- mån okt 24, 2011 14:09
Jag är en nybörjare i desperat behov av hjälp, försöker bena ut i denna djungel av sjalar vad som passar mig/oss. Vi bär mycket i trikåsjal men har nu börjat leta efter vävd långsjal, ny eller begagnad. Kom just på att jag bara kollat vilka som är snygga
men jag vet ju i och för sig inte vad jag ska kika efter annars.
Jag vill ha en mysig sjal som är nybörjarvänlig och lättknuten. Den får inte vara jätte tjock och varm då bebis är en gosse som lätt blir varm. Den ska kännas bra nu när han är liten skrutt( 1,5 mån) och får gärna funka bra läääänge om det blir en stor favorit=)
Blir alldeles förvirrad, vissa sjalar ska ju glida och vissa inte. Vad är för och nackdelarna med en "glidig" sjal?
Det olika vävsätten, vad har de för olika fördelar?
Ska man ha en mjukare/mer elastisk sjal eller stummare?
Sjalar jag kikat lite på är Ellevill Zara och girasol exclusive, men då har jag ju som sagt bara kikat på utseende... Kom gärna med tips om fler märken och modeller

Jag vill ha en mysig sjal som är nybörjarvänlig och lättknuten. Den får inte vara jätte tjock och varm då bebis är en gosse som lätt blir varm. Den ska kännas bra nu när han är liten skrutt( 1,5 mån) och får gärna funka bra läääänge om det blir en stor favorit=)
Blir alldeles förvirrad, vissa sjalar ska ju glida och vissa inte. Vad är för och nackdelarna med en "glidig" sjal?
Det olika vävsätten, vad har de för olika fördelar?
Ska man ha en mjukare/mer elastisk sjal eller stummare?
Sjalar jag kikat lite på är Ellevill Zara och girasol exclusive, men då har jag ju som sagt bara kikat på utseende... Kom gärna med tips om fler märken och modeller

Bebban Babblin 110908 tutt-tokig och sjalåkare!