Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja, som ni ser i rubriken så undrar jag helt enkelt om ni alltid håller en arm runt barnet när ni bär i ringsjal? Och i så fall; hur funkar det vid matlagning, städning osv...?
Användarens profilbild
Av MuuM
Japp, det gör jag. Av nån anledning litar jag inte på sjalen.

Det funkar inte alls vid matlagning. Senast idag hade han fingrarna i grötkastrullen...

/MuuM
Användarens profilbild
Av Elin G
Nej, det gör jag inte. I alla fall inte om jag bär på ryggen. Annars kan det ju hända att armen måste runda barnet om jag t ex ska ta något som är framför oss båda, men jag håller definitivt inte i honom på nåt sätt.
Användarens profilbild
Av sanna73
Oftast gör jag nog det, inte så medvetet utan mer för att han liksom hamnar under armen när han sitter på sidan :roll:
Bär jag japanskt eller puffar honom mer på ryggen så känner jag inget behov av det (jag har provdippat med sjalen, så jag känner mig ganska trygg :D )
Användarens profilbild
Av maxi
Men om man bär på höften så är ju ena armen "låst" bakom/runt barnet, eller?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Nej det gör jag inte, men det kan vara lite trixigt att få till det så bra att det känns säkert även utan extra arm :wink:
Användarens profilbild
Av marlene
Elin G skrev:Nej, det gör jag inte. I alla fall inte om jag bär på ryggen. Annars kan det ju hända att armen måste runda barnet om jag t ex ska ta något som är framför oss båda, men jag håller definitivt inte i honom på nåt sätt.
:iagree:
Användarens profilbild
Av amöba
Jaha, jag trodde att man använde ringsjal bara för att få båda händerna lediga till att klappa om barnet. Det är i alla fall vad som brukar hända när jag använder ringsjal... :lol: Tyvärr gillar inte K ringis.
Användarens profilbild
Av AnKa
Nej det gör jag inte, jag kan använda båda händerna när jag bär i ringsjal både om barnet sitter på höften, magen eller ryggen.

Men omedvetet eller av mysskäl :heart: så håller jag oftast en hand om barnet när jag inte behöver handen till annat.
Användarens profilbild
Av diddeldi
nej. fast rätt ofta gör jag ju det bara för att det är mysigt :loving:
Användarens profilbild
Av tinaw
AnKa skrev:Nej det gör jag inte, jag kan använda båda händerna när jag bär i ringsjal både om barnet sitter på höften, magen eller ryggen.

Men omedvetet eller av mysskäl :heart: så håller jag oftast en hand om barnet när jag inte behöver handen till annat.

Hade Thilda på höften igår, myyyyysigt! :heart:
Användarens profilbild
Av jag71
Nej inte för att jag måste men för att det är mysigt. Skrutt har jag oftast på höften eller på ryggen och han är så duktig på att kramas så då bara måste man ju krama tillbaka :heart: så jag går ju gärna med händerna på skrutt även då han sitter på ryggen. Små snuttorna... ja sitter dem i ringsjal så är det för att jag måste få något gjort och inget fungerar för dem två små sliter och drar i mig. DÅ har jag en på ryggen i långsjal och dne andra på höften bakom armen. I och med att det är för att få något gjort så är det inge armar runt där inte. Brukar sätta mig i soffan och gosa med båda när allt som måste göras är gjort istället. Bär jag dem två små för att ta oss någonstans och använder ringisen så är det ju en på ryggen och så den andre på höften framför armen. Då behöver jag hålla i en lilla snuttan som sitter i ringisen för dem två små tycker det är så kul att busa med varandra. Dem har någon tävlig som verkar gå ut på "hur långt ut vågar du luta dig?" och "hur mycket kan du sparka och ändå sitta kvar?" under dem lekarna fnissar dem hejdlöst då dem tittar på varnadra och så sprattlar dem som galningar för att fnittra igen. Så då håller jag i för att den som sitter på höften inte ska lyckas ta sig ut men jag tror ju inte att det behövs egentligen utan det är mest för min skull.
Av tumbler
AnKa skrev:Nej det gör jag inte, jag kan använda båda händerna när jag bär i ringsjal både om barnet sitter på höften, magen eller ryggen.

Fast nu använer jag sällan ringsjal - gjorde det oftare med Saga, när hon var mindre.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?