- tis feb 14, 2012 14:58
Vi fick en sjal för en vecka sedan (en Wrapsody Bali Stretch). Mitt barn som är sju veckor trivdes jättebra i den och jag tyckte den kändes fantastiskt skön att bära i jämfört med den Beco Butterfly II jag haft innan. Plötsligt nu i fredags började mitt barn gnälla av att bäras i den, och sedan dess har han inte gillat det alls. Jag bär i vanligt trikåkryss på magen, och har provat knyta både lösare och hårdare och att ha fötterna utanför men det hjälper inte.
Han blir inte panikledsen, men gnäller och sparkar med benen och om jag inte hela tiden går börjar han skrika. Han blir också arg om jag försöker stoppa in huvudet, så jag får hålla en arm bakom för att det inte ska hänga fritt. Jag får en känsla av att han känner sig instängd och vill ut.
Har någon något tips på hur jag kan få honom att trivas igen, eller om jag borde prova någon annan knytning?
Han blir inte panikledsen, men gnäller och sparkar med benen och om jag inte hela tiden går börjar han skrika. Han blir också arg om jag försöker stoppa in huvudet, så jag får hålla en arm bakom för att det inte ska hänga fritt. Jag får en känsla av att han känner sig instängd och vill ut.
Har någon något tips på hur jag kan få honom att trivas igen, eller om jag borde prova någon annan knytning?
Eyvind, som är född 111222 (japp, awesome födelsedatum!) bärs i en stadigt växande samling bärdon.
Http://arbetsbien.blogspot.com
Http://arbetsbien.blogspot.com