Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av diddeldi
åh vad roligt att ni gillar dem :D

ni får komma med konstruktiv kritik också om det är nåt som behöver ändras :wink:
Av Emmiez
jättebra beskrivning..

enda gången ja fattat hur man ska sätta i vagga faktiskt :roll:
får prova det imorgon o se om ja får till det också, men jättebra beskrivning..

o kanonfina färger på sjalen :love:
Användarens profilbild
Av Marion
Ser fint ut! Ett par saker gör jag annorlunda, t ex så viker jag tillbaka sjalen över axlarna innan jag drar upp smokingbältet för jag tycker inte det blir bra annars, men det är en smaksak.
Nu känner jag mig jättesugen på att göra en egen serie på hur man knyter vävd sjal, men jag har ingen bebis :roll:. Får nog ta och fota med en docka.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Mamasamueli skrev:
sus skrev:Det ser ju jättebra ut, och vilken samarbetsvillig modell du har :lol:
:iagree: men vad är det för bebis egentligen - för det kan väl inte vara Milo? :shock: Han är väl liiiten???

;)
han är typ världens största fyramånaders, han kunde klassa in i ett sånt där reportage i aftonbladet :lol:
Av Sofie
När jag tittade på bilderna under "knyt sjalen" så tyckte jag att det såg väldigt löst ut. När jag började med nyföding behövde jag knyta BaBu'n som en tajt t-shirt. Men din sjal verkar vara en lite annan kvalité.

Sen såg jag ju under de andra bildserierna att det behövdes plats! :loving: Gullesnutten!

Så summa summarum: jag hade tyckt att det varit optimalt med en pyttigare bebis på bilderna just för att illustrera hur tajt man ska knyta, men bilderna var väldigt lättförståeliga och fina. Så I LIKE!
Användarens profilbild
Av Kaja
Tycker det var jättebra med "flygvärdinnegreppet" för att visa var man skulle lyfta för att justera. Det hade jag defintivt behövt se i början. Sjalen är dösnygg och du ser ju så piffig ut att man blir så avis...

Skulle jag säga NÅGOT negativt så är det nog att i "ta-på-dig-serien" så glider tröjan upp på flera ställen. Visserligen så verkar du inte ha något mamma-fluff att visa på bilderna, men jag vill gärna att det är "anständigt", i synnerhet om det kommer från ett företag. Barfota hade jag inte heller gillat. Men sån är jag... :oops:

//Kaja
Användarens profilbild
Av sus
Sofie skrev:När jag tittade på bilderna under "knyt sjalen" så tyckte jag att det såg väldigt löst ut. När jag började med nyföding behövde jag knyta BaBu'n som en tajt t-shirt. Men din sjal verkar vara en lite annan kvalité.
Det reagerade jag faktiskt också på. Att du erkar knyta med en vävd sjal. Jag tänkte inte så mycket på det eftersom jag har burit mycket så själv med vävd (vilket jag tror är jganska ovanligt, de flesta verkar ha smokingbältet inners med vävd).
Däremot kan det ju vara förvirrande om man försöker knyta en trikåsjal så löst som du har knutit på bilderna och sen stoppar i ett barn. Risken är väl att det hamnar i midjehöjd på mamman/pappan då...
Användarens profilbild
Av whoopsie01
Toppen! Och jag fattade äntligen hur man lägger barnet i vagga =) Tackar :tumsup:
Av Emmiez
är det en vävd den sjalen?
innebär det altså att man kan ha smokingbältet utanpå även på vävd? jag vill ha den utanför, men hur får man det tillräckligt löst utan att det blir för löst med en vävd?
Användarens profilbild
Av Marion
Kaja skrev:Tycker det var jättebra med "flygvärdinnegreppet" för att visa var man skulle lyfta för att justera. Det hade jag defintivt behövt se i början. Sjalen är dösnygg och du ser ju så piffig ut att man blir så avis...
Skulle jag säga NÅGOT negativt så är det nog att i "ta-på-dig-serien" så glider tröjan upp på flera ställen. Visserligen så verkar du inte ha något mamma-fluff att visa på bilderna, men jag vill gärna att det är "anständigt", i synnerhet om det kommer från ett företag. Barfota hade jag inte heller gillat. Men sån är jag... :oops:
//Kaja
Vad menar du med "flygvärdinnegreppet"? Jag är trög idag :oops:.

Man kan alltid lägga till en mening om att "tröjan brukar åka upp när man korsar sjalen bakom ryggen, passa på att rätta till den innan du stoppar i barnet" som Hoppediz har i sina knytinstruktioner.
Användarens profilbild
Av Kaja
Marion skrev:
Kaja skrev:Tycker det var jättebra med "flygvärdinnegreppet" för att visa var man skulle lyfta för att justera. Det hade jag defintivt behövt se i början. Sjalen är dösnygg och du ser ju så piffig ut att man blir så avis...
//Kaja
Vad menar du med "flygvärdinnegreppet"? Jag är trög idag :oops:.
Det där när hon nyper i sjalen, till exempel för att dra ut axelbandet för att sedan vika tillbaka det över axeln... Tänker på flygvärdinnor när de tar fram de där stropparna som sitter på flytvästen för att sedan fejka två dragningar i den för att den ska blåsas upp.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Asia
som flera sagt, första gången jag fattar hur man lägger barnet i vagga!

Sen kan deet va bra att kunna få direkt från "upprätt" till "agga" genom att kunna klicka på en länk längst ner på sidan med upprätt isättningen så man slipper backa tillbaka. Men det är en petitess.
Användarens profilbild
Av sus
Emmiez skrev:är det en vävd den sjalen?
innebär det altså att man kan ha smokingbältet utanpå även på vävd? jag vill ha den utanför, men hur får man det tillräckligt löst utan att det blir för löst med en vävd?
Jag tror det är en vävd för jag har inte sett någon trikå som är randig på det där sättet.
Men JA, man kan ha en vävd med smokingbältet utanför, så har jag burit mina barn tills de varit så stora att det blivit knäligt att stoppa ner dom uppifrån. Hur man gör? Jag kanske hade tur, men för mig har det bara funkat från första början. Jag knyter bara sjalen och drar åt så mycket att det ser ut som en bebis får plats innan för. Innan jag knyter sista knuten brukar jag stoppa in händerna och under armarna innanför krysset och spänner ut det för att kolla hur mycket plats det finns.
Av Emmiez
sus skrev:
Emmiez skrev:är det en vävd den sjalen?
Jag tror det är en vävd för jag har inte sett någon trikå som är randig på det där sättet.
Men JA, man kan ha en vävd med smokingbältet utanför, så har jag burit mina barn tills de varit så stora att det blivit knäligt att stoppa ner dom uppifrån. Hur man gör? Jag kanske hade tur, men för mig har det bara funkat från första början. Jag knyter bara sjalen och drar åt så mycket att det ser ut som en bebis får plats innan för. Innan jag knyter sista knuten brukar jag stoppa in händerna och under armarna innanför krysset och spänner ut det för att kolla hur mycket plats det finns.
okej, får testa det sen när ja har vävd :) har en hemmasydd jättekass vävd som ja inte kan använda, men ska köpa en så ja får väl testa då :D
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
Toppen, nu skulle ju t om jag kunna knyta en sån där sjal.. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?