Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av marlene
Hello skrev:
marlene skrev:Fick precis mail från granngården där dom skriver att fodervete finns på antingen 25 el 30 kilos säckar och kostar ca 5,50kr kilot
Nån som vet hur mycket som behövs till en vetekudde för att den ska få en bra storlek?? 25 kg lät ju onekligen som ganska mycket ;)
kanske 2 kilo? En vild gissning men nått åt det hållet.

Men jag tänkte dels sy flera påsar inte bara till mig och det var nog några fler här i luleå som var intresserad av lite som vill dela :D Det blir nog ändå billigare än att köpa på affärn. Det jag köpte, mathavren kostade ca 11 kr för ca 400-500g så 5,5kr för ett kilo är ju lite billigare :D
Av Sia
marlene skrev:dom har inte helt vete på granngården :roll: jag har mailat och frågat om dom har nått annat helt korn för det verkar ju gå bra med lite vad som helst bara det är helt.

Jag har gjort en liten åt W och i den är det mathavre, dvs hela havrekorn och det funkar bra.
Fördelen med vete framför annan säd är att den inte har något skal och är så rund till formen.
Havre kanske funkar, men den är ju spetsig i båda ändar om den är oskalad (viket den är om man ger den som foder) fast skalet är så blankt så det glider nog runt ändå.
Korn däremot tror jag inte är så bra, dom är sträva och vassa, och sticks genom tyget.
Ett annat alternativ är hampfrön som säljs överallt till småfåglarna, någon som har provat det? Fast det kanske är en prisfråga, har för mig att det är dyrare än annan fågelmat :blahblah:
Annars be att dom beställer hem en säck vete, jag har beställt hem foder till mina duvor från vår Granngården-butik, och det tar max 1½ vecka för dom att få hem.
Elle finns det någon annan kvarn el. dyl som säljer djurfoder i närheten (typ Svenska Foder)?
Användarens profilbild
Av marlene
Sia skrev:
marlene skrev:dom har inte helt vete på granngården :roll: jag har mailat och frågat om dom har nått annat helt korn för det verkar ju gå bra med lite vad som helst bara det är helt.

Jag har gjort en liten åt W och i den är det mathavre, dvs hela havrekorn och det funkar bra.
Fördelen med vete framför annan säd är att den inte har något skal och är så rund till formen.
Havre kanske funkar, men den är ju spetsig i båda ändar om den är oskalad (viket den är om man ger den som foder) fast skalet är så blankt så det glider nog runt ändå.
Korn däremot tror jag inte är så bra, dom är sträva och vassa, och sticks genom tyget.
Ett annat alternativ är hampfrön som säljs överallt till småfåglarna, någon som har provat det? Fast det kanske är en prisfråga, har för mig att det är dyrare än annan fågelmat :blahblah:
Annars be att dom beställer hem en säck vete, jag har beställt hem foder till mina duvor från vår Granngården-butik, och det tar max 1½ vecka för dom att få hem.
Elle finns det någon annan kvarn el. dyl som säljer djurfoder i närheten (typ Svenska Foder)?
Jag funderar på att gå till granngården i morgon och höra vad dom har. Den mathavre jag köpte var skalad men den är ju lite dyrare
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?