- tor maj 12, 2005 13:34
Jag bär ju inte i ryggsäcksknytningar, så jag har inga tips om vad man ska göra med huvudet.
Katharina skrev:Hur gör ni med barnen när de somnar i ryggsäcksknytning. Just nu sover Leo på min rygg och jag stoppade in armarna och huvudet, vilket i sig var stökigt och jag inser hur ovig jag är. Men nu har han ju likson sjunkit ihop där inne och jag undrar om det kanske är bättre att han har armarna utanför och att jag stödjer hans huvud med docksjal. Vad tycker ni är bäst när ni bär sovandes små?Jag har alltid med mig en liten spegel ifall jag ska bära i sjal på ryggen eller i sutemin, så att jag kan kolla hur huvudet ligger när Miles har somnat. Jag gillar inte när hans huvud slänger omkring, det är ju inte skönt att bära heller när det gör det.
En vän till mig såg en tjej gå med sin lille på ryggen och hon sa att killen slängdes omkring som en trasa där bak, men han sov. Jag tror ju att han hade det bra där bak eftersom mamman var lugn och bebisen sov men min kompis tycker det är fel att bära dem på ryggen där man inte ser hur de sitter.
Jag bär ju inte i ryggsäcksknytningar, så jag har inga tips om vad man ska göra med huvudet.
Helena med Marek (13 år) och Miles (10 år) och Saga (7 år)