- sön jan 06, 2008 13:00
Upphörs aldrig att förvånas
Var i Malmö nyligen och hade för första gången "modet" att helt lämna vagnen och enbart ha sjalen med mig: så mycket smidigare (brukar i vanliga fall ha både vagn och sjal) nu kunde jag gå in överallt och fika där det var barnvagnsförbud
Malmö är en stad med en mångfald av människor så jag hade faktiskt inte förväntat mig att bli så iakttagen....
En dam kom fram och frågade om det var ett barn jag hade under sjalen (sonen sov så det var bara mössan som stack upp) och hade en massa kommentarer..... Fick han luft? -Eh, nej han kvävs varje gång
Skada det inte hans rygg? Jag skulle i varje fall akta mig så han inte blev bortskämd, hon visste vad hon pratade om för hon hade minsann både barn och barnbarn.
Upplever ofta att folk stirrar, det gör mig inte något, förvånar mig bara...

En dam kom fram och frågade om det var ett barn jag hade under sjalen (sonen sov så det var bara mössan som stack upp) och hade en massa kommentarer..... Fick han luft? -Eh, nej han kvävs varje gång

Upplever ofta att folk stirrar, det gör mig inte något, förvånar mig bara...
Mamma till älskade Viktor född 070701, Erik född 100524 samt lillskrutt Birk född 151118. Denna gången har jag snöat fast lite i Slingstudios sjalar.
Medlem i amningshjälpen
Medlem i amningshjälpen