- tis feb 05, 2008 14:32
Jag håller på att sy en klänning av hängsletyp (likn. Kajas barbaskön). Problemet hamnar vid fodret. Jag har inte sytt ihop foder med yttertyg i sidorna, men i topp och bott. Sen skulle jag vränga den, men det kvittade hur jag än försökte så blev det inte rätt.
Nu har jag visserligen klippt av nedre sömmen och vänt rätt den, men hur ska man egentligen sy??? Måste man ha kantband i överkant eller nederkant??? Kan man inte på något vis sy så att man kan sy stickningar överallt???
Kan tillägga att när jag sydde ihop yttertyg o foder så var yttertyget ytterst och fodret inuti med båda sina rätsidor mot varandra.
Hur ska jag göra nu? Sy på kantband (typ mudd) längst ner för enkelhetens skull????
Såhär blev resultatet. Jag är rätt nöjd fastän det finns saker jag behöver öva på tills nästa gång...

Nu har jag visserligen klippt av nedre sömmen och vänt rätt den, men hur ska man egentligen sy??? Måste man ha kantband i överkant eller nederkant??? Kan man inte på något vis sy så att man kan sy stickningar överallt???
Kan tillägga att när jag sydde ihop yttertyg o foder så var yttertyget ytterst och fodret inuti med båda sina rätsidor mot varandra.
Hur ska jag göra nu? Sy på kantband (typ mudd) längst ner för enkelhetens skull????

Såhär blev resultatet. Jag är rätt nöjd fastän det finns saker jag behöver öva på tills nästa gång...

Senast redigerad av Squig den ons feb 13, 2008 17:06, redigerad totalt 4 gång.
Nova -07
Karl-Gustav -09
Bär i Hoppe timbuktu, Hug-a-bub, EllaRoo, Manduca & egensydda bärdon
Karl-Gustav -09
Bär i Hoppe timbuktu, Hug-a-bub, EllaRoo, Manduca & egensydda bärdon