Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zingo
:vågen: Nu funkar det ! Har knutit I i TORSO .Ännu ett bra knep att kunna.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Då får du visa mig nån dag hur man gör :)
Användarens profilbild
Av shalita
så där bär alla mina grannar!! både de från kongo, rwanda, elfenbenskusten....... m fl. (på madagascar gör dom också så har jag sett på video på watatu's hemsida, men hittar inte igen den nu, verkar vara fel på de flesta bilder där just nu.)

ja bär så ibland också, med vanlig tanzanisk kitenge då som jag ju använder oftast när jag bär. men mest kör jag tanzaniskt/kenyanskt alltså över ena axeln. tycker inte jag brukar få till de där kongo-varianten likabra, hon rör sig så mycket o glider nästan neråt, men visst är det grymt skönt att ha axlarna helt orörda o helt jämn belastning blir det ju också.

mina grannar bär oftast med vanlig kitenge (kallas väl lite olika i olika länder men ser i regel ganska lika ut) men en grann-vän har jag i a f sett bära med fleece-filt också. men jag tycker de skulle bli för varmt...

små barn bärs ju med fötterna helt instoppade i tyget, och tyget ända upp till nacken (är de riktigt små kan man rulla en handduk som extra stöd runt nacken, annars kan man ha tyget så långt upp att det ger lite extra stöd där). större barn får ha fötter o lite vader ute, och armarna fria. om de inte ska sova, då har jag även sett stora grannbarn ha armarna innanför.
Användarens profilbild
Av sacha42
shalita skrev:så där bär alla mina grannar!! både de från kongo, rwanda, elfenbenskusten....... m fl. (på madagascar gör dom också så har jag sett på video på watatu's hemsida, men hittar inte igen den nu, verkar vara fel på de flesta bilder där just nu.)

ja bär så ibland också, med vanlig tanzanisk kitenge då som jag ju använder oftast när jag bär. men mest kör jag tanzaniskt/kenyanskt alltså över ena axeln. tycker inte jag brukar få till de där kongo-varianten likabra, hon rör sig så mycket o glider nästan neråt, men visst är det grymt skönt att ha axlarna helt orörda o helt jämn belastning blir det ju också.

mina grannar bär oftast med vanlig kitenge (kallas väl lite olika i olika länder men ser i regel ganska lika ut) men en grann-vän har jag i a f sett bära med fleece-filt också. men jag tycker de skulle bli för varmt...

små barn bärs ju med fötterna helt instoppade i tyget, och tyget ända upp till nacken (är de riktigt små kan man rulla en handduk som extra stöd runt nacken, annars kan man ha tyget så långt upp att det ger lite extra stöd där). större barn får ha fötter o lite vader ute, och armarna fria. om de inte ska sova, då har jag även sett stora grannbarn ha armarna innanför.
Du måste visa mig, har en kitenge som bara ligger här, har använt den som vanlig kortsjal barn :D
Användarens profilbild
Av shalita
om du tar hit vagnen sen kan nån granne visa dig! :) ja e väl inte lika rutinerad, tycker hon oftast hasar ner. men har hur många grannar som helst här som bär så där!
Användarens profilbild
Av sacha42
shalita skrev:om du tar hit vagnen sen kan nån granne visa dig! :) ja e väl inte lika rutinerad, tycker hon oftast hasar ner. men har hur många grannar som helst här som bär så där!
ja och så får du visa din knytning med :D
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Så vill jag också bära! Vad ska man ha för tyg (material + storlek) för att det ska bli riktigt bra? Tyget jag testade var nog lite halt och dessutom helt stumt.
Av Max
sarong, funkar det om det är någon som har provat?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?