Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Jag tycker att barnen ska lära sig att ge bort julklappar TIDIGT. Något år så fick Jakob rita med textilpennor på disktrasor och ge bort i julklapp. Mycket uppskattat, men tyvärr så var det ingen som vågade använda dem. Förra året så tryckte vi en t-shirt med barnens händer på (jag gjorde schablonen och Jakob duttade på färgen). Barnens ork tog slut efter en t-shirt, så det var inte så många som fick julklappar då...

Vad kan man göra mer?? Jag funderar på att göra tvål. Jakob kan ju helt klart hjälpa till att hälla i tvålflingorna i vattenbad, tillsätta doft och färg. Hälla upp i formar får nog jag göra, men när det är dags för paketering så kan han nog hjälpa till. Jag tycker att det är lite VÄL avancerat pyssel, men jag kan ärligt talat inte komma på något bättre. I synnerhet inte om pysslet ska tillverkas i 4-5 exemplar...

//Kaja
Av JoJsMamma
I år har mina flickor gjort fotoramar, busenkelt. Bild kommer strax.
Av JoJsMamma
Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Linnea
måla och dekorera tändsticksaskar, de som får dem kan ha småttigt i som örhängen eller nåt :D eller så kan ni lägga i lite godis eller nötter/russin

disktrasor tyckte jag var en fin ide, var köper ni enfärgade trasor? och textiltuschpennor?

man kan också köpa sån där små ljushållare i glas på ikea (4-pack för 20-30kr) och måla med glitter och limma på små dekorationer osv

göra magneter i cernitlera! om det är svårt att göra figurer i leran så kan mamma göra själva leran och så kan barnet limma på fina saker (luddskägg, glitter, stjärnor osv) efter bränningen
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Elsa har målat med porslinsfärgpenna på en vit kaffemugg till mormor. Den blev jättefin! :D
Användarens profilbild
Av Kaja
Linnea skrev: disktrasor tyckte jag var en fin ide, var köper ni enfärgade trasor? och textiltuschpennor?
Antingen kan man köpa dyra vita på panduro eller så köper man ICAs enfärgade (rosa-blå-gröna-gula). Pennorna köpte jag på Panduro, men det finns säkert fler som säljer. Man stryker för att fixera färgen.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
I år har jag gjutit små figurer i gips med flat baksida. Moa har målat dem och sedan ska de bli brocher och kylskåpsmagneter. Om jag få henne att släppa ifrån sig dem hon vill ha alla själv (20st) :D
Användarens profilbild
Av Mammut
man kan också köpa sån där små ljushållare i glas på ikea (4-pack för 20-30kr) och måla med glitter och limma på små dekorationer osv
Dom små ljushållarna är ju super! Vi har klippt silkespapper i små bitar och limmat på glaslyktorna, man kan använda äggvita, och sen kan man stryka ett lager när hela lyktan är täckt, så blir det lite hård o blank yta. Det lyser jättefint med de olika färgerna! Och är lätt att göra även för små barn!
Användarens profilbild
Av brunetten
Vi har också tryck på tyg. Det tyckte min treåring var jättekul. Speciellt när vi hade ödle- bil- och döskallefigurer från Panduro att trycka med. Min tanke är jag snart, snart ska fålla tygbitarna så att det blir små dukar.

Vi har även gjort tändsticksaskar. Jag grundmålade dem vita och sedan dekorerade Adam.

Vi ska också göra enkla tygtomtar att ge bort.

Något som jag skulle vilja göra nästa år, jag tror att Adam är för liten än, är att göra egna ljus. Ni vet sådana men genomskinlig ljusmassa som man häller exvis i ett litet glas och så kan man ha stenar, snäckor mm i ljuset.
Användarens profilbild
Av florin
Jag har fått en jätte fin linnehandduk av min brorsdotter för några år sedan. Mamman sydde handukar och sedan tryckte J sina händer runt kanten, den är sååå underbar! Vågar dock inte använda den annat än till bakhanduk, är så rädd att få fula fläckar på den....
Användarens profilbild
Av Fryle
Ta en terrakottakruka, sätt ett upphängningsrep i hålet med hjälp av en pinne, fyll krukan med kokosfett blandat med fågelfrön och vips har ni en fin julklapp! (för den som har trädgård eller åtminstone inte bor på artonde våningen utan balkong)
Användarens profilbild
Av zingo
Pepparkaksfigurer i saltdeg, måla, knyt i fint band,Hänga i granen.
Kräver dock minst två tillfällen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?