Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika80
Har rotat igenom min garderob och av lite gamla kläder har det blivit en del sytt igår och idag, men allt blir ju inte bra, med en maskin med egen vilja och när man har tankarna på annat :D
Här är skörden
Bild
Klänning och kjol blev det av en tröja

Bild
Av två tröjor blev det en tröja, bokstäverna är sicksackade och av en mudd från en tröja och två byxben blev det en manchesterkjol.

Bild
Av ett par byxor blev det byxor och av en kofta en kofta :wink: , men när jag skulle sy fast ärmen blev jag distraherad och sydde den med sömmen utåt :duh: så jag sydde den andra utåt också för tråden var nästan slut, och det blev rätt kul tillslut

Bild
Och av två tröjor blev det en tröja. Jag försökte sy volang på ärmarna, men det gick ju inte för jag sträckte tyget istället för att vecka, så det blev några konstiga trumpetärmar :lol: Och när den var klar tänkte jag prova på Amy, men den gick inte över huvudet, hade glömt att strecka tyget när jag sydde så jag fick göra ett jack bak med en knapp som blev mindre snyggt. men, men man lär sig av sina misstag!
Alla är i 74/80 så inget passar henne än, hon har så mycket begagnade, nya och lånade kläder nu.
Och imorgon kanske jag syr ett par byxor av den sista biten rosa camo.
Har funderat på att slakta Marimekko förklädet :twisted: som hänger i köket med och sy en klänning. det vore väl fint med en i blå Unikko?
Förklädet har ju hängt där i två år utan att användas.
Av Jenny
Jättefint ju! Skönt att se att de inte bara är jag som har svårt att slita sig *S*
en klänning i Marimekko tror jag blir alldeles underbart!
Användarens profilbild
Av Veronica
Wow vilka fina grejer! Nu blev jag inspirerad igen, jag har en massa gamla kläder som jag tänkt slakta också... Måste nog ta ner symaskinen omgående. :twisted:
Användarens profilbild
Av Monia
Oj vad finfina grejer. Vad duktig du är!!!! :app: :tumsup: Manchesterkjolen är ursnygg och "trumpet"tröjan jättesöt :love:
Av Petra
Så kul att göra nytt.

Men jag har tyg i alla hörnor här och hinner inte plocka fram maskinen.
Användarens profilbild
Av mejamy
OJ vad duktig du är! :shock: :app: Är det nått i luften eller? För jag som hållit mig alldeles lugn i flera veckor, har nu också fått ännu ett anfall av TSS (se länken nedan). Har nu på kort tid sytt en pocketblöja, en till thai-väska som ni kanske sett och i morse sydde jag en liten retroklänning till Joys docka och så har jag lagat mannens jeans. Fingrarna kliar också nått enormt av lust att sätta saxen i samma retrotyg som dockklänningen och sy en klänning till mor och dotter... :lol: Men nu är vi upptagna på annat håll så jag hänger här en liten kortis för att hålla den värsta abstinensen i schak (stavning??) :lol:

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=23775
Användarens profilbild
Av Nova
Ojojoj. Vad du har sytt mycket! :shock:
Jättefina grejor verkligen, du är duktig!

Visst är det skoj att kunna sy sina egna grejor om man vill. :vågen:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Woow vad myycket du har sytt. Får väl sätta mig själv och sy lite.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?