Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naimiez
Erik&Idasmamma skrev:Jag vet inte om det är det bästa, men jag sydde som Sannas vikning. Finns beskrivning under "sy själv" på första sidan.

Jag tyckte det blev jättebra.

/Katarina
Vad kul att den används :-)

//Sanna
Användarens profilbild
Av sus
Jag sydde min i någon hemmagjord variant av Ringovikningen, men jag har sett flera som bara vikt tyget genom ringarna och sytt tvärs över och dom verkade också nöjda (fast jag tycker det blir snyggare om man viken lite)
Användarens profilbild
Av marlene
jag har sytt tvärs över enligt babydesigns beskrivning och det är min bästa ringsjal
Användarens profilbild
Av Toyya
Hej!
Jag sydde tvärs över, utan nån vikning alls och den är jätteskön! Tyvärr inte så snygg dock, men jag använder trots det hellre den än min Ringo, hur snygg den serane än är. :wink:
Jag klippte av den långa svansen som blev, men skulle idag sytt om den till ficka á la Ringon, för den är verkligen praktisk!
Användarens profilbild
Av mimmis
ficka á la Ringo... hur gör man då?
Användarens profilbild
Av jag71
SÖk här på "gör det själv". Har för mig att det varit uppe innan, så det borde finnas kvar. Ska se om jag inte kan hitta det om jag har lite tid över.
Av Reidun
Vilken storlek på ringarna har ni haft till Bära barn-sjalen? jag beställde medium från stellaris (7 cm?) och sydde enligt babydesigns mönster och det blev alldeles för tajt!?
Användarens profilbild
Av boosten
Reidun skrev:Vilken storlek på ringarna har ni haft till Bära barn-sjalen? jag beställde medium från stellaris (7 cm?) och sydde enligt babydesigns mönster och det blev alldeles för tajt!?
Jag har strl L på ringarna, och jag sydde utan vikning, tycker inte alls det är ett estetiskt problem, men jag har ju å andra sidan knappt sett nån annan ringsjal.. :wink:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Mina L är 7,8 invändigt, stämmer det?? Sydde en ringsjal där det blev på tok för tight o det gick inte att reglera tyget =(
Användarens profilbild
Av marlene
Reidun skrev:Vilken storlek på ringarna har ni haft till Bära barn-sjalen? jag beställde medium från stellaris (7 cm?) och sydde enligt babydesigns mönster och det blev alldeles för tajt!?
Jag har medium och tycker att det funkar alldeles utmärkt
Av Reidun
Marlene: hur har du sytt då? Misstänker att problemet är att jag sytt en söm alldeles bredvid ringarna (enligt mönstret, om jag nu fattat rätt?!) så de liksom sitter ihop och inte kan röra sig, om ni fattar vad jag menar. Tacksam för tips så jag kan fixa till detta, var så stolt över mig själv att jag äntligen tog mig för o fixa detta - så blev det blaj av det bara! :(
Användarens profilbild
Av marlene
Reidun skrev:Marlene: hur har du sytt då? Misstänker att problemet är att jag sytt en söm alldeles bredvid ringarna (enligt mönstret, om jag nu fattat rätt?!) så de liksom sitter ihop och inte kan röra sig, om ni fattar vad jag menar. Tacksam för tips så jag kan fixa till detta, var så stolt över mig själv att jag äntligen tog mig för o fixa detta - så blev det blaj av det bara! :(
Jag har sytt som beskrivningen på babydesign... 2 sömmar ca 10 cm från ringarna och en 4-5 cm från ringarna
Av Reidun
Ja sååå ska det ju vara! Jag hade fokuserat på orden "så nära ringarna som möjligt" i mönstret och tro mig, det går att sy mycket närmare 4-5 cm från ringarna! När jag ändrade blev det jättebra! Kanske man skulle läsa ordentligt nästa gång... :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?