Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lynnis
Upphörs aldrig att förvånas :shock: Var i Malmö nyligen och hade för första gången "modet" att helt lämna vagnen och enbart ha sjalen med mig: så mycket smidigare (brukar i vanliga fall ha både vagn och sjal) nu kunde jag gå in överallt och fika där det var barnvagnsförbud :P Malmö är en stad med en mångfald av människor så jag hade faktiskt inte förväntat mig att bli så iakttagen....

En dam kom fram och frågade om det var ett barn jag hade under sjalen (sonen sov så det var bara mössan som stack upp) och hade en massa kommentarer..... Fick han luft? -Eh, nej han kvävs varje gång :wink: Skada det inte hans rygg? Jag skulle i varje fall akta mig så han inte blev bortskämd, hon visste vad hon pratade om för hon hade minsann både barn och barnbarn.

Upplever ofta att folk stirrar, det gör mig inte något, förvånar mig bara...
Användarens profilbild
Av Droppen
Ja knäppa kommentarer får man verkligen men de positiva brukar överväga! :)
Användarens profilbild
Av a-k
Vad konstigt det blev? det var ju citatet som skulle vara i citat-rutan, inte skratt-gubben.. :o
Användarens profilbild
Av sanna73
Stirrandet är jag van vid och reagerar inte på längre, men en del kommentarer överraskar mig (både possitivt och negativt skall ärligt sägas :roll: )
Användarens profilbild
Av a-k
Nu minns jag förra sommaren kom en tant fram till mej på t-centralen och sa till mej att hon var barnskötare och att det var rent plågeri att bära sitt barn i sådan sele (jag hade Ergon), att blodet stasar sej i benen och dom kan få alla möjliga problem osv osv.
Jag svarade henne inte ens jag bara vände om och vandrade iväg längs perrongen. Eller jag minns inte riktigt, men jag tror att jag inte sa nåt iaf.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Ibland förvånas man över att folk verkligen tror att man skadar sitt barn medvetet genom att bära det :? Eller :roll:

Har mest fått positiva reaktioner och folk som frågar för att de verkligen undrar. Men det är klart en del stolpskott ska man ju alltid få höra :)
Användarens profilbild
Av Ullegulle
a-k skrev:Nu minns jag förra sommaren kom en tant fram till mej på t-centralen och sa till mej att hon var barnskötare och att det var rent plågeri att bära sitt barn i sådan sele (jag hade Ergon), att blodet stasar sej i benen och dom kan få alla möjliga problem osv osv.
Jag svarade henne inte ens jag bara vände om och vandrade iväg längs perrongen. Eller jag minns inte riktigt, men jag tror att jag inte sa nåt iaf.
Ehhh?
Hur i hela fridens namn kan man häva ur sig något sånt?!
Vilket GeneralPucko... :roll:
Hon kanske var sponsrad av BabyBjörn...? ;)
Användarens profilbild
Av a-k
Ullegulle78 skrev:Hur i hela fridens namn kan man häva ur sig något sånt?!
Vilket GeneralPucko... :roll:
Ja eller hur! :shock:
Användarens profilbild
Av jordbarn
Jag upplever också att folk stirrar ibland, men har nästan bara fått positiva kommentarer och nyfikna frågor. Många uppger att de tycker det ser väldigt mysigt ut! :) :heart:
Vilken otur du hade som råkade ut för en sådan negativ inställning.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
De kommentarer jag fått har varit enbart positiva :lol: Som den gamla damen i kön på Apoteket som lite längtansfullt sa "vad mysigt det ser ut, såna där fanns inte när jag hade barn" :wink:
Användarens profilbild
Av Maria22
Jag tycker att alla stirrar på mig också när jag har sonen i sjalen/selen...
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kosmos skrev:...
Det händer ju så mycket konstigt (ja konstigare än att bära sitt barn i sjal :wink: ) i samhället, men då tittar många bara åt ett annat håll och låtsas som ingenting.
...
Mycket tänkvärd tanke!!
Av Aelia
Jag blir sä trött på att höra "kan hon andas där?" Alltså vad tror människoe egentligen? Att jag satte henne där för att kväva helle eller? Hur korkad får man va :twisted: :twisted: :twisted:
Av Abunai
Jag har faktiskt aldrig fått en negativ kommentar :hide: :D Bara roliga och snälla saker; som att det ser mysigt ut, där sitter han bra, trivs han där?, det där ser praktiskt ut. :) Kanske alla här i hässleholm som aldrig sett något liknande. (eller så vågar ingen säga något negativt till mig :twisted: )

Men jag håller med om att det känns konstigt att folk tittar i Malmö (har också varit där och sjalat offentligt. :lol: ) där tänker man att det finns så många som är "annorlunda" och att i så fall är mer "accepterat".
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?