Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
sus skrev:
Emmiez skrev:är det en vävd den sjalen?
innebär det altså att man kan ha smokingbältet utanpå även på vävd? jag vill ha den utanför, men hur får man det tillräckligt löst utan att det blir för löst med en vävd?
Jag tror det är en vävd för jag har inte sett någon trikå som är randig på det där sättet.
Men JA, man kan ha en vävd med smokingbältet utanför, så har jag burit mina barn tills de varit så stora att det blivit knäligt att stoppa ner dom uppifrån. Hur man gör? Jag kanske hade tur, men för mig har det bara funkat från första början. Jag knyter bara sjalen och drar åt så mycket att det ser ut som en bebis får plats innan för. Innan jag knyter sista knuten brukar jag stoppa in händerna och under armarna innanför krysset och spänner ut det för att kolla hur mycket plats det finns.
okej, får testa det sen när ja har vävd :) har en hemmasydd jättekass vävd som ja inte kan använda, men ska köpa en så ja får väl testa då :D
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
Toppen, nu skulle ju t om jag kunna knyta en sån där sjal.. :D
Användarens profilbild
Av norkmedoo
tycker det ser jättefint ut :D
tror faktiskt att jag också börjar förstå vaggan nu, men det har inte varit så populärt att ens prova här tidigare... så kanske nästa gång :loving:

och det står ju faktiskt att det är knytinstruktioner för trikåsjal
och letar man vidare på edenbaby hittar man snart Bali Baby Stretch... Nya färger - Kamava - snygg! 8)
Användarens profilbild
Av Nova
* Tydliga och bra instruktioner.
* Bra och informativa bilder.

Inte nödvändigt, men något jag tänkte på när jag var inne på sidan:
Jag saknar en länk till "vagga-instruktionerna" om jag är inne på "upprätt ställning" och vise versa. Där vill jag också ha en länk till "ta på sjalen", utan att behöva backa eller gå upp i menyn.

Länkarna vill jag gärna ha under själva bildserien.
Användarens profilbild
Av sanna73
Nova skrev: Inte nödvändigt, men något jag tänkte på när jag var inne på sidan:
Jag saknar en länk till "vagga-instruktionerna" om jag är inne på "upprätt ställning" och vise versa. Där vill jag också ha en länk till "ta på sjalen", utan att behöva backa eller gå upp i menyn.

:iagree:
Användarens profilbild
Av Asia
sanna73 skrev:

Ja det va det jag menade... Lite dålig på att förklara! :oops:
Användarens profilbild
Av diddeldi
tack för alla kommentarer! :D
Sofie skrev:När jag tittade på bilderna under "knyt sjalen" så tyckte jag att det såg väldigt löst ut. När jag började med nyföding behövde jag knyta BaBu'n som en tajt t-shirt. Men din sjal verkar vara en lite annan kvalité.

Sen såg jag ju under de andra bildserierna att det behövdes plats! :loving: Gullesnutten!

Så summa summarum: jag hade tyckt att det varit optimalt med en pyttigare bebis på bilderna just för att illustrera hur tajt man ska knyta, men bilderna var väldigt lättförståeliga och fina. Så I LIKE!
ok, min bebis är tyvärr så stor som han är :wink: men jag skriver en rad om att det beror på storleken på barnet hur tajt man ska knyta! :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
Kaja skrev:Tycker det var jättebra med "flygvärdinnegreppet" för att visa var man skulle lyfta för att justera. Det hade jag defintivt behövt se i början. Sjalen är dösnygg och du ser ju så piffig ut att man blir så avis...

Skulle jag säga NÅGOT negativt så är det nog att i "ta-på-dig-serien" så glider tröjan upp på flera ställen. Visserligen så verkar du inte ha något mamma-fluff att visa på bilderna, men jag vill gärna att det är "anständigt", i synnerhet om det kommer från ett företag. Barfota hade jag inte heller gillat. Men sån är jag... :oops:

//Kaja
det har jag inte tänkt på :oops: . det blir ju så liksom när man knyter :wink: men jag ska försöka tänka på det när jag gör resten av instruktionerna.
Användarens profilbild
Av diddeldi
sus skrev:
Sofie skrev:När jag tittade på bilderna under "knyt sjalen" så tyckte jag att det såg väldigt löst ut. När jag började med nyföding behövde jag knyta BaBu'n som en tajt t-shirt. Men din sjal verkar vara en lite annan kvalité.
Det reagerade jag faktiskt också på. Att du erkar knyta med en vävd sjal. Jag tänkte inte så mycket på det eftersom jag har burit mycket så själv med vävd (vilket jag tror är jganska ovanligt, de flesta verkar ha smokingbältet inners med vävd).
Däremot kan det ju vara förvirrande om man försöker knyta en trikåsjal så löst som du har knutit på bilderna och sen stoppar i ett barn. Risken är väl att det hamnar i midjehöjd på mamman/pappan då...
det är en trikåsjal! fast den är stadig. det är bali baby stretch i färgen kamava :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
Asia skrev:
sanna73 skrev:

Ja det va det jag menade... Lite dålig på att förklara! :oops:
ok jag fixar det också :D
Användarens profilbild
Av glis
Om du ändå skriver att det beror på barnets storlek hur hårt man spänner kan du kanske skriva dit att det beror på vad de har på sig också? Fast någonstans måste man ju dra en gräns för hur mycket information man förmedlar...

Jag tycker att det var skönt att se att tröjan åker upp även på en van knytare, det får mig att känna mig mindre fumlig.

Hälsar ägaren av en veckogammal Hoppediz Oslo från edenbaby...
Användarens profilbild
Av sus
diddeldi skrev:
sus skrev:
Det reagerade jag faktiskt också på. Att du erkar knyta med en vävd sjal. Jag tänkte inte så mycket på det eftersom jag har burit mycket så själv med vävd (vilket jag tror är jganska ovanligt, de flesta verkar ha smokingbältet inners med vävd).
Däremot kan det ju vara förvirrande om man försöker knyta en trikåsjal så löst som du har knutit på bilderna och sen stoppar i ett barn. Risken är väl att det hamnar i midjehöjd på mamman/pappan då...
det är en trikåsjal! fast den är stadig. det är bali baby stretch i färgen kamava :D
Jag måste alltså skaffa en ny bebis.... :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
glis skrev:Om du ändå skriver att det beror på barnets storlek hur hårt man spänner kan du kanske skriva dit att det beror på vad de har på sig också? Fast någonstans måste man ju dra en gräns för hur mycket information man förmedlar...

Jag tycker att det var skönt att se att tröjan åker upp även på en van knytare, det får mig att känna mig mindre fumlig.

Hälsar ägaren av en veckogammal Hoppediz Oslo från edenbaby...
jag la till en rad om att barnet ska vara i pusshöjd så kan man testa sig fram :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
sus skrev:
diddeldi skrev:
sus skrev:
Jag måste alltså skaffa en ny bebis.... :lol:
japp 8)
Användarens profilbild
Av glis
Jag har funderat lite och kommit fram till att bildserierna här på sidan och de vi diskuterar här är mycket bättre än de i instruktionshäftet från Hoppediz. I häftet visas allt så till den milda grad tydligt att man inte orkar titta på alla bilder utan skummar och då är risken att man missar något vesäntligt. Undrar om det är skillnad på mentalitet mellan tyskar och svenskar eller bara att de som gjort Hoppediz-häftet varit överambitiösa?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?