- fre aug 19, 2011 19:12

Efter att precis ha köpt min första vävda sjal (av Jennelii här på sjalbarn (stort tack!)) har jag naturligtvis redan börjat sukta efter nästa. Den jag har nu är en tunn Hoppediz och jag har ju inte haft den så länge men jag tror att jag trivs bra med strukturen och tjockleken. När jag nu funderar på nästa grubblar jag över vad jag ska gå på, bortsett från utseendet.
Jag förstår att sjalmärken i hög grad är en fråga om tycke och smak men jag tänkte att det kanske finns objektiva saker som skiljer de olika märkena åt? Tygets struktur och tjocklek kanske framförallt.
Jag är jättesugen på en Girasol-sjal (de är ju helt gudomligt snygga) men har även tittat på Didymos, Ellevill, Easycare och Vatanai.
Vad skiljer dessa sjalar åt rent objektivt? Eller subjektivt också för den delen
Är alla dessa sjalar tjockare än en tunn Hoppediz? Vad vinner man på att ha en tjockare sjal? Bättre avlastning?
Jag förstår att sjalmärken i hög grad är en fråga om tycke och smak men jag tänkte att det kanske finns objektiva saker som skiljer de olika märkena åt? Tygets struktur och tjocklek kanske framförallt.
Jag är jättesugen på en Girasol-sjal (de är ju helt gudomligt snygga) men har även tittat på Didymos, Ellevill, Easycare och Vatanai.
Vad skiljer dessa sjalar åt rent objektivt? Eller subjektivt också för den delen