Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Hur kommer det sig att man kan använda den från tre månaders ålder? Är den liksom justerbar vid benen, så att även ett litet barn sitter i rätt ställning?
Användarens profilbild
Av April
Jag tror det beror på att den är sydd som "en påse" i sittdelen... Benen hamnar liksom rätt... Men ajg vet inte säkert ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Miamamman
Jag har mätt och jämfört och klurat, men jag är ännu s länga skeptisk, så jag har inte ändrat på hemsidan. ¨Den är ju lika bred nedtill så om barnet har för korta ben kan det ju ite böja knäna utan benen står rakt ut... I häftet som medföljer står det också att det är ungefärlig ålder, så det är inte direkt som att dom verkar lova tvärsäkert själva heller.
Jag ska försöka låna en tremånaders i helgen och jämföra hur hon sitter i nya jämfört i gamla ERGO, återkommer förhoppningsvis med rapport...

-------------------------------
* www.babyboden.nu *
Användarens profilbild
Av Helena
Miamamman skrev:Jag har mätt och jämfört och klurat, men jag är ännu s länga skeptisk, så jag har inte ändrat på hemsidan. ¨Den är ju lika bred nedtill så om barnet har för korta ben kan det ju ite böja knäna utan benen står rakt ut... I häftet som medföljer står det också att det är ungefärlig ålder, så det är inte direkt som att dom verkar lova tvärsäkert själva heller.
Jag ska försöka låna en tremånaders i helgen och jämföra hur hon sitter i nya jämfört i gamla ERGO, återkommer förhoppningsvis med rapport...

* www.babyboden.nu *
Ja, det måste ju vara stor skillnad på bebisar i tre-månaders åldern också.
En del är ju fortfarande rätt små och del är ju riktigt stora.
Användarens profilbild
Av Ester
Jag lade min gamla ergo på den nya och den nya är t o m 5 cm bredare än den gamla...
Användarens profilbild
Av miriel
har försökt med en (stor) nästan tre månaders, det fungerade inte alls....
Funderar lite på om de tänkt att de små ska sitta som en groda med benen innanför... om ni förstår vad jag menar...*funderar vidare*
Användarens profilbild
Av miriel
Funderat mera...

Eller så är det så att de tänkt man ska ha deras inlägg till så små barn och ha barnet liggandes?

Bild

Bild

Bild

Vad tror ni andra?
Användarens profilbild
Av marlene
men det inlägget fanns ju till den gammla ergon också och då kan man ju använda den till nyfödda också
Användarens profilbild
Av Miamamman
Med det ska sen kunna användas från nyfödd, precis som den gamla.
Av Annsofi
Tillverkarens tanke är nog att man, med insatsen i selen, låter barnet ligga i vagga / halvligga ner med båda benen ut genom samma benöppning. Barnet ska liksom sitta lite på diagonalen. Kolla bilden på http://www.ergobabycarrier.com/insert.html
På ett riktigt nyfött barn så får man nog lägga ner det som du visar på bilden ovan precis som man gör i en ringsjal. När barnet sen är lite äldre så låter man benen sticka ut.
Med insatsen menar de att man kan använda Ergon från när man själv vill börja bära sitt barn, från nyfödd, och att den nya Ergon sen ska kunna användas utan instas till ett barn på 3-5 månader, när beroende på barnets storlek. Det är åtminstone så jag förstår deras instruker;

"The ideal time
frame for use of this carrier when used on the front is between 3-5 months of
age and used on the back from the age of 5-6 months to 5 years. The ERGO
Infant Insert accessory adapts the carrier for newborns to 3-4 months".
Användarens profilbild
Av miriel
Annsofi skrev: Med insatsen menar de att man kan använda Ergon från när man själv vill börja bära sitt barn, från nyfödd, och att den nya Ergon sen ska kunna användas utan instas till ett barn på 3-5 månader, när beroende på barnets storlek. Det är åtminstone så jag förstår deras instruker;

"The ideal time
frame for use of this carrier when used on the front is between 3-5 months of
age and used on the back from the age of 5-6 months to 5 years. The ERGO
Infant Insert accessory adapts the carrier for newborns to 3-4 months".
Är väldigt nyfiken på hur sjutton man får till det bra med en tre månaders utan inlägget....efter att ha testat så står jag mig frågande.... :?:
Plutten jag testat med var ganska så stor runt 5,5 kg, (längd vet jag inte). Det var för brett mellan benen och (som jag skrev tidigare) så funderar jag på om de tycker att så små barn ska sitta med benen innan för i grodställning (förstår ni hur jag menar??) sittdelen är ju lite rymligare än i den gamlaselen....
Av Annsofi
Jag har kollat deras hemsida några gånger och läst instruktionerna och man får leta en stund innan man hittar följande, det ligger under FAQ, frågan gäller en 3-månaders till någon som inte har insatsen;

There are several ways of placing him in the carrier on the front. One way with both legs off to one side, his bottom still located in the center of the carrier. The other way having one leg/foot tucked up in the carrier Indian style and the other leg dangling down on the other side. Keep trying every once in a while until he seems content sitting in the carrier.

På deras information om insatsen står att den kan användas upp till 4-5 månader beroende på barnets tillväxt. När det gäller att sitta vanligt i selen så står det någonstans mellan 3-5 månader, hittar inte det nu men har för mig att det även där står att det är olika från barn till barn. Att de gjort den mer påslik, bredare och vadderad under benen gör ju den lite mer anpassad för mindre bebisar men även den nya Ergon är nog som bäst för de som är så stora att de kan sitta riktigt i selen. Under en annan fråga skriver de faktiskt att de har haft en 3 1/2 månaders på ryggen och det känner jag mig nog lite tveksam till att prova...

I den gamla ergon satt inte vår Jonathan bra förrän han var 8 månader, han hade kanske kunnat sitta i denna nya några månader tidigare.

Provade ni grodpositionen? Om du får tillfälle igen så prova både på diagonalen med benen ut i ett hål, deras indianposition och grodpositionen. Precis som du säger så bör ju det vara möjligt med den nya sitsen. Skulle vara roligt att höra hur det funkar :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tycker att det ser så bylsigt ut på bilder med den här insatsen. Barnet kommer väl inte längre ifrån bäraren kanske, men det blir ju som ett helt paket att gå omkring med på magen.
Användarens profilbild
Av miriel
Annsofi skrev:
Provade ni grodpositionen? Om du får tillfälle igen så prova både på diagonalen med benen ut i ett hål, deras indianposition och grodpositionen. Precis som du säger så bör ju det vara möjligt med den nya sitsen. Skulle vara roligt att höra hur det funkar :wink:
Vad du är duktig som lusläser...tänkte inte på det :oops:
Vi testade grodställning vilket inte fungerade bra, då plutten sjönk ihop för mycket...
Indianposition var någe nytt, tyvärr springer man inte på så många små bebisar som man kan testa på....
Men skulle jag göra det så har jag lite mer olika saker att testa! Tack!
Av Annsofi
nej det är ju det som är problemet när ens egna är för stora eller för små då får man försöka ragga andra små testbebisar...eller producera fler :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?