- sön jan 06, 2008 12:33
I fredags skulle jag iväg och sjunga på ett ställe och lämnade alla tre barnen hemma tillsammans med mormor som skulle vara barnvakt. Innan jag gick frågade hon hur lilla Tila brukar somna.
-I sjalen såklart, svarade jag. Men du kan ta en sele om du behöver, jag hinner inte visa hur man knyter. Det finns både Patapum och Beco att välja på.
- Äsch, ge mig en sjal istället, jag vet väl hur man knyter, sa mormor.
Till min stora förvåning när jag kom hem fann jag min sotter i sjalen hos mormor. Hon hade somnat så gott! Det var första gången mormor bar Tila i sjalen, men hon kom ihåg hur man knöt den, för hon har ju burit storebror i den för två år sedan.... Min underbara mor...
-I sjalen såklart, svarade jag. Men du kan ta en sele om du behöver, jag hinner inte visa hur man knyter. Det finns både Patapum och Beco att välja på.
- Äsch, ge mig en sjal istället, jag vet väl hur man knyter, sa mormor.
Till min stora förvåning när jag kom hem fann jag min sotter i sjalen hos mormor. Hon hade somnat så gott! Det var första gången mormor bar Tila i sjalen, men hon kom ihåg hur man knöt den, för hon har ju burit storebror i den för två år sedan.... Min underbara mor...

Shasista mamma till tre små underverk
Lyssna:SjalBarns egen titelsång
Lyssna:En sång till ett SjalBarn
Lyssna:SjalBarns egen titelsång
Lyssna:En sång till ett SjalBarn