- mån jul 24, 2006 18:44
Har rotat igenom min garderob och av lite gamla kläder har det blivit en del sytt igår och idag, men allt blir ju inte bra, med en maskin med egen vilja och när man har tankarna på annat
Här är skörden

Klänning och kjol blev det av en tröja

Av två tröjor blev det en tröja, bokstäverna är sicksackade och av en mudd från en tröja och två byxben blev det en manchesterkjol.

Av ett par byxor blev det byxor och av en kofta en kofta
, men när jag skulle sy fast ärmen blev jag distraherad och sydde den med sömmen utåt
så jag sydde den andra utåt också för tråden var nästan slut, och det blev rätt kul tillslut

Och av två tröjor blev det en tröja. Jag försökte sy volang på ärmarna, men det gick ju inte för jag sträckte tyget istället för att vecka, så det blev några konstiga trumpetärmar
Och när den var klar tänkte jag prova på Amy, men den gick inte över huvudet, hade glömt att strecka tyget när jag sydde så jag fick göra ett jack bak med en knapp som blev mindre snyggt. men, men man lär sig av sina misstag!
Alla är i 74/80 så inget passar henne än, hon har så mycket begagnade, nya och lånade kläder nu.
Och imorgon kanske jag syr ett par byxor av den sista biten rosa camo.
Har funderat på att slakta Marimekko förklädet
som hänger i köket med och sy en klänning. det vore väl fint med en i blå Unikko?
Förklädet har ju hängt där i två år utan att användas.

Här är skörden

Klänning och kjol blev det av en tröja

Av två tröjor blev det en tröja, bokstäverna är sicksackade och av en mudd från en tröja och två byxben blev det en manchesterkjol.

Av ett par byxor blev det byxor och av en kofta en kofta

Och av två tröjor blev det en tröja. Jag försökte sy volang på ärmarna, men det gick ju inte för jag sträckte tyget istället för att vecka, så det blev några konstiga trumpetärmar

Alla är i 74/80 så inget passar henne än, hon har så mycket begagnade, nya och lånade kläder nu.
Och imorgon kanske jag syr ett par byxor av den sista biten rosa camo.
Har funderat på att slakta Marimekko förklädet

Förklädet har ju hängt där i två år utan att användas.