Jag har gjort det... (med ettåring):oops:
Innan hade jag lovat mig själv att jag aldrig skulle göra det, för så bra är jag inte på att åka och det ser verkligen livsfarligt ut. Dessutom kan man aldrig vara säker, för hur duktig man än är kan man bli pååkt av en blådåre som inte känner sina egna gränser.
Men så stod jag där högst upp i barnbacken med Ida på ryggen och skidorna på fötterna, lutade mig mot stavarna och hade inte åkt en meter utför på en halv Årevecka eftersom Ida var helt omöjlig att lämna öht. Supermammig just den veckan (och de flesta andra veckor också iofs). Så jag testade lite, att åka med min treåring som gick i skidskolan "snöbollarna"

(pappa var såklart med och hade ansvar för honom). Sen sneglade jag lite på kannliften, Ida sov och var helt fast spänd med huvudstödet. Jag är/var mycket van att bära på ryggen så jag hade koll på balansen och så. Åkte upp för halva liften, tänkte att jag kan ju gå ner om det inte känns bra. Det kändes bra så jag åkte, och sen åkte jag upp hela liften... men det är fortfarande väldigt nybörjarbacke vi snackar om och jag höll mig i den.
Men det är ändå inget jag rekomenderar, även om både jag och Ida hade döroligt...