Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Faegis
Vi fick en sjal för en vecka sedan (en Wrapsody Bali Stretch). Mitt barn som är sju veckor trivdes jättebra i den och jag tyckte den kändes fantastiskt skön att bära i jämfört med den Beco Butterfly II jag haft innan. Plötsligt nu i fredags började mitt barn gnälla av att bäras i den, och sedan dess har han inte gillat det alls. Jag bär i vanligt trikåkryss på magen, och har provat knyta både lösare och hårdare och att ha fötterna utanför men det hjälper inte.
Han blir inte panikledsen, men gnäller och sparkar med benen och om jag inte hela tiden går börjar han skrika. Han blir också arg om jag försöker stoppa in huvudet, så jag får hålla en arm bakom för att det inte ska hänga fritt. Jag får en känsla av att han känner sig instängd och vill ut.
Har någon något tips på hur jag kan få honom att trivas igen, eller om jag borde prova någon annan knytning?
Användarens profilbild
Av SCSI
Hmmm... undrar om det inte var i den åldern mitt yngel plötsligt bara ville bäras framåt? Jag knöt omslutet kryss som vanligt, sen satte jag ner honom i buddha-position i "påsen" som blir ...
Bild
Användarens profilbild
Av Faegis
SCSI skrev:Hmmm... undrar om det inte var i den åldern mitt yngel plötsligt bara ville bäras framåt? Jag knöt omslutet kryss som vanligt, sen satte jag ner honom i buddha-position i "påsen" som blir ...
Bild
Tack, det vill jag prova! Men under knytinstruktionerna står att nacken bör vara stabil för buddhaknytning, fast det ser inte ut i filmen som om det borde behövas. Kan jag testa ändå?
Användarens profilbild
Av SCSI
Tja, det beror väl lite på vad man gör medan man har barnet i den knytningen, kan jag tänka. Jag gick ju och hade koll på huvudet hela tiden (och det gick att stabilisera det rätt bra med sjalen på sidorna. Jag såg att den där bilden är tagen när J bara är 10 dagar gammal. Vid 7 veckor hade han koll på huvudet, men han var nyfiken på världen långt innan dess... jäkla unge), han satt bara så när vi gick omkring och tittade på världen, typ. Vi fick in snitsen på sjalamning rätt snabbt och när han somnade efter maten passade jag på att göra saker som krävde två armar (han har aldrig accepterat att ha huvudet fastsatt i vaket tillstånd). :vågen:

Så pröva du - du märker ju snabbt om det känns för vingligt!
Användarens profilbild
Av fabriksmoln
Stoppa in huvudet har vi aldrig fått lov att höra här, förutom bär hon somnat då. Stå still brukar inte heller vara uppskattat. Står numera alltid och gungar lite.
Det kanske ändras snart om du har tur :)
Användarens profilbild
Av SCSI
fabriksmoln skrev:Stoppa in huvudet har vi aldrig fått lov att höra här, förutom bär hon somnat då. Stå still brukar inte heller vara uppskattat. Står numera alltid och gungar lite.
Pilatesboll!!
Det bästa bäbistips jag nånsin fått. Det är så fasligt mkt mer vilsamt att sitta på den än att gå omkring hela kvällarna! Och nu tycker J den är rolig att trumma på, och han brukar vilja balansera på magen uppe på den. Åsså kör han bilar från den. :loving:
Användarens profilbild
Av Faegis
Jag har provat med buddhaknytningen men lyckas inte alls. Det blir bara ett stort kaos med babyben och sjal precis överallt. Jag hoppas kunna bli instruerad av skickligare knytare framöver, men till dess får jag nog klara mig med selen (som han som tur är fortfarande tycker är okej) så länge.
En pilatesboll hade jag faktiskt under graviditeten, för att motverka att jag fick så ont i ryggen av att sitta vid datorn och spela Skyrim hela dagarna 8) . Den kanske man skulle plocka fram och blåsa upp igen.
Användarens profilbild
Av Faegis
fabriksmoln skrev:Testade du att ha honom i bara blöja? Eftersom du sa att han är så varm tänker jag :)

Jag har provat nu på morgonen, och han pep och vantrivdes lika mycket som förut. Men den här gången höll jag ut, och gick runt runt i lägenheten under ett helt Stargate-avsnitt. Ganska snabbt började han trivas bättre, och innan avsnittet var slut sov han lika gott som i selen. Nu sitter jag med en glad sovande bebis på mage och känner mig jättenöjd! :vågen:
Användarens profilbild
Av fabriksmoln
Faegis skrev:
fabriksmoln skrev:Testade du att ha honom i bara blöja? Eftersom du sa att han är så varm tänker jag :)

Jag har provat nu på morgonen, och han pep och vantrivdes lika mycket som förut. Men den här gången höll jag ut, och gick runt runt i lägenheten under ett helt Stargate-avsnitt. Ganska snabbt började han trivas bättre, och innan avsnittet var slut sov han lika gott som i selen. Nu sitter jag med en glad sovande bebis på mage och känner mig jättenöjd! :vågen:
:vågen: Det kan ju vara att han är lite ovan också kanske :hmm:
Användarens profilbild
Av kristinek
Min lilleman har haft perioder när han vart lite gnällig precis innan han somnar. Först trodde jag att jag knutit fel eller så, men sen märkte jag att han gjorde lika även om vi låg i sängen eller jag bar honom i famnen. Oftast somnar han som en stock strax efter han vridit på sig och gnällt.. :hmm:
Användarens profilbild
Av husmodern
Kan det vara att han är kissnödig då? Loppan har oxå haft sånna gnölgrejer för sig, men insåg efter typ 5 mån :oops: att hon tyckte det var obehagligt att kissa när hon satt i sjalen. När jag började ec:a så försvann det.
Användarens profilbild
Av Cisco
fabriksmoln skrev:Stoppa in huvudet har vi aldrig fått lov att höra här, förutom bär hon somnat då. Stå still brukar inte heller vara uppskattat. Står numera alltid och gungar lite.
Samma här! I perioder har inte min dotter velat bli buren i sjal. Jag gjorde så att då pausade jag ett tag (varvade med vagn) och provade efter ett par dagar igen. Vet inte om du har den möjligheten, men det är mitt tips. Annars sjunga, dansa, gunga tills liten somnar.

Skönt att det funkade den gången! Ibland får man jobba lite extra för att de små ska trivas där ;)
Användarens profilbild
Av Faegis
husmodern skrev:Kan det vara att han är kissnödig då? Loppan har oxå haft sånna gnölgrejer för sig, men insåg efter typ 5 mån :oops: att hon tyckte det var obehagligt att kissa när hon satt i sjalen. När jag började ec:a så försvann det.
Nej jag tror inte det, eftersom han gör et direkt från början och sedan blir lad efter en stund. Men nu har det fixat sig, han var nog bara ovan och blev nervös.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?