- sön okt 21, 2012 20:46
Jag har ju stickat när jag var yngre och på Syfestivalen i Borås fick jag ett ryck och köpte ullgarn så jag skulle sticka mig en kofta
Eh ja så nu sitter jag och försöker komma ihåg hur man gör
Enligt beskrivningen så ska jag sticka ... 3 räta och en lyft maska från avigsidan. Det är den räta maskan från rätsidan som lyfts på arbetes avigsida. enkelt och effektfullt...
Hur gör man då?? Lyft maska finns inte med i min nybörjar stickbok
Sen funderar jag lite på det här med stickorna, har i metall men funderar på bambu. Varför har man det ena eller det andra? Vad passar till ullgarn?
Nu håller jag på och stickar aviga och räta maskor bara för att komma igång och få in rutinen men det ser ut som skit
Men jag skyller på garnet för det är sådant garn som innehåller två färger och en glitterremsa (det var det enda garnet som inte var ihoptrasslat av barnen
) Så det är jättesvårt att sticka med det, det är nästan omöjligt att få med alla typ trådar för garnet bara delar sig hela tiden. Jag hoppas det kommer gå bättre sedan.
Men jag tycker det är svårt att sticka aviga maskor
Kan det vara garnet (kan inte komma ihåg att jag tyckte det var svårt förrut) Jag får liksom inte med hela garnet utan bara halva och så ser det ut som stryk.
Men roligt är det

Eh ja så nu sitter jag och försöker komma ihåg hur man gör

Enligt beskrivningen så ska jag sticka ... 3 räta och en lyft maska från avigsidan. Det är den räta maskan från rätsidan som lyfts på arbetes avigsida. enkelt och effektfullt...

Sen funderar jag lite på det här med stickorna, har i metall men funderar på bambu. Varför har man det ena eller det andra? Vad passar till ullgarn?
Nu håller jag på och stickar aviga och räta maskor bara för att komma igång och få in rutinen men det ser ut som skit

Men jag tycker det är svårt att sticka aviga maskor

Men roligt är det

A april 2009, N sep 2010, lille A aug 2015 + Bonusdotter -98
Bär med Looma samt Beco butterfly carneval
http://www.tuppochtomat.wordpress.com En blogg om natur, miljö och odling
Bär med Looma samt Beco butterfly carneval
http://www.tuppochtomat.wordpress.com En blogg om natur, miljö och odling