Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
44-46-48, jag trodde du var STOR, inte bara välväxt :)

Jag ser här att du kommer bli kanonfin.
Användarens profilbild
Av Helen
Sagas mamma skrev:
Helen skrev:44-46-48!! Då är du en riktig pingla ju!! 8)

skämt å sido, du kommer säkert att hitta någon fint och känna dig som en riktig party pingla!
Se bara till så att du trivs i det. trivs man inte så syns det
:lol:

Har du inget glittrigt i en sån storlek?
Jag är ledsen, men jag är nog ingen glittrig typ
Av corona
Sagas mamma skrev: Har insett att jag har ett par raka linnebyxor som är bruna. Det går nog bra med dom. Sen har jag en vit skjorta i lin, man jag skulle ju vilja se ut som om jag visste att det var fest. :wink:
Kan väl bli kanonsnyggt!!
"Toppa" med ett par "glammiga" skor och härliga accessoirer, typ ett stort halsband och matchande armband och örhängen.
En snygg make-up på det och ett strålande humör!!

Du kommer bli såå snygg och jag nästan "kräver" bildbevis!! :D
Av anna m
corona skrev:
Sagas mamma skrev: Har insett att jag har ett par raka linnebyxor som är bruna. Det går nog bra med dom. Sen har jag en vit skjorta i lin, man jag skulle ju vilja se ut som om jag visste att det var fest. :wink:
:iagree:
Användarens profilbild
Av milimina
herregud, 46 är väl ingen storlek :shock: jag har 50 :roll: och är byggd på ett sånt trevligt sätt att den lilla midja jag faktiskt har aldrig får synas eftersom alla kläder är tält i min storlek. och samma här, går jag ner 30 kg är jag fortfarande överviktig :lol: fast det är en vikt jag skulle vara ok med ändå 8)

är du som jag och har stora bröst och stor rumpa, så har jag lite tips efter vad jag klär bra i:
urringat. sorry, men en lagom urringning gör faktiskt att brösten ser mindre ut. för liten eller ingen urringning gör dem större.
avskuret under bysten, gärna en 4-5cm brett och tunikafall under det.
längd som slutar där rumpan/höfterna börjar smalna av igen :)

med ett par snygga linnebyxor till så kommer du bli en kalaspingla! :D
Av tumbler
Först och främst TACK för alla tips!! :D

Sen har jag kollat igen och av dom topparna jag har och kan ha på mig finns storlekarna 44-50.

milimina: Ja, jag gillar stora urringningar, jag tycker det är snyggt, men jag känner inte att jag måste dölja mina stora(?) bröst. dom får gärna se stora ut... jag vill endast undvika att dom ser hängiga ut. (Mer än dom är :wink: ). Stor/djup urringning är i alla fall snyggast och ett bra sätt att undvika att jag ser ut som en påse med huvud på.

Jag vet inte riktigt med hur det bör vara under bysten. Min mage sticker ganska mycket ut, är ungefär som när jag var i vecka 20-nånting, men mer hängig. Jag skojar inte, det bara är så. Så många kläder gör att min mage verkar ännu större och jag skulle bli sååå ledsen om någon fråger om jag är gravid.

En annan sak:
Jag har tänkt över att jag kanske har trampat någon på tårna i den här tråden. Det var aldrig min mening.
Jag väger seriöst för mycket och måste gå ner i vikt, också av hälsomässiga skäl.
Jag vet att andra väger lika mycket eller mer... eller mindre... Men man ser ju inte på andra lika kritisk som man ser på sig själv. Inte jag i alla fall.
Förlåt om jag med all min prat om vikt och utseende och storleker har uttryckt mig klumpigt och sårande.
Och det är klart att man oavsett hur smal eller tjock eller snygg man är kan ha behov av råd och tips angående kläder.

:peace:
Användarens profilbild
Av milimina
hmm jag vet inte hur jag ska förklara bättre än typ som ett "skärp", alltså att det är avskuret fast med ett litet band istället för att direkt gå över till vidd igen. jag har också sån mage att dras med men det funkar bra med en sån skärning eftersom den "trollar bort" iom att det blir lite vidd i själva plagget.

stor urringning är bra ;) att göra brösten större kan ibland göra att intrycket av hela kroppen blir större, om du förstår hur jag menar. jag har ofta klätt mej i för lite uringning vilket gjort att hela jag ser stor ut, inte bara brösten. jag ville klä bort dem (de syns garanterat ändå :roll: ) men gjorde precis fel.

jag förstår precis hur du menar och tycker inte du skrivit särskilt klumpigt? oavsett hur stor eller liten man är kan man likväl ha fel placerade kilon som gör att man känner sej fet. varför jag skrev hur stor jag är var för att det kanske hjälpte att få en uppfattning om hurdana kläder som ev passar dej då de gör det på mej :)
Användarens profilbild
Av glis
Jag har följt den här tråden bara för att jag gillar tonen på den, det är så skönt att alla som deltagit verkar införstådda med hur det är att vara okomfortabel med olika delar av sin kropp av olika skäl. Själv har jag efter graviditeten smalnat av något men kan inte sluta se mig själv som 44-46:a med jättefeta armar.
Användarens profilbild
Av Sedum
Hoppas att du hittar något fint! Det är inte lätt oavsett storlek. Jag provade alla finkläder jag hade i garderoben sist då jag skulle på "tårtfest", antingen var det för stort eller för litet eller för "fint" som balklänningen jag hittade på second hand. Satt perfekt, men passade inte ett "löst" kalas med ingen klädkod alls, så även den kändes det fel i det sammanhanget. Fastnade tillslut för en lång alldeles jätte mjuk mörkt lila velourklänning. Den satt perfekt! Sist jag hade den var när jag var höggravid med dottern! :shock: :D Bra med töj i kläderna! ;-)

Så ibland kan man hitta fynd där man minst anar det! Har du kollat secondhand? Man kan göra fynd! Både skor, kläder och andra attiraljer.
Hoppas att du får ihop något fint och att du får kul på festen! Och du glöm inte sträcka på ryggen och vara glad, då blir man vacker oavsett klädsel! :-)
Användarens profilbild
Av bani
Själv är jag också så där lite för mycket överviktig bara, och vantrivs med det mest för att jag hamnar mellan storlekar och stilar liksom. Ingenting riktigt klär mig eller passar ordentligt, och att shoppa är monsterjobbigt. :roll: Sagas mamma, tjata lite på Vassast om du tycker du kör fast, hon tycker sånt här är kul (shopping och stil alltså).

Secondhand gillar jag också! Men det funkar tyvärr så att om man går och second-hand-letar i akt och mening att finns något fint, då finns det inte ett jota (typ som när jag ville ha en väska och finkammade Myrornas, idag tittade vi bara in och jag såg 5 snygga väskor direkt, men nu har jag inga pengar till sånt).
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
corona skrev:
"Toppa" med ett par "glammiga" skor och härliga accessoirer, typ ett stort halsband och matchande armband och örhängen.
En snygg make-up på det och ett strålande humör!!

Du kommer bli såå snygg och jag nästan "kräver" bildbevis!! :D
:iagree: Kanske ett bälte i midja kan vara en snygg accessoar, enkelt sätt att få mycket figur :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?