Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av teres
Har sett på stoff och stil.
Användarens profilbild
Av Luna
I Östersund kan man köpa metervara i Ullfrottés fabriksförsäljning. 50:- metern tror jag de tog sist jag såg det.

http://www.woolpower.se/en/asp/omoss_1.asp

Nyfiken, vad ska du sy?

Om det inte brådskar kanske jag kan handla när vi åker dit - troligtvis påsk.
Användarens profilbild
Av Lydia
Är det sånt tyg det brukar vara i ullunderställ och så? sånt vill jag ha 8)
Av Enid
Åååh, ulltrikå har jag letat efter länge. Och 50.-/m är ju verkligen ett kap! (mja, beroende på hur brett det är såklart)
Användarens profilbild
Av melon
Luna skrev:I Östersund kan man köpa metervara i Ullfrottés fabriksförsäljning. 50:- metern tror jag de tog sist jag såg det.

http://www.woolpower.se/en/asp/omoss_1.asp

Nyfiken, vad ska du sy?

Om det inte brådskar kanske jag kan handla när vi åker dit - troligtvis påsk.
Ååh skulle du kunna köpa till mig också??? :eld:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jepp - woolpower här i Östersund brukar sälja ullfrotté på metervara i sin butiksförsäljning (de säljer även fin fina andra sorterings-plagg - har fått en till synes felfri polotröja till mig själv för 150:- :shock: )

Utbudet kan dock variera, både vad det gäller färg och tjocklek på tyget, antagligen lite beroende på vad som blivit över från tillverkningen just för stunden.
Tyget, har då jag köpt där, sålts i "tub", alltså rundstickat (det är ju så deras plagg är sydda/stickade också - alltså inga sidsömmar på tröjor ex) och jag misstänker att det kan skilja i bredd på dessa tuber från gång till gång, precis som det är med färg och tjocklek.

I :heart: ullfrotté
Användarens profilbild
Av melon
CrazyMagpie skrev:Jepp - woolpower här i Östersund brukar sälja ullfrotté på metervara i sin butiksförsäljning (de säljer även fin fina andra sorterings-plagg - har fått en till synes felfri polotröja till mig själv för 150:- :shock: )

Utbudet kan dock variera, både vad det gäller färg och tjocklek på tyget, antagligen lite beroende på vad som blivit över från tillverkningen just för stunden.
Tyget, har då jag köpt där, sålts i "tub", alltså rundstickat (det är ju så deras plagg är sydda/stickade också - alltså inga sidsömmar på tröjor ex) och jag misstänker att det kan skilja i bredd på dessa tuber från gång till gång, precis som det är med färg och tjocklek.

I :heart: ullfrotté
I vilka färger har det funnits?
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Åh, jag som gått och blivit helt ullfrälst... detta var kanske något för mig! :D
:hmm: Hmmm... det är en bit till östersund... :lol:
Av Mumskickan
Har de någon hemsida som man kan beställa från, eller är det bara på plats?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
melon skrev:I vilka färger har det funnits?
Antagligen i samma som deras kläder, alltså militärgrön, svart, röd, blå och vitt, men som sagt så vet man aldrig vilken färg som finns just då, eller i vilken tjocklek/bredd heller för den delen! (har själv bara sett svart och grönt)
Mumskickan skrev:Har de någon hemsida som man kan beställa från, eller är det bara på plats?
Näe, är rätt säker på att de inte har det. Deras kläder finns ju att köpa lite här och var, men andra sortering och osytt tyg tror jag bara säljs på fabriken, men jag är inte helt säker...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?