Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annikar
Vad gör jag för fel? Jag brukar oftast knyta min hoppediz i X omslut, men i hoppiz-häftet står det att den knytningen inte är så bra för lite större barn eftersom den belastar axlarna mest. (Tycker i och för sig att den fortfarande känns skön trots 10 kg Samuel).
Så jag har börjar knyta dubbel X istället. Men jag får det inte bra. Tyget skär in som bara den i sidorna, under revbenen baktill, ju längre tid jag bär, desto mer skär det in. Det är ju liksom den delen av tyget som bildar X:et som Samuel sitter på.
Knyter jag för hårt/löst? Ska jag breda ut tyget mer :?: :?:

Skulle så gärna vilja få denna knytning att fungera, det är ju så smidigt att kunna sa i och ur barnet utan att behöva knyta om.

Kan nån klok sjalare hjälpa till? Det är ju hela 2 veckor till nästa sjalträff...
Användarens profilbild
Av Anso
Hm, jag använder absolut xomslut om jag ska gå länge och bära.
Dubbel X använder jag för kortare turer och när Hanna ska sövas.

Jag drar ner tyget lite över bäckenet så att man inte blir helt avsnörd på mitten. :D När jag sedan har gjort korset fram och slänger ändarna bak till ryggen så försöker jag att se till att tyget ligger "formsytt" över axlarna och jag försöker att tynga ner korset lite så att det blir lagom spänt och inte stramar i någon av kanterna.

Svårt att förklara men det går i alla fall ut på att försöka att forma sjalen lite mer innan man sätter i barnet. Men int´blir det lika skönt i längden som med Xomslut. :wink:
Användarens profilbild
Av Alven
Nu tycker jag att dubbel-X belastar axlarna bra mycket mer än omslutet X måste jag säga... I omslutet tar ju smokingbältet en del av tyngden, särskilt om man är noga med att chacka-chacka när man knyter :D. Jag tycker som du att dubbel-X skär in här och där. Min son väger drygt 13 kg kan tilläggas...
Användarens profilbild
Av annikar
Å, tack!
Då kanske det inte är jag som är helt oduglig :wink:
Ska försöka "formsy" sjalen lite mer imorgon, annars ska jag enbart använda den som snabbknytning. Fortsätter med min favvo: x omslut!
Av Annamamman
Jag får inte till mitt Xomslut, men har fått för mig att det som visas i Hoppediz häftet avlastar sämre än det som jag uppfattar att de flesta knyter, med korstet utbrett över barnet.
Användarens profilbild
Av Helena
Annamamman skrev:Jag får inte till mitt Xomslut, men har fått för mig att det som visas i Hoppediz häftet avlastar sämre än det som jag uppfattar att de flesta knyter, med korstet utbrett över barnet.
Det stämmer, i Hoppediz-häftet visar de bara knytningen där korset inte är utbrett och skriver att det kan bli tungt när barnet blir större. Men dumt nog skriver de ju inte att det blir lättare ifall man brer ut korset.

Jag tycker också att x-omslut avlastar bäst, i andra knytinstruktioner brukar de skriva att det är en mycket bra knytning för tunga barn.
Av sofi
Ursäkta en nybörjare, men vad är chacka-chacka?
Användarens profilbild
Av Tiz
sofi skrev:Ursäkta en nybörjare, men vad är chacka-chacka?
Det här :) Bild
Användarens profilbild
Av Tiz
Hhi, jag älskar Der chacka-chacka griff :D Det låter så erbarmligt fånigt :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Alex
Xomslut RULES!!! 8)
Av sofi
Chacka-chacka gjorde ju hela knytningen så mycket bättre, tack för tipset! Finns det fler knep för att få till det?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?