- tor nov 22, 2007 09:59
Jag tycker att barnen ska lära sig att ge bort julklappar TIDIGT. Något år så fick Jakob rita med textilpennor på disktrasor och ge bort i julklapp. Mycket uppskattat, men tyvärr så var det ingen som vågade använda dem. Förra året så tryckte vi en t-shirt med barnens händer på (jag gjorde schablonen och Jakob duttade på färgen). Barnens ork tog slut efter en t-shirt, så det var inte så många som fick julklappar då...
Vad kan man göra mer?? Jag funderar på att göra tvål. Jakob kan ju helt klart hjälpa till att hälla i tvålflingorna i vattenbad, tillsätta doft och färg. Hälla upp i formar får nog jag göra, men när det är dags för paketering så kan han nog hjälpa till. Jag tycker att det är lite VÄL avancerat pyssel, men jag kan ärligt talat inte komma på något bättre. I synnerhet inte om pysslet ska tillverkas i 4-5 exemplar...
//Kaja
Vad kan man göra mer?? Jag funderar på att göra tvål. Jakob kan ju helt klart hjälpa till att hälla i tvålflingorna i vattenbad, tillsätta doft och färg. Hälla upp i formar får nog jag göra, men när det är dags för paketering så kan han nog hjälpa till. Jag tycker att det är lite VÄL avancerat pyssel, men jag kan ärligt talat inte komma på något bättre. I synnerhet inte om pysslet ska tillverkas i 4-5 exemplar...
//Kaja