Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
belinda skrev:
Muuminmamman skrev:
belinda skrev:Hmm nu har jag stött på problem tror jag!

Jag stickar ett par byxor efter den här beskrivningen

och jag har stickat byxbenen och som jag fattar det ska båda benen upp på en rundstcka, men alltså hur ska det gå till? två runda cirklar kan ju inte rätas ut på en sticka liksom?? någon som är haj på detta :hmm:
Coola brallor! Dem ska jag ge mig på en dag.

Om du inte har fått till det, kom till Knitlabs stickcafé imorgon söndag 12 januari mellan 12 och 16 så kan jag, Bubbi eller någon annan hjälpa dig att lösa det!

http://www.knitlab.com

/MuuM
wow! det där låter ju jätteintressant, synd att jag inte kan just imorgon. Är det folk härifrån som drar i det eller alltså? :D
Nope, det är Knitlab själva som drar i det. Jag gick förbi och gick in, och sen dess säger jag åt alla att gå dit på söndagar. Det är supertrevligt, massa goa människor, hon som driver stället är underbar, garnerna är fantastiska... :-)

Välkommen!

/MuuM
Av belinda
Muuminmamman skrev:
belinda skrev:
Muuminmamman skrev:

och jag har stickat byxbenen och som jag fattar det ska båda benen upp på en rundstcka, men alltså hur ska det gå till? två runda cirklar kan ju inte rätas ut på en sticka liksom?? någon som är haj på detta :hmm:

Om du inte har fått till det, kom till Knitlabs stickcafé imorgon söndag 12 januari mellan 12 och 16 så kan jag, Bubbi eller någon annan hjälpa dig att lösa det!

/MuuM
wow! det där låter ju jätteintressant, synd att jag inte kan just imorgon. Är det folk härifrån som drar i det eller alltså? :D
Nope, det är Knitlab själva som drar i det. Jag gick förbi och gick in, och sen dess säger jag åt alla att gå dit på söndagar. Det är supertrevligt, massa goa människor, hon som driver stället är underbar, garnerna är fantastiska... :-)

Välkommen!

/MuuM
aha! tack för inbjudan, vrkar störtmysigt :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
belinda skrev:
Muuminmamman skrev:
belinda skrev:
Muuminmamman skrev:

/MuuM

Välkommen!

/MuuM
aha! tack för inbjudan, vrkar störtmysigt :D
Stickkafe ÄR mysigt. Jag har brukat gå till Vetekatten varannan måndag (de veckor som är nu på måndag 13, är det udda?) men nu ska det starta på måndagar i Vällingby, och det ligger så mycket bättre till för mig - så då kommer jag att gå dit och se om det är lika trevligt där. Jag har inga förhoppningar om att man kommer kunna fika lika bra, iofs....
Av belinda
Jag blev klar till slut, tack för hjälpen på vägen :D
Användarens profilbild
Av Hello
Imponerande att ge sig på nåt sånt som första projekt! Heder!

Snygga blev de också!
Användarens profilbild
Av binaem
wow supersnygga!
belinda skrev: Yes! jag blev klar till slut! och jag lovade ju bild på resultatet så...:

Bild

Bild

Tack Fryle att du kläckte den eminenta idén att sticka uppifrån och ner istället för som i mönstret. Det visade sej vara oerhört mycket enklare (ja jag repade upp två byxben och lite till och började om när jag kom till det kapitlet :roll: )
Supersnygga! Ska nog göra ett par jag med, som sagt. Duktigt gjort att repa upp och börja om! :-)

/MuuM
Användarens profilbild
Av Helma
Åh vilka fina byxor. Ska nog försöka mig på ett par, är lite trött på strumpstickningen nu, men det är kul att sticka runt :wink:
belinda skrev:När man stickar med strumpstickor, blir det automatiskt slätstickning då?

Jag har för första ggn gett med på att sticka med strumpstickor och det ser ut som att ena sidan blir aviga maskor och den andra enbart räta maskor trots att jag inte stickat några aviga maskor alltså!
Har jag gjort fel tror ni, ska man sticka som i slätstickning , varannat varv rät varannat varv avig osv?

Om någon hjälper mej kanske jag visar resultatet sedan :lol: :wink:

Yes! jag blev klar till slut! och jag lovade ju bild på resultatet så...:

Bild

Bild

Tack Fryle att du kläckte den eminenta idén att sticka uppifrån och ner istället för som i mönstret. Det visade sej vara oerhört mycket enklare (ja jag repade upp två byxben och lite till och började om när jag kom till det kapitlet :roll: )
Men gud så fina!! :love: VARFÖÖÖÖR kan jag inte sticka för?! *vill ha*
Användarens profilbild
Av sacha42
snyggt
Vilka fantastiska byxor! Jättefina!!!
belinda skrev: Tack Fryle att du kläckte den eminenta idén att sticka uppifrån och ner istället för som i mönstret. Det visade sej vara oerhört mycket enklare (ja jag repade upp två byxben och lite till och började om när jag kom till det kapitlet :roll: )
Tja idén är egentligen inte min från början, men kul att den hjälpte dig. Jag har stickat blöjbyxor uppifrån och ner enligt beskrivning.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?