Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Jag har ju stickat när jag var yngre och på Syfestivalen i Borås fick jag ett ryck och köpte ullgarn så jag skulle sticka mig en kofta :whut:

Eh ja så nu sitter jag och försöker komma ihåg hur man gör :roll:

Enligt beskrivningen så ska jag sticka ... 3 räta och en lyft maska från avigsidan. Det är den räta maskan från rätsidan som lyfts på arbetes avigsida. enkelt och effektfullt... :siishah: Hur gör man då?? Lyft maska finns inte med i min nybörjar stickbok :hmm:

Sen funderar jag lite på det här med stickorna, har i metall men funderar på bambu. Varför har man det ena eller det andra? Vad passar till ullgarn?

Nu håller jag på och stickar aviga och räta maskor bara för att komma igång och få in rutinen men det ser ut som skit :whut: Men jag skyller på garnet för det är sådant garn som innehåller två färger och en glitterremsa (det var det enda garnet som inte var ihoptrasslat av barnen :oops: ) Så det är jättesvårt att sticka med det, det är nästan omöjligt att få med alla typ trådar för garnet bara delar sig hela tiden. Jag hoppas det kommer gå bättre sedan.

Men jag tycker det är svårt att sticka aviga maskor :hmm: Kan det vara garnet (kan inte komma ihåg att jag tyckte det var svårt förrut) Jag får liksom inte med hela garnet utan bara halva och så ser det ut som stryk.

Men roligt är det :vågen:
Användarens profilbild
Av Ketronya
En lyft maska bara lyfter man över från den ena stickan till den andra istället för att sticka den. Du sticker alltså in stickan i maskan som om du skulle sticka den, men istället för att sticka den så bara låter du den glida över till stickan. Man kan lyfta maskor rätt och avigt, när man lyfter den rätt så sticker man in stickan som om man skulle sticka en rät maska, och när man lyfter den avigt som om man skulle sticka en avig maska! Är du med på hur jag menar? :D
Av petwol
Ketronya skrev:En lyft maska bara lyfter man över från den ena stickan till den andra istället för att sticka den. Du sticker alltså in stickan i maskan som om du skulle sticka den, men istället för att sticka den så bara låter du den glida över till stickan. Man kan lyfta maskor rätt och avigt, när man lyfter den rätt så sticker man in stickan som om man skulle sticka en rät maska, och när man lyfter den avigt som om man skulle sticka en avig maska! Är du med på hur jag menar? :D
Wow, inte bara att jag fattar det verkar busenkelt :tumup:

SB är verkligen bästa hjälpmedlet till typ ALLT :heart:

TACK!!! Det där med bambustickor då? Erfarenheter där? Eller är det bara en modefluga?
Användarens profilbild
Av Ketronya
Ja, det är hur enkelt som helst! :D

Metall eller bambustickor - en smaksak bara! Metall glider lättare än bambu och det kan vara för och nackdelar med båda. Bambu väger mindre och låter inget! Jag gillar båda till olika ändamål. :D

Att det är svårt att sticka aviga tror jag de flesta tycker i början, det är liksom lite vanesak tror jag, sen är det nog lite svårare med ett garn som delar sig lite, det är ju inte det bästa nybörjargarnet kanske, men fortsätt så kommer det garanterat bli lättare med tiden! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?