[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 7575986
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
"Patenterad utrustning" - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Neva
Sjalar kanske kan vara mönsterskyddade, men patent borde vara svårt att få på en sådan. :hmm: (Gissar att didymos är en sjal.)
Användarens profilbild
Av thanisa
Marit skrev:Kommenterade en bild av mitt ex som bar sin minsta i Babybjörn - varför BB när det finns sjalar? Han:" Här bäres barnen endast i patenterad utrustning". Men hallå borde inte Didymos vara patenterad? Ergo? Hjälp mig ni som kan sånt!
Ärr BB patenterad? Ergo är patenterad. http://www.wikipatents.com/7322498.html
http://www.patentstorm.us/patents/7322498/claims.html
När ergo fick patentet hotade de stämma många andra tillverkare och beco ändrade sin design mycket för att inte ergo skulle kunna stämma. Ergos patent tror jag är en anledning till att den nya ergonomiska babybjörnen inte säga vara till för ryggbärande. Tar de upp ryggbärning så kommer nog ergo att stämma dem. Didymos som sjal tror jag inte är patenterad, det skulle vara om det hade gått att ta patent på någon knytning då. :hmm:
Användarens profilbild
Av tinaw
Märkligt patent för ERGO att få igenom, konstruktionen är ju välkänd och använd sedan länge. Var de först? För annars är det helt orimligt att de ska få igenom ett så allmänt hållet patent.
Användarens profilbild
Av thanisa
tinaw skrev:Märkligt patent för ERGO att få igenom, konstruktionen är ju välkänd och använd sedan länge. Var de först? För annars är det helt orimligt att de ska få igenom ett så allmänt hållet patent.
De var nog först med att ansöka om patent och visst känns det konstigt då det inte är några nya saker de gjort. Sättet att bära på har ju funnits länge. Att ergon kom till efter att de tagit mycket från kanadensiska trekker så känns det ännu mer konstigt. Men jag kom och tänka på ergo och dess metod när den nya baby björn kom och jag inte kan förstå varför man inte kan bära på ryggen. Den sägs vara gjord för magen men borde liksom angelpack eller beco 4th kunna fungera utmärkt på ryggen. Den anledningen jag ser är att om babybjörn tar med ryggbärningen i sina instruktioner så kommer ergo att slå bakut och stämma dem med sitt patent i ryggen. Baby björn är så stora att jag inte ser att ergo skulle låta den chansen gå förbi dem.
Av Katharina
Marit skrev:
Katharina skrev:Varför skulle det vara viktigt med patent? :hmm:
Ja det är en helt annan diskussion och den går jag inte in på. 8)

Ok :-) Men jag har svårt att tänka mig att BB har patent på sin sele. Det finns ju flera selar som ser liknande ut på marknaden. BB har däremot ett otroligt starkt varumärke.
Av surftrollet
tinaw skrev:Märkligt patent för ERGO att få igenom, konstruktionen är ju välkänd och använd sedan länge. Var de först? För annars är det helt orimligt att de ska få igenom ett så allmänt hållet patent.
USA fungerar väl lite annorlunda. Det är ganska lätt att få ett patent och sedan får andra parter bestrida patentet om det t ex finns prior art. Man kan också söka patent på saker som man redan har introducerat på marknaden där. (Enligt patenträttsjuristen som ledde min IP-rättskurs på universitetet.)
Användarens profilbild
Av tinaw
esarina skrev:
USA fungerar väl lite annorlunda. Det är ganska lätt att få ett patent och sedan får andra parter bestrida patentet om det t ex finns prior art. Man kan också söka patent på saker som man redan har introducerat på marknaden där. (Enligt patenträttsjuristen som ledde min IP-rättskurs på universitetet.)
Så kan det vara ja. För rent generellt ska man inte kunna "sno" idéer som redan är etablerade på marknaden. Jag är ändå förvånad att det gått igenom, men ok då.

En gång för några år sedan var det en kvinna som försökte varumärkesskydda "Mei Tai". Det fick hon inte igenom :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
:Hahaa:

Men ett EX? De förväntas ju säga puckade saker!!! :D :shock: (oj då, är visst ett EX själv...)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?