[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 22399
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Sovandes i Ryggsäck - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:Hur gör ni med barnen när de somnar i ryggsäcksknytning. Just nu sover Leo på min rygg och jag stoppade in armarna och huvudet, vilket i sig var stökigt och jag inser hur ovig jag är. Men nu har han ju likson sjunkit ihop där inne och jag undrar om det kanske är bättre att han har armarna utanför och att jag stödjer hans huvud med docksjal. Vad tycker ni är bäst när ni bär sovandes små?

En vän till mig såg en tjej gå med sin lille på ryggen och hon sa att killen slängdes omkring som en trasa där bak, men han sov. Jag tror ju att han hade det bra där bak eftersom mamman var lugn och bebisen sov men min kompis tycker det är fel att bära dem på ryggen där man inte ser hur de sitter.
Jag har alltid med mig en liten spegel ifall jag ska bära i sjal på ryggen eller i sutemin, så att jag kan kolla hur huvudet ligger när Miles har somnat. Jag gillar inte när hans huvud slänger omkring, det är ju inte skönt att bära heller när det gör det.
Jag bär ju inte i ryggsäcksknytningar, så jag har inga tips om vad man ska göra med huvudet.
Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:Spegel är smart :-) Bär du omslutet på ryggen? Hur gör du med huvudet då när han somnar, fixar du att själv få in hans huvud under sjalen?

Använder du huvudstödet till sutemin eller har du egen lösning?
Med sutemin använder jag en scarf, den är lätt att fästa i sutemin tycker jag. Jag bär i omsluten, fast det är inte så ofta numera. Nej, jag kan absolut inte få in varken händer eller huvud i sjalen ifall Miles somnar. Ibland har jag knutit om sjalen och knutit in huvudet efter det att han somnat.
Användarens profilbild
Av Helena
Ska testa att använda docksjalen som stöd någon gång som du nämnde, det borde ju vara skönt eftersom den är vävd.

En sak som jag läste på en lista var att om man gjorde ryggsäck så skulle man ha lite extra tyg i nacken på barnet (fast det funkar ju bara om barnet har armarna inne och det har ju aldrig Miles) och om man sedan när barnet somnade ville ha stöd för huvudet, så skulle man bara dra ihop skulderbladet, för då skulle liksom sjalen åka upp en bit över barnets huvud. Jag har ingen aning om det funkar.
Men när jag gör ryggsäck använder jag ju så mycket tyg till rumpan iallafall, för jag vill inte att det ska kasa upp senare, så jag tror inte jag skulle få så mycket tyg i nacken iallafall. Men det kanske funkar på riktigt små barn. Babbel, babbel.

Tycker faktiskt att det är lite av ett problem när barnet somnar på ryggen, och det nämner ju inte sjaltillverkarna i sina fina knytinstruktions-häften
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag bär i princip alltid i ryggsäck på ryggen, får inte till omslutet bra, hon hamnar så långt ner och det blir löst.. :? Vet jag att det finns risk att hon somnar tar jag med en tunn scarf så jag kan knyta fast huvudet hennes, det funkar jättebra, innan jag hittade scarfen brukade jag lirka upp sjalen över huvudet på henne (eller be nån annan göra det, men då blev det dels inte särskilt tajt om huvudet så det kändes lite vingligt och dels blev hon skitsur när hon vaknade och jag inte kunde "få loss" hennes huvud fort nog, ibland var jag tvungen att knyta om allt bara därför och det är ju lite drygt. Så scarf är ett himla bra sätt tycler jag. :-)
Användarens profilbild
Av Helena
Jag testade med docksjalen idag när Miles somnat i x-omslut på ryggen, det var faktiskt jätte skönt. Och så gjorde jag så som Alven tipsade om, hade ena delen av docksjalen under armen, så hamnade inte Miles ansikte under tyget.
Känns lite lyxigt att ha två sjalar på sig. Möjligen att det kanske blir lite svettigt till sommaren med en Hoppediz-docksjal runt huvudet. Finns det Ella Roo docksjalar? :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?