Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hallon
Min man ska börja sin föräldraledighet nu och jag är säker på att han skulle tycka att tillvaron som pappaledig trebarnsfar skulle bli smidigare om han kom överens med ett bärdon. Särskilt om han fick till ryggbärande på något sätt. Jag tänkte därför ge honom en liten uppmuntrande gåva. 8) Sjal är tydligen inte att tänka på :roll: för mycket långa ändar att trassla in sig i och becon har för många spännen och remmar :roll: som han kan trassla in Svantes ben i. Annars är den inköpt med tanke på att han skulle kunna använda den (diskret brun)... Manduca provade vi, men den tyckte han var sladdrig och knölig. Så nu funderar jag på någon annan sele. Men om jag känner honom rätt (vilket jag borde göra efter 10 år :heart: ) så måste den vara lite "manlig"! Ergo kanske? Den är ju klassisk, men känns lite tråkig. Då vore det roligare att customiza en BabyHawk OhSnap. Men då blev det plötsligt för svårt att välja! Och det var inte sååå mycket annat än medaljonger, blommor eller döskallar. Boba ser ju trevlig ut, men den var så... brun! Och vi har ju en tråkbrun Beco, som sagt. Angelpack, kanske? Finns det någon manligt mönstrad sån?
Jag är tacksam för alla tips. Manliga tips. Tuffa tips. Utan döskallar, tack!
Användarens profilbild
Av Fluffboll
Min make tyckte också sjal var krångligt och knasigt. Så han fick en MT sydd av Panakeia. Han fick själv välja tyg och modell helt fritt. Det var toppenbra! :)

Men hur det nu var så började han ändå knyta sjalar ändå. Nu vill han helst inte bära i så mycket annat, för det är ju skönast med sjal.

Boban gillar han iofs också. Den är ju dessutom lite tuff och häftig eftersom den har ett så coolt namn. :lol:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag sydde en i engelskt camouflage åt K efter mönstret på Isak-selen under gör det själv. Den gillar han skarpt.

Men sen ska jag säga att K gärna bär i sjal också, men när det kommer till ryggbärning använder han bara sin sele.
Mannen här har burit i Beco 4th, Ergo och Boba helt självständigt på ryggen. Kommer till mig på jobbet med Malva på ryggen så där lite casual :app: . På mage har han gillat Zara och Jade. Han har burit i sjal på ryggen när vi har varit på tur tillsammans :D

Förresten finns det ju ekologiska Ergosar i fina färger och även med lite mönster på. Och så är gröna Boban fin, fast den är...brun :fnissa:

Och ja! Jag är partisk för jag säljer 8)
Användarens profilbild
Av Hallon
:hmm: Funderar vidare... Kanske att man skulle sy en hybrid till honom. Bara ett spänne och ett knyt, liksom. Jag tänker manchester, nåt rutigt, kanske jeanstyg... Det skulle nog passa honom...
Min man tyckte Ergo var helt ok, men sen skaffade vi MT och han blev så frälst att han missionerar betydligt mer än vad jag gör! :tumup: Vi har en Kozy, det är den han gillar. Vi har även en hemmasydd MT med utbredbara axelband, men det kommer han inte överens med. Han känner inte samma behov som jag att ha en bred avlastningsyta över axlarna utan tycker Kozyns smalare, vaddderade band funkar alldeles utmärkt.

Vår är inte så "manlig" i mönstret men jag tror det finns andra som inte är blommiga ;)

Förresten, vill du kan du ju ta med dig mannen och prova vår Kozy. Vi bor ju nästgårds :)
Av Enid
Jag sydde nyss en sele i XL till sambon, lite längre axelband, lite bredare och högre sittdel till våra numera stora barn, lite längre vaddering på midjebandet :tumup: .
Användarens profilbild
Av Hallon
Just det! Jag har ju en MeiTai som jag har sytt men aldrig använder! Röd och blommig. Den kan han få prova så kan jag sy en till honom i valfri färg sedan! Om den duger... Men kanske att han vill ha ett spänne i midjan ändå. :hmm:
Hallon skrev:Just det! Jag har ju en MeiTai som jag har sytt men aldrig använder! Röd och blommig. Den kan han få prova så kan jag sy en till honom i valfri färg sedan! Om den duger... Men kanske att han vill ha ett spänne i midjan ändå. :hmm:
Han får väl känna lite på det! Han kanske upptäcker att det faktiskt inte är särskilt mycket jobbigare att knyta en knut än att knäppa ett spänne :wink: (enda skillnaden är väl förstås att det inte blir lika mycket remmar som hänger och dinglar...).
Min man bär i ergo organic (brun :D) och Boba (brun :D )
och gillar båda skarpt, han föredrar dock att bära på magen i båda två
Makens solklara favorit är ERGObaby Carrier som han burit mycket i. Han tycker också att nykomlingen Boba 2G verkar bra (fast eftersom yngste ska fylla 5 år i sommar har han inte testat Boba ännu).
Många män som kommer och provar på plats här väljer gärna ERGObaby. Ett alternativ som tillverkaren själva marknadsför som manlig är ERGObaby Carrier Sport. Vill man ha fler mönster finns det även mönstrade...
(Och jag är partisk eftersom jag säljer ovanstående samt flertalet andra bärselar 8)).

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?