Av Nova
Riktigt fina! :app:
Användarens profilbild
Av Sedum
Nu har jag lånat hem boken på bibban, nu ska här sys pållar! :D

Men jag måste fråga, manen, vad har du gjort den av. Ser ju onekligen ut som samma garn som grimman, virkgarn?
Stod ju frans i beskrivningen, men lär ju aldrig hitta så lång frans som jag vill ha och som du har! De är verkligen urmysiga!
Användarens profilbild
Av melon
KajsaW skrev:Nu har jag lånat hem boken på bibban, nu ska här sys pållar! :D

Men jag måste fråga, manen, vad har du gjort den av. Ser ju onekligen ut som samma garn som grimman, virkgarn?
Stod ju frans i beskrivningen, men lär ju aldrig hitta så lång frans som jag vill ha och som du har! De är verkligen urmysiga!
Tilda bomullsgarn: stick- och virkgarn. Det röda tränset däremot är virkat i ett tunnare virkgarn som är flerfärgat.

Roligt med fler pållar!!! :app:
Användarens profilbild
Av Sedum
Tack! :D

Men du hur gjorde du med manen? Fäste du alla garnstumpar i en remsa, eller har du något bra tips?

Tänker mig att det är lättare att göra ett "halvslag" runt något på mitten av varje tråd som man sedan syr fast.. ?
Användarens profilbild
Av Sedum
Jo, en fråga till. Hur mycket garn gick åt per hästman? Och är det knutet i varje ändå, eller bara avklippt?

TACK IGEN!!!! :heart:
Användarens profilbild
Av glis
jag undrar lite om den där träffen? Har ni tid någon gång? Velour köper jag någon annan gång när jag kan hälsa på kollegan i garaget, men en träff...
Av Elisa
Jösses vilka hästar, alldeles fantastiskt fina. Lyckliga Siri och Dante. :D
Användarens profilbild
Av melon
KajsaW skrev:Tack! :D

Men du hur gjorde du med manen? Fäste du alla garnstumpar i en remsa, eller har du något bra tips?

Tänker mig att det är lättare att göra ett "halvslag" runt något på mitten av varje tråd som man sedan syr fast.. ?
Jag gjorde typ 50 flätor som jag sydde fast tätt bredvid varandra på ett bomullsband, och som jag sen sydde fast i sömmen på hästen.
KajsaW skrev:Jo, en fråga till. Hur mycket garn gick åt per hästman? Och är det knutet i varje ändå, eller bara avklippt?

TACK IGEN!!!! :heart:
Kanske 25 gram? Har endel kvar på nystanet men mitt batteri på vågen är slut tyvärr... Jag har bara klippt av ändarna.
glis skrev:jag undrar lite om den där träffen? Har ni tid någon gång? Velour köper jag någon annan gång när jag kan hälsa på kollegan i garaget, men en träff...
Klart vi ska ha en träff! Om det bara blir vi kan vi ju bestämma själva, men vi kanske kan dra ihop till en större träff? *funderar*
Elisa skrev:Jösses vilka hästar, alldeles fantastiskt fina. Lyckliga Siri och Dante. :D
Tack :wink:
Användarens profilbild
Av a-k
melon skrev:Det är hysteriskt roligt att sy i velour :app: Det blir så mjukt och gossigt och barnen älskar det!
Titta vilka häftiga pållar det kan bli om man har nära till en fin plyschaffär ( :floet2: ) och får låna en kalikå-bok av snälla anso:

Bild

:love: :app:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?