Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annalys
Jag har en Patapum som jag bär med ute och kortare stunder inne med(dessutom bär maken med den), och en Rebozo som jag bär längre stunder med inne (den är skönare, men lite mer pyssel att ta på och av).

Det jag funderar på är en ringsjal. Är den smidigare än Patapumen eller fyller de ungefär samma funktion? Hur sned blir belastningen, jag har redan sned rygg så jag är egentligen väldigt tveksam till att bära på höften?

Och om man ska ha en ringsjal, vilken sort är bäst (vet knappt vad det finns för sorter).

Ja, sjal -:twisted: håller visst på och drar ned mig i träsket också :roll:
Användarens profilbild
Av annikar
Jag har både en patapum och en ringsjal. Tycker personligen att de kompletterar varandra så jag använder bägge.
Det beror ju lite på hur gammalt/tungt ditt barn är.
Ringsjalen går jättefort att ta på och jag orkar bära ca 30 minuter. Det blir ganska mycket snedbelastning om man vill bära ett lite större barn längre stunder. Jag använder ringsjalen nästan bara hemma eller när jag lämnar på dagis, då bär jag honom japanskt(perfekt med overall).

ast på sistone bär jag faktiskt mest Samuel i patapumen, speciellt när jag ska laga mat och så, då sitter han på ryggen och når inte alla spännande saker med sina lååånga armar :wink:

Tycker den perfekta sjalgarderoben är en långsjal, en ringssjal och en sele, så nog kan du behöva en ringsjal :twisted: :D

Om du vill testa först så kan jag rekommendra att sy en egen (beskrivning under sy själv) då kommer du undan ganska billingt och kan samtidigt testa om du gillar ringsjal.
Av Sisu
Det beror på vad exakt du ska ha den till. Jag använder bara ringsjalen när vi ska gå kortare sträckor, till och från bilen när det gäller dagis/hem, gå till fiket från parkeringen, när vi stod ute på gården och firade Lucia på dagis.

Jag hade aldrig orkat hålla på och "krångla" med Patapumen de kortisarna.

Men Patapumen har ju varit guld värd de längre sträckorna - på sommarens alla marknader, ut på skogspromenaden och ut och in i affärer i köpcentrat.

När det gäller märke på ringsjal måste jag skrytsamt nog erkänna att jag gillar min hemmasydda allra bäst... :shock: Den ligger lätt skönast över axeln...

Vad gäller snedbelastiningen så gör det mycket skillnad att låta barnet sitta fram på magen... Min dotter är 1,5 år och väger ca 11,5 kg och det är MYCKET skönare att ha henne på magen än på höften.
Och när jag väl har henne på höften ger det bäst avlastning när hela hon är i sjalen, alltså armarna också instoppade och sjalen uppdragen till halsen på henne och åtdragen.

Hoppas jag har hjälpt dig lite.. :)
Användarens profilbild
Av Linnea
jag har burit MYCKET i ringsjal(maya wrap sling), den har varit oumbärlig! Men jag hade henne mycket på ryggen i den också och det blir riktigt bekvämt, nog har jag kunnat bära i nån timme utan vidare besvär :D dessutom kan du ju byta ställning och axel plättlätt (obs egentligen ska man bara ha maya på ena axeln men jag har då haft den på båda)

det som är bra med ringsjal är ju att du kan ha den på dig under jackan och bar stoppa i/ plocka ur barnet (vi har alltid en i bilen tex) det är ju inte lika lätt med patapumen, sen tycker inte jag att det är så bekvämt att bära med patapumen på magen då är ringsjalen bättre, höften är också bra fast det snor egentligen en hand!

klart du ska ha båda, begagnat blir ju billigare (och då är de redan ingågna) :D
Användarens profilbild
Av sus
Jag håller med de andra men vill tilllägga en sak. Det är ju helt olika för barnet att bäras på höften istället för på magen i en Patapum eftersom barnet kan titta framåt och se exakt samma sak som den vuxna, utan att vara ivägen som ett barn kan vara o mdet sitter mitt på magen. JAg har använt rinsjalen mycket när jag till exempel lagar mat. Det funkar ju att använda patapumen då också och ha barnet på ryggen, men då är dom ju inte med och kan titta på samma sätt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?