Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

En kollega som snart ska få bebis ska köpa en spjälsäng av oss som vi inte använder. Jag tänkte också höra om de vill ha en skötväska som i princip är oanvänd, men hur ska jag göra med Babybjörnen?

Å ena sidan var den helt ok till Simon tyckte jag då, före min sjaltid.

Å andra´sidan är det ju sjalar som är bäst :vågen: jag vill jättegärna sprida dem och såklart visa, eventuellt låna till kompisar.

Vissa nackdelar finns ju också med Babybjörn - men det är ju till stor del en en smaksak, ska jag lägga mig i det?

Och om jag inte vill sälja till sådana jag känner, vem ska jag då sälja till? Är det inte lika taskigt att sälja till främlingar? Eller ska den slängas, är det miljövänligt? Kvaliten är ju hållbar.

Enklaste lösningen kan ju vara om han inte är intresserad... :hmm:
Användarens profilbild
Av Veronikak
Hör om de är intresserade och säg att ni gillade den men att ni numera tycker att sjalar är bättre?
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag skulle nog vara ärlig och säga att det inte är min favorit, men var och en avgör ju själv. Skulle sälja den billigt.
Användarens profilbild
Av emelie
Min BabyBjörn är utlånad till min kusin.
Hon ska få barn igen nu och kan så klart få behålla den om hon vill... eller så får hon låna min Moby Wrap. :twisted:
Jag kan alltid knöla in BB in nån låda. :roll:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag skulle skicka med den om dom vill ha den, men också tala om hur jag trivts med den (not at all, får ont av den när bebis väger 4 kg) och visa sjalarna och tipsa om att det finns ergonomiska selar som man orkar bära barnen i längre än bb :wink: Om de sedan vill använda bb så är det upp till dom. Jag kan ju visa alternativ om de skulle önska det :)
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag skulle kunna ge bort min babybjörn till någon som vill ha en sån men som också känner till att det finns sjalar och är medveten om skillnaden. :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag gav bort min BB till en kompis vars make inte ville bära i sjal, men kunde tänka sig selen. De fick en moby också, samtidigt :wink:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Vi lånade ut vpr BB och det var uppskattat. De varvade BB med moby.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
zero.sara skrev:Jag skulle skicka med den om dom vill ha den, men också tala om hur jag trivts med den (not at all, får ont av den när bebis väger 4 kg) och visa sjalarna och tipsa om att det finns ergonomiska selar som man orkar bära barnen i längre än bb :wink: Om de sedan vill använda bb så är det upp till dom. Jag kan ju visa alternativ om de skulle önska det :)
:iagree:
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
tinaw skrev:Bättre bära i BB än inte alls tycker jag.
Jag håller med. Sen kan du ju alltid säga att det finns andra alternativ som fungerar bättre när barnet blir större. Min erfarenhet säger mig att blir man bara såld på bärandet så fortsätter man gärna senare också. Om man bara vet att det finns alternativ... :D
Användarens profilbild
Av annalys
tinaw skrev:Bättre bära i BB än inte alls tycker jag.
Ja, jag håller också med.

Om man ser hur det är att bära med olika saker känner jag det som att BB är att hänga på axlarna, selar som Patapum och Ergo är att få stöd runt höften, medan sjal är att surra runt bröstet, vilket blir mycket lättare att bära, med hela kroppen.

Anledningen till att jag började med sjal är faktiskt attt BB inte har lika bra stöd för en nyfödd nacke, det funkade inte när Simon var pytteliten. Sedan visade det sig att Davids nacke var starkare, honom hade man kunnat bära i BB från början, men då hade jag ju en Tricotti. Och sedan blir det ju som sagt tyngre med BB.

Tror det är lite mera stöd dock med BB:s senaste modell?
Användarens profilbild
Av Ullegulle
tinaw skrev:Jag skulle nog vara ärlig och säga att det inte är min favorit, men var och en avgör ju själv. Skulle sälja den billigt.
Håller helt med! Så gjorde jag med min gamla björn..
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Å andra sidan är ju risken att man inte alls gillar att bära efter att bara ha burit med babybjörn. Det är nog en av de vanligaste kommentarerna jag hör om bärande: "Ja, jag har ju en sån där babybjörn men den har jag inte använt så mycket..."

Så då är det ju bra att berätta om alternativen. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?