- sön okt 02, 2005 19:24
Vad gör jag för fel? Jag brukar oftast knyta min hoppediz i X omslut, men i hoppiz-häftet står det att den knytningen inte är så bra för lite större barn eftersom den belastar axlarna mest. (Tycker i och för sig att den fortfarande känns skön trots 10 kg Samuel).
Så jag har börjar knyta dubbel X istället. Men jag får det inte bra. Tyget skär in som bara den i sidorna, under revbenen baktill, ju längre tid jag bär, desto mer skär det in. Det är ju liksom den delen av tyget som bildar X:et som Samuel sitter på.
Knyter jag för hårt/löst? Ska jag breda ut tyget mer
:
:
Skulle så gärna vilja få denna knytning att fungera, det är ju så smidigt att kunna sa i och ur barnet utan att behöva knyta om.
Kan nån klok sjalare hjälpa till? Det är ju hela 2 veckor till nästa sjalträff...
Så jag har börjar knyta dubbel X istället. Men jag får det inte bra. Tyget skär in som bara den i sidorna, under revbenen baktill, ju längre tid jag bär, desto mer skär det in. Det är ju liksom den delen av tyget som bildar X:et som Samuel sitter på.
Knyter jag för hårt/löst? Ska jag breda ut tyget mer

Skulle så gärna vilja få denna knytning att fungera, det är ju så smidigt att kunna sa i och ur barnet utan att behöva knyta om.
Kan nån klok sjalare hjälpa till? Det är ju hela 2 veckor till nästa sjalträff...
Mamma till Ingrid 030415, Samuel 041227 och Sixten 080608