Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mari_tres
Är verkligen Beco så mycket bättre än tex Ergo eller Patapum, eller köps de i första hand för att de är snygga? Måste ju veta om jag behöver en ju! :wink:
Av eamane
:wink: Själv gillar jag inte selar alls men sambon sa att becon var bättre för det kändes som om barnet satt stadigare i den än i ergon. Dock har becon för kort vaddering på axelbanden åt honom men...
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag skulle tro att det är en smaksak vilken man tycker är bäst och att beco-haussen främst beror på utseendet. ;) Många sjalbarnare blir ju lätt lite - hur ska vi uttrycka det? - hagalna :floet2: när det dyker upp något nytt och snyggt på marknaden. 8)
Användarens profilbild
Av mammahappy
Eld77 skrev:Jag skulle tro att det är en smaksak vilken man tycker är bäst och att beco-haussen främst beror på utseendet. ;) Många sjalbarnare blir ju lätt lite - hur ska vi uttrycka det? - hagalna :floet2: när det dyker upp något nytt och snyggt på marknaden. 8)
Nu förstår jag inte alls vad du pratar om?! :hellu: :floet2: :hide:
Användarens profilbild
Av Bina
Eld77 skrev:Jag skulle tro att det är en smaksak vilken man tycker är bäst och att beco-haussen främst beror på utseendet. ;) Många sjalbarnare blir ju lätt lite - hur ska vi uttrycka det? - hagalna :floet2: när det dyker upp något nytt och snyggt på marknaden. 8)
:rofl: nähä.. det menar du?
Av Käthe
Alldeles frånsett konsumtion och annat, så tycker jag att Becon är bättre än Ergon. (Patapum har jag ingen erfarenhet av.) Detta grundar sig främst på två detaljer: Becon har klart högre rygg, vilket känns stadigt och bra, och spännena sitter inte uppe under armhålorna som på Ergon vilket jag upplevde som idiotiskt. På Becon sitter de ju antingen precis i sidorna på ryggtyget eller, på bwd:n, som jag har, mitt fram. Ingen risk för skav alltså. Själv är jag inte så himla tagen av alla mönster och färger som finns, men funktionsmässigt tycker jag Becon leder STORT. fast nu får den ju inte tillverkas längre.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har bara testat ergo och har ingen beco men en ganska liknande sele angelpack lx. Det jag kan säga är att för mig som kort så passar angelpack bättre än ergo. Varför? Axelbandet är vadderat för lång bit på ergon så att jag inte kan spänna åt den så mycket som jag hade velat därför sitter den för löst.

Tror man får prova lite olika för att se vad som skulle passa för just en själv och innan jag provat sele förstod jag inte riktigt vad tjatet om vadering i axelbandet var. Nu när jag fått förståelse och inser att jag hade behövt kortare stoppad del kan ju se att det är svårt att få en att passa alla. Är man större så vill man ju inte ha ett nylonband som tränger in och då vill man ha längre vaddering. Kanske att beco bwd är en modell som egentligen passar för fler kroppstyper.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det är alltså en smaksak som vanlig då =) Det gjorde ju saken mycket enklare... Not!

Jag har ju bara en patapum (och en sutemi, några MT:s, en podegei, easyhug och några långsjalar...) och har aldrig riktigt provat en Ergo. Jag måste alltså snart på sjalträff och prova en Beco? :twisted:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Jag har testat ergo och gillade den inte. Maken gillade den inte heller.
Jag tycker att det är ganska stor skillnade dem emellan. Ergon har lägre rygg, något jag inte gillade för det kändes som om man var tvungen att ha huvudstödet uppfällt för att sprattelmajan inte skulle vrida sig ur den.
(och när hon är pigg hatar hon att ha huvudstödet uppe.. :roll: )
Axelbanden på ergon gled lätt av mina axlar och skavde i armhålan på maken.
Jag tyckte även att Ergon var lite för bylsig och otymplig.
Men bortsett från allt detta så är det ändå utseendet som är största skillnaden, Ergo är för mig lite "skogsmulle" medans Beco är mer "City-Chic"
*Duckar för alla kottar Ergo-användare kastar mot mig..* ;)
Av Käthe
Ja alltså, det har stått här i en annan tråd att Ergo sökt patent och talat om för Beco att de inte bör tillverka sina selar längre därför att de är för lika ergon, och isåfall så kommer Ergo att stämma Beco, och så vidare, sånt där som de tydligen ofta sysslar med over there. Så därför har Beco bestämt sig för att sluta med sina vanliga selar och istället börja tillverka en som heter Butterfly, som vad jag förstått mer funkar som en påse man stoppar ner barnet i. Men konstigt verkar det hela. Det finns ju så himla många selar som ser ut som ergo eller beco eller som en blandning! Ska Ergo stämma alla? Även den där tjeckiska Beco-lookalike-selen, till exempel?
Har dock kommit på en sak som är bättre på Ergon - fickan. Den är djup och rymlig och bra jämfört med Becons som jag inte har ett dugg nytta av.
Användarens profilbild
Av thanisa
Att stämma beco och de amerikanska tillverkarna kan nog gå, men gäller inte patent för varje land? I så fall skulle ergo bli tvingade att söka patent i tjeckien för att kunna stämma den tjeckiska tillverkaren. Sen vet jag inte om de kan säljja i Usa om ergo skulle få sitt patent.
Användarens profilbild
Av smurfis
Käthe skrev:Ja alltså, det har stått här i en annan tråd att Ergo sökt patent och talat om för Beco att de inte bör tillverka sina selar längre därför att de är för lika ergon, och isåfall så kommer Ergo att stämma Beco, och så vidare, sånt där som de tydligen ofta sysslar med over there. Så därför har Beco bestämt sig för att sluta med sina vanliga selar och istället börja tillverka en som heter Butterfly, som vad jag förstått mer funkar som en påse man stoppar ner barnet i. Men konstigt verkar det hela. Det finns ju så himla många selar som ser ut som ergo eller beco eller som en blandning! Ska Ergo stämma alla? Även den där tjeckiska Beco-lookalike-selen, till exempel?
Har dock kommit på en sak som är bättre på Ergon - fickan. Den är djup och rymlig och bra jämfört med Becons som jag inte har ett dugg nytta av.
:shock: :shock:
Användarens profilbild
Av Koalan
Sicket förtal ;) *fnyser*
Användarens profilbild
Av acand
Jag kan inte uttala mig om beco, har bara provat ergo - men nu när jag har köpt en hemsydd sele så inser jag hur obekväm ergon var, just det som någon annan nämnt att axelbanden skaver i armhålan och att spännena sitter där dom sitter.

Försök att komma på en träff där det finns både ergo, beco och hemsydda selar!
Användarens profilbild
Av Choko
thanisa skrev:Att stämma beco och de amerikanska tillverkarna kan nog gå, men gäller inte patent för varje land? I så fall skulle ergo bli tvingade att söka patent i tjeckien för att kunna stämma den tjeckiska tillverkaren. Sen vet jag inte om de kan säljja i Usa om ergo skulle få sitt patent.
Någon som vet vad den tjeckiska selen heter? Någon hemsida som man kan kolla på?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?